Ärligt talat så tycker jag inte att vårat försvar varit så dåligt. Det är vårat anfall som varit skitkasst hela tiden. vi ligger bland topp 4 på minst insläppta mål och har bra box play. Det är drivet framåt som saknas, pp suger och målskytten är skit dåligt. Inte konstigt att det låser sig i spelet då både backar och målvakt vet att ett insläppt mål är katastrof. Spelarna måste börja lita på varandra och inse att försvaret håller, koncentrera Er på att sätta den där jävla pucken istället.
Men jag gillar inte Chets sprattelspel. Reideborn är mycket mer trygg i sitt spel. Någon som backarna kan lita på. Passa på att vänja in Adam i rollen som etta nu. Han är även långsiktigt ett bättre val.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Benjamin L. Willard skrev:Ärligt talat så tycker jag inte att vårat försvar varit så dåligt. Det är vårat anfall som varit skitkasst hela tiden. vi ligger bland topp 4 på minst insläppta mål och har bra box play. Det är drivet framåt som saknas, pp suger och målskytten är skit dåligt. Inte konstigt att det låser sig i spelet då både backar och målvakt vet att ett insläppt mål är katastrof. Spelarna måste börja lita på varandra och inse att försvaret håller, koncentrera Er på att sätta den där jävla pucken istället.
Kan hålla med dig till viss mån då vi släppt in väldigt få mål men gjort väldigt få också. Men samtidigt har just målen vi släppt in varit resultatet av eget slarv och någon form av världsrekord i enkla juniormisstag i egen zon. Backarna ska väl dock försvaras lite med tanke på att vi inte har något som helst grundspel just nu och uppspelen blir chansartade, det finns ingen trygghet. Inte helt deras fel.
Såg bara de 2 första perioderna och jag va allt annat än imponerad. Jämför Oskarshamns anfall med våra, klasskillnad. Adam räddar oss idag, precis som Wesslau gjorde många gånger förra säsongen.
Fortfarande är det slarviga pass på spelare som är punktmarkerade. Försvaret var väl OK idag men jag hävdar fortfarande att vi låter deras forwards komma för ljupt in i zon anfall efter anfall. Vi ska vara glada att vi hade Adam i målet.
Vi spelar med så stora ytor mellan våra spelare att det nästan alltid står motståndare och skärmar av passningsvägarna.
Satt och kollade på hur vi förvaltade puck i anfallszon och man blir ju bara snurrig av alla sargpass fram och tillbaks. Sällan söker folk passningar i slottet och när dom väl gör det så passas pucken runt sargen istället.
minalman skrev:Reideborn bänkad på söndag. Challe-fan i Viasat.
Mycket märkligt.
Det är ju helt galet! Hur tänker dom när vi har en kille som hållt nollan och hållt varit starkt bidragande orsak till att vi vann. Sen har vi Chet som gett ivf mig väldigt nervöst och fladdrigt intryck och släppt in ett antal billiga mål. Fattar verkligen inte? Någon som är kunnig här på hockey som kan förklara för mig varför inte Adam får stå på Söndag? Om det inte bara är att mörka för Malmö?
Ingen mirakelmatch men vinst som vinst och nu kan jag äntligen sova gott
Extremt plus till Reideborn för utmärkt match, verkar dessutom extremt trevlig och jag gillar verkligen att han inte känner någon större press vilket kan betyda att han håller ganska jämn nivå
Fall framåt med 3 poäng.
Tycker att vi åker mer skridskor i dag än tidigare. Samma forward som "tappar" puck är med och hackar hela vägen hem för att hyfsat ofta vara högst delaktig att vi får tillbaka pucken.
Efterlyser fortfarande att vi har mer folk med mot mål i anfallen för att skapa alternativ eller vara med på returerna.
Adam riktigt bra och nr 8 ger ett förjävla bra intryck!
Klart som korvspad att det sett mycket bättre ut försvarsmässigt den senaste tiden, inte lika många försvarstabbar i egen zon, idag spelade vi ett riktigt bra försvarspel mot ett lag som vänder med 4 man direkt dom får pucken, vi pressade högre upp i banan och kom med fart hemåt, sen var det ett bättre hemjobb och rejälare spel framför vårat mål och i egen zon.
Dock är ju offensiven väldigt tunn, men att tro att vi ska komma ut från en match till en annan och se helt annorlunda då tror man fel, man måste bygga bakifrån och försöka ta poäng så tror jag offensiven kommer med självförtroendet!
Benjamin L. Willard skrev:Ärligt talat så tycker jag inte att vårat försvar varit så dåligt. Det är vårat anfall som varit skitkasst hela tiden. vi ligger bland topp 4 på minst insläppta mål och har bra box play. Det är drivet framåt som saknas, pp suger och målskytten är skit dåligt. Inte konstigt att det låser sig i spelet då både backar och målvakt vet att ett insläppt mål är katastrof. Spelarna måste börja lita på varandra och inse att försvaret håller, koncentrera Er på att sätta den där jävla pucken istället.
Kan hålla med dig till viss mån då vi släppt in väldigt få mål men gjort väldigt få också. Men samtidigt har just målen vi släppt in varit resultatet av eget slarv och någon form av världsrekord i enkla juniormisstag i egen zon. Backarna ska väl dock försvaras lite med tanke på att vi inte har något som helst grundspel just nu och uppspelen blir chansartade, det finns ingen trygghet. Inte helt deras fel.
Ja., håller helt med om att det inte finns något trygghet och det, enligt mig, beror på misslyckandet att producera framåt. Det är lätt att göra misstag då de låser sig för spelare som normalt inte gör dessa misstag vanligtvis. Rädslan att förlora väger mer en viljan att vinna och det skapar otroligt mycket osäkerhet i truppen. Försvaret är väldigt bra i Djurgården, nu gäller det att våra forwards kan producera också.