Jag tycker att ansvar är ett perfekt ordval. Alla Djurgårdare har ett ansvar. Om det är styrelsen, spelarna, tränarna eller något annat inom organisationen eller om det är publiken. De representerar som sagt DIF, då har även de ett ansvar. De kanske inte har mer ansvar än oss, men nog fan har de ansvar. JK håller jag dock inte med om att de inte tar ansvar, de går på matcherna och fixar bortaresor osv, det de ska göra. Fabriken och UCS bojkottar för något som hände förra säsongen. Hade vi spelat i ES och det inte hade varit lika viktigt för föreningen att ha publikstödet så hade det inte varit samma sak. Men nu behövs vi som mest, nu behövs fabriken och UCS som mest.Kungen skrev:Ansvar är väl fel ordval. Men de representerar faktiskt DIF och har blivit "officiella" på ett sätt, därför tycker även jag att de inte "gör sitt bästa" för DIF.Jepe skrev:Fast vaddå "ansvar" vad har dessa grupper för "ansvar"? De gör det de gör för att dem vill - inte för att de har nått ansvar! Är ju fritt att skapa egna grupperingar i så fall.Kungen skrev:Antagligen för att UCS/FBR bojkottar hockeyn. JK slängde han väl in bara för att...Daniel942 skrev:Vad menar du med att JK, UCS och FBR inte "tar sitt ansvar"?MartinDIF51 skrev:Är det inte lika bra att börja om från början? Som 2006-2007? Ha en liten kärna med folk längst ner (vid A18 nu då) och börja alla ramsor där. Om det bara är 50-100 pers samlade och sjunger på så kommer folk runtomkring att haka på. Men då gäller det att den kärnan alltid sjunger om någon där drar igång en ramsa.
Och isf gäller det att stoppa alla skit ramsor därifrån. Då JK, UCS och fabriken inte tar sitt ansvar så måste vi andra göra det bästa vi kan.
Skapa en grupp på FB eller något liknande, chatta, maila, kommentera, planera osv där, ses innan matchen ... ta en bira och snacka ihop sig och sig gå in galna och mentala!
Hoppas att Fabriken iallafall fixar tifo till JK-dagen.