Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
FOC Farsta

Re: Challe Berglund

Inlägg av FOC Farsta »

Stulle skrev:
FOC Farsta skrev:Ja. vad var det jag sa i början på säsongen. Då lät det lite annorlunda här. Challe var en sån jävla stor gud.

Han måste avgå för att inte den där tröjan som hänger i taket ska börja lukta mer och mer bajs för var match som går.

Man begår tjänstefel om man iaf inte frågar Bengt-Åke om han är sugen på att coacha i allsvenskan lite.
Sen är väl sannolikheten att 1) vi har råd med honom 2) att han öht är sugen ganska liten. Men fråga bör man.
Vad Challe gjorde på isen kan ingen ta ifrån honom, vare sig han presterar utanför eller inte.
förvisso. men de närmsta minnena du kommer ha gällande challe är en pajig tränare som verkar vara mer insöad på travhästar än en Legendar på isen. tyvärr
FOC Farsta

Inlägg av FOC Farsta »

oskais skrev:
FOC Farsta skrev:Ja. vad var det jag sa i början på säsongen. Då lät det lite annorlunda här. Challe var en sån jävla stor gud.

Han måste avgå för att inte den där tröjan som hänger i taket ska börja lukta mer och mer bajs för var match som går.

Man begår tjänstefel om man iaf inte frågar Bengt-Åke om han är sugen på att coacha i allsvenskan lite.
Sen är väl sannolikheten att 1) vi har råd med honom 2) att han öht är sugen ganska liten. Men fråga bör man.
Varför skulle BÅG vara ett sånt grymt alternativ? Killen han coacha självspelande pianon med gigantiska resurser såsom Färjestad, och Tre Kronor med alla stjärnor. När det blir skralt är han kass.

Har en i släkten som var toppspelare i ES när BÅG var på toppen och var aktuell för landslaget men han sa att BÅG bara filosoferade, hade knappt någon spelplan. Är det verkligen en sån vi behöver?
jag sa inte att han var ett "grymt" alternativ.
Dock tror jag han är betydligt mer kapabel till detta jobb än Challe
janne08

Inlägg av janne08 »

Så här sa Challe igår på presskonferensen till AB
"Rent mentalt är det här inte en förlust för mig"
"Att få stryk på straffar är inte att förlora"

Om Challe inte är smart nog att inse att idag avgörs matcher även på straffar så visar det bara på den dåliga inställning som omgärdar laget just nu.
Jag hävdar med bestämdhet att DIF:s problem är ett ledar och inställningsproblem.
Och Challe bör enligt min mening nog omvärdera sin inställning och syn på hockey.

Hur ska spelare förväntas prestera och visa sin ledare respekt när han utrycker sådana åsikter.
En riktig ledare behöver inte vara omtyckt av sina spelare, men han måste bli respekterad och respekt får man inte gratis det kostar och det svider.
För mig är det självklart att en ledare måste vara tuff och ibland stenhård ,och han måste tydligt visa spelarna att det råder konkurens om platserna i laget för att spelarna skall höja sin prestation.

När det gäller ledarskap och inställning så har jag en favorit från NHL
Rangers Head coach John Tortorella sa till sina spelare
“ ni är inne 20-30sek i ett byte då vill jag se att ni ger all, och jag menar ALLT, om ni inte är beredda att göra det så har ni inget här att göra”
eller som Gretsky skrev efter att han var med och förlorade första Stanly cup finalen mot Buffalo. När han passera Buffalos omklädningsrum och tittade in i rummet så satt spelarna halvt sönderslagna och skit trötta i rummet.” Då insåg jag att Buffalo hade gett allt men det hade inte vi”
Det är det här jag menar med inställning och motivation.

Så den stora frågan är har Challe den rätta inställningen och motivationen och kan han få den respekt som en ledare måste ha.?

DIF:s ledning verkar anse det, så då är det väl bara å hoppas.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Så gott som alltid brukar forumet spegla en mosaik av åsikter. Jag ser inte att det är så den här gången.
AVGÅ!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

janne08 skrev:Så här sa Challe igår på presskonferensen till AB

Om Challe inte är smart nog att inse att idag avgörs matcher även på straffar så visar det bara på den dåliga inställning som omgärdar laget just nu.
Jag hävdar med bestämdhet att DIF:s problem är ett ledar och inställningsproblem.
Och Challe bör enligt min mening nog omvärdera sin inställning och syn på hockey.

Hur ska spelare förväntas prestera och visa sin ledare respekt när han utrycker sådana åsikter.
En riktig ledare behöver inte vara omtyckt av sina spelare, men han måste bli respekterad och respekt får man inte gratis det kostar och det svider.
För mig är det självklart att en ledare måste vara tuff och ibland stenhård ,och han måste tydligt visa spelarna att det råder konkurens om platserna i laget för att spelarna skall höja sin prestation.

När det gäller ledarskap och inställning så har jag en favorit från NHL
Rangers Head coach John Tortorella sa till sina spelare
“ ni är inne 20-30sek i ett byte då vill jag se att ni ger all, och jag menar ALLT, om ni inte är beredda att göra det så har ni inget här att göra”
eller som Gretsky skrev efter att han var med och förlorade första Stanly cup finalen mot Buffalo. När han passera Buffalos omklädningsrum och tittade in i rummet så satt spelarna halvt sönderslagna och skit trötta i rummet.” Då insåg jag att Buffalo hade gett allt men det hade inte vi”
Det är det här jag menar med inställning och motivation.

Så den stora frågan är har Challe den rätta inställningen och motivationen och kan han få den respekt som en ledare måste ha.?

DIF:s ledning verkar anse det, så då är det väl bara å hoppas.

Håller bara med. Inställningen verkar vara helt åt helvete och DIF-ledningen verkar tro att allt ska lösa sig av sig självt. DIF måste ha klara målsättningar och en av dem måste vara att få bort den där pissiga attityden. Alla matcher ska vinnas men det kommer inte gratis utan genom att alla ger just allt i alla byten. Upprepade misslyckanden är inte okej.
Sudden#13

Inlägg av Sudden#13 »

Kolla intervjun efter förra veckans matcher:
http://www.difhockey.se/diftv.php?news=9894

Bilden av en pressad ledare som inte själv riktigt tror på vad han säger. Han känns uppgiven. Dags att vara ödmjuk inför sig själv och kliva åt sidan om jag får bestämma..
baate

Inlägg av baate »

FOC Farsta skrev:
Stulle skrev:

Vad Challe gjorde på isen kan ingen ta ifrån honom, vare sig han presterar utanför eller inte.
förvisso. men de närmsta minnena du kommer ha gällande challe är en pajig tränare som verkar vara mer insöad på travhästar än en Legendar på isen. tyvärr
Hockeyspelaren Challe i DIF är odiskutabel. Tröjan hänger där för insatsen på isen och det kommer de flesta av oss som var med inte glömma!
FOC Farsta

Inlägg av FOC Farsta »

mycket möjligt. men för var dag som går börjar tröjan lukta mer och mer bajs. vare sig du vill det eller inte.
Och det är inget annat än trist.
baate

Inlägg av baate »

FOC Farsta skrev:mycket möjligt. men för var dag som går börjar tröjan lukta mer och mer bajs. vare sig du vill det eller inte.
Och hedersbetygelsen handlar fortfarande om spelaren Challe Berglund, inte tränaren. Det är två olika saker, hoppas jag att du förstår.

Är också frustrerad över hur säsongen sett ut hittills och på tränaren Challe.
Rix

Inlägg av Rix »

FOC Farsta skrev:mycket möjligt. men för var dag som går börjar tröjan lukta mer och mer bajs. vare sig du vill det eller inte.
Jag känner ingen lukt från tröjan borta vid klacken iaf :D.
Förstår vad du menar, men faktum är att jag tror de flesta kommer ihåg att Challe hänger i taket för att han var en kanonlirare, hans insats som tränare påverkar inte min åsikt om Challe som spelare/ledare ute på isen.
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

Bra snack med Challe ändå, på hemsidan i intervjun. Har man gjort en sådan här demonträning som han nämner så ska det SMÄLLA mot Oskarshamn. TAKE NO PRISONERS.

Lider verkligen med karln. Han är DIF rakt igenom, och en genomsnäll kille. Jag ser på honom hur pressad han är. Unnar honom verkligen att lyckas.. men nu är det som sagt sista tåget som går mot Oskarshamn. GÖR DET HÄR NU, KÖR!
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Whhaaaaaaaaaaaaaaat???????? Det måste vara det sjukaste jag har hört inom tävlingssammanhang. Det är två förlorade poäng för i helvete, hur kan han säga något annat?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Alberget4A skrev:
Whhaaaaaaaaaaaaaaat???????? Det måste vara det sjukaste jag har hört inom tävlingssammanhang. Det är två förlorade poäng för i helvete, hur kan han säga något annat?
Han menar nog att matchen slutade oavgjort efter 65 minutersspel (1p), sedan så tog Mora bonuspoängen efter straffläggningen.
Senast redigerad av Caveman den 2012-11-01 23:18:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Renberg gick hårt åt Challe i dagens hockeykväll.. Han tyckte att Challe gjort ett dåligt jobb som både sportchef och tränare.

Att det går trögt för Challe som tränare kan väl ingen blunda för, men hans sportcheferi kan väl ingen ifrågasätta egentligen? Ett par, på pappret, riktigt, riktigt vassa värvningar.

Aldrig gillat Renberg, och idag gav han ännu ett prov på sin avsky för DIF.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

#87 skrev:Renberg gick hårt åt Challe i dagens hockeykväll.. Han tyckte att Challe gjort ett dåligt jobb som både sportchef och tränare.

Att det går trögt för Challe som tränare kan väl ingen blunda för, men hans sportcheferi kan väl ingen ifrågasätta egentligen? Ett par, på pappret, riktigt, riktigt vassa värvningar.

Aldrig gillat Renberg, och idag gav han ännu ett prov på sin avsky för DIF.
Jag tycker värvningarna av Johner, Andersson och Pettersson var väldigt bra på förhand, tyvärr så är ju Nils skadad. Tror faktiskt att vi hade kunnat vara högre upp i tabellen med honom faktiskt, han skulle kunna göra några mål. Men det är som det är...
Granath och Lidström tyckte jag också var bra. Pickard var en chansning men jag var optimistisk till den chansningen och jag verkar haft rätt. Visst han släpper in något skitmål då och då, men han gör flera väldigt bra räddningar också. Räddningar som normala målvakter på denna nivå inte kan göra gång på gång.
Så det där snacket om att han är dålig sportchef tycker jag inte om. Att han är en dålig tränare är väl lite mer korrekt, men hans gameplan skulle nog fungera med lite bättre och lite annorlunda spelare. Det syns ju att Tim gillar den t.ex. Tänk er en väldigt bra Tim. Det skulle vara något.
Skriv svar