Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Jag gillade värvningen av Markus Ljungh, man får bara hoppas att dom kommer underfull med hur han ska användas i detta lag.
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-01 23:29:16, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tycker alltid det känns svårt att utvärdera en sportchef då man främst inte VET till 100% hur mycket vissa spelare tjänar. Kostnad sett till prestation. Det som spelar störst roll. Sen vet man ju inte heller om tanken med exempelvis Elias Granath var att han skulle spela 30 min per match och bli vår nya Ossi typ. Eller om tanken var att han skulle spela i ett sista backpar bredvid en puckförande back som typ Lennhammer.
Men överlag tyckte jag att alla värvningar hade någon logik bakom sig. Även om jag står fast vid att Tim Eriksson inte var vad vi behövde när han signades.
Men överlag tyckte jag att alla värvningar hade någon logik bakom sig. Även om jag står fast vid att Tim Eriksson inte var vad vi behövde när han signades.
Expert.
Givetvis har du rätt i det du säger, men att som "expert" sitta i TV och säga rakt ut att Challe har gjort ett dåligt jobb som sportchef är iaf i mina ögon väldigt skevt.SirDIFalot skrev:Jag tycker alltid det känns svårt att utvärdera en sportchef då man främst inte VET till 100% hur mycket vissa spelare tjänar. Kostnad sett till prestation. Det som spelar störst roll. Sen vet man ju inte heller om tanken med exempelvis Elias Granath var att han skulle spela 30 min per match och bli vår nya Ossi typ. Eller om tanken var att han skulle spela i ett sista backpar bredvid en puckförande back som typ Lennhammer.
27:00 in till "Rena rama Renberg" http://www.svtplay.se/hockeykvall

Håller med Renberg totalt! Challe ska vara sportchef och inget annat! Avgå nu medans hedern finns kvar!

Håller med Renberg totalt! Challe ska vara sportchef och inget annat! Avgå nu medans hedern finns kvar!
Mattias Ek från Expressen skriver såhär idag på sin blogg:
"Sur geting
1) Charles Berglund, sportchef OCH tränare, Djurgården
Kommentar: Det började med att han grät ut. För det är jobbigt att vara både sportchef och tränare i Djurgårdens IF.
Något som han ändå accepterat.
Berglund tycker nu att det skulle vara mer bekvämt att koncentrera sig på den ena uppgiften. Och plötsligt hakar den efter den andra på och säger det Berglund antagligen ville med utspel.
Lösningen är att sportchefen Berglund sparkar tränaren Berglund när det går lite tungt och spelet inte sitter som en keps. Trots en och annan hyfsad lirare i laget. Vad är det för skitprat?
Det är klart att Berglund ska bita ihop och visa upp det jävlaranamma som han hade i Timrå när de stretade emot som bäst mot ett guldlag som HV 71. Eller som när Modo trots allt överlevde kvalserien efter en fiaskosäsong.
Nu vill jag se en kaxig, smådryg och provocerande Berglund som vet bäst, kan mest och jobbar som en häst för att få sitt lag och sin klubb dit han vill."
"Sur geting
1) Charles Berglund, sportchef OCH tränare, Djurgården
Kommentar: Det började med att han grät ut. För det är jobbigt att vara både sportchef och tränare i Djurgårdens IF.
Något som han ändå accepterat.
Berglund tycker nu att det skulle vara mer bekvämt att koncentrera sig på den ena uppgiften. Och plötsligt hakar den efter den andra på och säger det Berglund antagligen ville med utspel.
Lösningen är att sportchefen Berglund sparkar tränaren Berglund när det går lite tungt och spelet inte sitter som en keps. Trots en och annan hyfsad lirare i laget. Vad är det för skitprat?
Det är klart att Berglund ska bita ihop och visa upp det jävlaranamma som han hade i Timrå när de stretade emot som bäst mot ett guldlag som HV 71. Eller som när Modo trots allt överlevde kvalserien efter en fiaskosäsong.
Nu vill jag se en kaxig, smådryg och provocerande Berglund som vet bäst, kan mest och jobbar som en häst för att få sitt lag och sin klubb dit han vill."
-
Verkar som att Djurgården kommer agera tidigt i år angående Challe som tränare. Hört från en Källa att nu under uppehållet så kommer det tillsätta en ny tränare och Challe stannar kvar som sportchef.
Man kan ju hoppas att det är så, för som det är nu så kan vi lika gärna ha Thomas Di Leva i båset...Benjamin L. Willard skrev:Verkar som att Djurgården kommer agera tidigt i år angående Challe som tränare. Hört från en Källa att nu under uppehållet så kommer det tillsätta en ny tränare och Challe stannar kvar som sportchef.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
Säcken är verkligen en budgetlösning. Vi behöver ju främst få fart på offensiven, har svårt att se att Säcken är personen att fixa det. Men är Säcken vad vi har råd med är det bara att köra, för det kan väl inte bli sämre?
Helst hade jag sett Janne "Växjö" Karlsson men han gick ju till Karlskrona.
Tycker man får titta lite på vilket lag säcken fick leda. Min uppfattning är att oftast kommer ett bra anfallspel av att man har ett bra försvarspel i mittzonen och runt egen blå med snabba spelvändningar. Det tror jag säcken skulle få till. Sen ska jag villigt erkänna att jag hellre vinner matcher med 2-0 2-1 än som du göra 2-3 men släppa in minst 3-4 per match.jensa öhling skrev:Säcken är verkligen en budgetlösning. Vi behöver ju främst få fart på offensiven, har svårt att se att Säcken är personen att fixa det. Men är Säcken vad vi har råd med är det bara att köra, för det kan väl inte bli sämre?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad kommer hända om vi fortsätter torska med Säcken som tränare. Kommer alla då säga att vi borde haft Challe kvar som tränare. Troligtvis blir det så.....
VäsbyMental skrev:Vad kommer hända om vi fortsätter torska med Säcken som tränare. Kommer alla då säga att vi borde haft Challe kvar som tränare. Troligtvis blir det så.....
säkerligen, men hur länge ska man vänta innan båten sjunkit? börjar man inte vinna nu så måste man ju göra nåt. Det är väl alltid lite chansning att byta tränare, men det kan väl knappast gå speciellt mycket sämre oavsett vem som står i båset just nu.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det har du nog rätt i. Tycker inte man borde tagit honom från början. Han är för tjenis/polare med många av spelarna. Det brukar aldrig sluta bra.
Hahaha, fick en bild i huvudet med Di Leva i båset.Rogga skrev:Man kan ju hoppas att det är så, för som det är nu så kan vi lika gärna ha Thomas Di Leva i båset...Benjamin L. Willard skrev:Verkar som att Djurgården kommer agera tidigt i år angående Challe som tränare. Hört från en Källa att nu under uppehållet så kommer det tillsätta en ny tränare och Challe stannar kvar som sportchef.
Dags att ta in en pskykolog nu! Anfallspelet måste bi bättre och effektivare och nu när det ser ut att Challe kommer bli kvar så borde det vara givet!