IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Jo, det börjar smyga på sig en känsla av panik. Tittade också på tabellen och det går inte längre att bara avfärda den. Det börjar kristallisera sig ett mönster som det kommer krävas ett mirakel för att bryta/hämta upp om vi inte börjar ta lite 3-poängare framförallt mot de lagen ovanför oss.
Förövrigt så ligger min röst på BOMBOM som intermittent-coach.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Visst finns det en oro-känsla som kryper fram ibland, men kollar vi tillbaks på hur tabellen såg ut i HA förra året efter lika många omgångar så hittar vi ett lag som hade spelat ihop 2 poäng mindre än oss, vilket? Rögle.Lidingö DIF skrev:Jo, det börjar smyga på sig en känsla av panik. Tittade också på tabellen och det går inte längre att bara avfärda den. Det börjar kristallisera sig ett mönster som det kommer krävas ett mirakel för att bryta/hämta upp om vi inte börjar ta lite 3-poängare framförallt mot de lagen ovanför oss.
Kollar jag på tabellen nu så ser jag många lag som har spelat över sin förmåga, t.ex. Troja, BIK Karlskoga, Oskarshamn och Mora.
Vi ska inte vara som bäst nu, vi ska, likt Rögle förra året, vara som bäst efter omgång 55.
Återigen, än är det ingen panik.
- Lidingö DIF
MrMadhawk körde den jämförelsen i sin blogg häromdagen och visst, jag älskar en positiv DIF-syn, men faktum kvarstår att Rögles upphämtning förra året var nästintill mirakulös. Kommer DIF göra om bedriften? Jag väntar och ser. 3 poäng mot Kärnavfallet nu imorrn är dock nästan givet för att inte paniken ska börja spridas i truppen.#87 skrev:Visst finns det en oro-känsla som kryper fram ibland, men kollar vi tillbaks på hur tabellen såg ut i HA förra året efter lika många omgångar så hittar vi ett lag som hade spelat ihop 2 poäng mindre än oss, vilket? Rögle.Lidingö DIF skrev:Jo, det börjar smyga på sig en känsla av panik. Tittade också på tabellen och det går inte längre att bara avfärda den. Det börjar kristallisera sig ett mönster som det kommer krävas ett mirakel för att bryta/hämta upp om vi inte börjar ta lite 3-poängare framförallt mot de lagen ovanför oss.
Kollar jag på tabellen nu så ser jag många lag som har spelat över sin förmåga, t.ex. Troja, BIK Karlskoga, Oskarshamn och Mora.
Vi ska inte vara som bäst nu, vi ska, likt Rögle förra året, vara som bäst efter omgång 55.
Återigen, än är det ingen panik.
Förresten, in med BOMBOM från forumet.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16

Hur många mål släpper Chetter in idag, jo fem! Skämt åsido, jag tror han håller nollan om han får stå. Känns tryggt att Challe har värvat en bra målis! Speciellt när han inte hade sett han stå i någon match, men Challe är ju något utöver det vanliga!
Du glömde motståndarmålvaktenRocky3000 skrev:
Hur många mål släpper Chetter in idag, jo fem! Skämt åsido, jag tror han håller nollan om han får stå. Känns tryggt att Challe har värvat en bra målis! Speciellt när han inte hade sett han stå i någon match, men Challe är ju något utöver det vanliga!

Lugnt, jag fixar.Alexander skrev:Du glömde motståndarmålvaktenRocky3000 skrev:

Haha där har vi denAxel_K skrev:Lugnt, jag fixar.Alexander skrev:Du glömde motståndarmålvaktenRocky3000 skrev:
Barnsligt jävla trams du håller på med.Rocky3000 skrev:
Hade Challe kunnat så hade han placerat M. Tjärnqvist med Brember o Landeskog. Så jävla dålig.
- minalman
Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.
Det är inget roligt läge det vi sitter i, men den som valde att bli Djurgårdare för att det alltid skulle se ljust ut valde fel. Vi är bäst oavsett hur det går!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Re: Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Nu är det väl ändå skillnad på att vara realistisk och stoppa-huvudet-i-sanden? Visst kan man drömma om att vi helt plötsligt skall "hitta ett eget spel" och att våra gamla tröttmössor till spelare skall börja prestera men det känns som det mer är en utopi än en realistisk förväntning.minalman skrev:Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.
Det är inget roligt läge det vi sitter i, men den som valde att bli Djurgårdare för att det alltid skulle se ljust ut valde fel. Vi är bäst oavsett hur det går!
Jag tror vi är väldigt många som undrar vad DIF hållt på med den inledande tredjedelen av serien.
Re: Sv: Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Tycker själv att den abnorma oro som folk besitter här på forumet är väldigt befogad. Hur kan man se sansat på situationen när vi efter cirkus 25 matcher i år inte har något som kan liknas vid en spelidé?minalman skrev:Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.

Att dumpa blint och köra lobbpuckar på en rusande Ölve är knappast något som gör en trygg
- minalman
IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012
Jag säger inte att jag gillar det jag ser presteras på isen. Det är fan det sämsta jag sett. Jag såg VBK - Visby i div1D för några veckor sedan och Gotlänningarna skulle åka i åttor runt våra killar.Ohddan skrev:Tycker själv att den abnorma oro som folk besitter här på forumet är väldigt befogad. Hur kan man se sansat på situationen när vi efter cirkus 25 matcher i år inte har något som kan liknas vid en spelidé?minalman skrev:Tack! Äntligen ett sansat inlägg i detta för övrigt så deppiga sällskap.#87 skrev: Går vi tillbaks ett par veckor så låg Södertälje sämre till än vad vi gjorde, nu är de snart uppe på direktplats.
Än är det ingen panik.
Att dumpa blint och köra lobbpuckar på en rusande Ölve är knappast något som gör en trygg
Men det är inte det jag vill säga. Jag tycker att vi i denna situation måste hålla humöret uppe! Vi älskar Djurgården eller hur? Vi älskar hockey därför att vi vill ha den där kicken och det är alltid samma kick vi längtar efter oavsett om det är SM-guld eller om Otto räddar oss kvar i HA i sista matchen mot Vita Hästen i div1-kvalet.
Hade jag barn som gick i skolan med dåliga betyg skulle jag inte vråla djävla sopa efter dem varje gång de är på väg till skolan och skälla på dem när de kommer hem. Vi måste älska vårt lag nu! Och det lag vi har, det är Djurgården. Vi har inget annat lag än de som går ut på isen ikväll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Word! Äntligen matchdag igen! Härliga Djurgårn kliver ut på isen och som vanligt infinner sig en pirrande positiv känsla i kroppen. Nu jävlar glömmer vi allt som varit och KÖR! KROSSA Oskarshamn.minalman skrev: Jag säger inte att jag gillar det jag ser presteras på isen. Det är fan det sämsta jag sett. Jag såg VBK - Visby i div1D för några veckor sedan och Gotlänningarna skulle åka i åttor runt våra killar.
Men det är inte det jag vill säga. Jag tycker att vi i denna situation måste hålla humöret uppe! Vi älskar Djurgården eller hur? Vi älskar hockey därför att vi vill ha den där kicken och det är alltid samma kick vi längtar efter oavsett om det är SM-guld eller om Otto räddar oss kvar i HA i sista matchen mot Vita Hästen i div1-kvalet.
Hade jag barn som gick i skolan med dåliga betyg skulle jag inte vråla djävla sopa efter dem varje gång de är på väg till skolan och skälla på dem när de kommer hem. Vi måste älska vårt lag nu! Och det lag vi har, det är Djurgården. Vi har inget annat lag än de som går ut på isen ikväll.
Skulle vilja se ett par baljor av Murray ikväll, han kanske kan tackla in pucken?