Tjekisk back till djurgården
Till att börja med inte slänga ut feta löner tillspelare som underpresterar.
Sedan kan det ju vara idé att istället för att förneka / tränga bort problemen faktiskt ta itu med dem.
Att sedan helt insnöat hålla fast vid idén om att lösningen heter högre publiksiffror när det helt avgörande snarast är att tjäna så mycket som möjligt på varje åskådare är inte heller direkt sunt.
Att sedan inte ersätta tre målskyttar med andra målskyttar inför denna säsong kan ju inte heller direkt ses som lyckat utan snarast ses som ytterligare ett tecken på att det är förtränging / förnekelse som styr dagens DIF.
Om inte Styrelse och Tränare vaknar upp och lyckas väcka spelarna är det nog dags att de låter andra försöka istället.
Om du tycker Lindman är bättre än Ronnie ger jag upp, det går inte förklara något som är uppenbart. Lindman köptes in som en stjärnback och har inte presterat alls. Ronnie kan man lita på i alla fall. Liwing är osäkrare än någonsin i sina passningar och känns inte alls lika rejäl som Ribben. Dessutom var Ronnie och Ribben det enda backpar som var bra förra säsongen. Vore konstigt om inte de skulle lyckas lika bra i år.
Sedan kan det ju vara idé att istället för att förneka / tränga bort problemen faktiskt ta itu med dem.
Att sedan helt insnöat hålla fast vid idén om att lösningen heter högre publiksiffror när det helt avgörande snarast är att tjäna så mycket som möjligt på varje åskådare är inte heller direkt sunt.
Att sedan inte ersätta tre målskyttar med andra målskyttar inför denna säsong kan ju inte heller direkt ses som lyckat utan snarast ses som ytterligare ett tecken på att det är förtränging / förnekelse som styr dagens DIF.
Om inte Styrelse och Tränare vaknar upp och lyckas väcka spelarna är det nog dags att de låter andra försöka istället.
Om du tycker Lindman är bättre än Ronnie ger jag upp, det går inte förklara något som är uppenbart. Lindman köptes in som en stjärnback och har inte presterat alls. Ronnie kan man lita på i alla fall. Liwing är osäkrare än någonsin i sina passningar och känns inte alls lika rejäl som Ribben. Dessutom var Ronnie och Ribben det enda backpar som var bra förra säsongen. Vore konstigt om inte de skulle lyckas lika bra i år.
visst tyck vad fan du vill, men Ronnie är sämst, klaga på Liwing, ja det gör ju alla så är du med dom.....Kall-El skrev:Till att börja med inte slänga ut feta löner tillspelare som underpresterar.
-
Lindman? Bahaha, han har ju sänkt DIF på egen hand i 2 matcher jag sett på tv, Modo och Linköping hemma, och då har man missat en hel del då man inte kunnat åka. Han skulle haft en sparkjävel i arslet istället.Caveman skrev:visst tyck vad fan du vill, men Ronnie är sämst, klaga på Liwing, ja det gör ju alla så är du med dom.....
Känns inte som så jättehet "förstärkning". Har hört att han inte tillförde mycket förra säsongen, trög på skridskorna och seg i vändningarna...
Känns som en akut nödlösning från DIF:s sida.
Men detta är som sagt hörsägen.
Känns som en akut nödlösning från DIF:s sida.
Men detta är som sagt hörsägen.
Senast redigerad av Bautabröl den 2006-12-29 09:03:36, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säcken är som sagt för mjuk. Han är någon typ av dagisfröken som har inställningen "alla får vara med". Han måste väl inse att Liwing inte presterat nåt, och inte Lindman heller för den delen. Känns som att han spelar Lindman lite för att han har en bra lön, och pga det "måste vara bra". Lite svårt å förklara...
Säg den glädje som varar
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Liwing och Lindman har varit betydligt bättre än t.ex. Thomas Johansson och Ronnie. Liwing tycker jag gått fram mycket jämfört med ifjol och Lindman har spelat mycket bra mellan de ödesdigra misstag han gjort. Haka inte upp er på en tappad puck i PP och en onödig puck-out.DIF_Soldier skrev:Säcken är som sagt för mjuk. Han är någon typ av dagisfröken som har inställningen "alla får vara med". Han måste väl inse att Liwing inte presterat nåt, och inte Lindman heller för den delen. Känns som att han spelar Lindman lite för att han har en bra lön, och pga det "måste vara bra". Lite svårt å förklara...
Har fått läsa mycket komentarer om den här värvningen nu, men jag väntar nog och håller inne med den tills jag har fått se han spela. Dom flesta tycker det bara är härligt, eftersom att det kommer in nytt blod och verkar ha fått aningen för stora förhoppningar på den här Jiri.
Challe säger ju själv att det är en breddspelare till våran tunna backuppsättning, så hoppas inte på för mycket....
Challe säger ju själv att det är en breddspelare till våran tunna backuppsättning, så hoppas inte på för mycket....
-
Asså under perioden då Tompa var skadad rasade vårt spel, när han äntligenkom tillbaka har det börjat plockas en del pinnar igen. Jag tycker nog resultaten i matcherna tydligt talar om hur viktig Tompa är.Diffe89 skrev:Liwing och Lindman har varit betydligt bättre än t.ex. Thomas Johansson och Ronnie. Liwing tycker jag gått fram mycket jämfört med ifjol och Lindman har spelat mycket bra mellan de ödesdigra misstag han gjort. Haka inte upp er på en tappad puck i PP och en onödig puck-out.DIF_Soldier skrev:Säcken är som sagt för mjuk. Han är någon typ av dagisfröken som har inställningen "alla får vara med". Han måste väl inse att Liwing inte presterat nåt, och inte Lindman heller för den delen. Känns som att han spelar Lindman lite för att han har en bra lön, och pga det "måste vara bra". Lite svårt å förklara...
Liwing var usel förra säsongen och ävenom han kanske lämnat den nivån i år så är han fortfarande inte tillräckligt bra för DIF. Lindman köptes in som en "supervärvning" enligt de ansvariga och så mycket super har han inte mina ögon varit. Dessutom många och klumpiga misstag som kostat både baklängesmål och poäng.
Har vi verkligenen tunn backbesättning, tycker snarast vi har för många medlemåttiga backar i laget. Sparka bort 3-4 stycken och plocka in 2 riktigt bra spelare istället.Pepp91 skrev:Har fått läsa mycket komentarer om den här värvningen nu, men jag väntar nog och håller inne med den tills jag har fått se han spela. Dom flesta tycker det bara är härligt, eftersom att det kommer in nytt blod och verkar ha fått aningen för stora förhoppningar på den här Jiri.
- Diffe89
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Där har du en poäng, men jag tror dock mer att det beror på att han när han är dålig ändå är mycket bättre än Fredrik Ericson och Ribben (som fick spela när han var skadad). Dessutom betyder nog Thomas ledaregenskaper mer nuförtiden än själva spelet.Kall-El skrev:Asså under perioden då Tompa var skadad rasade vårt spel, när han äntligenkom tillbaka har det börjat plockas en del pinnar igen. Jag tycker nog resultaten i matcherna tydligt talar om hur viktig Tompa är.Diffe89 skrev:Liwing och Lindman har varit betydligt bättre än t.ex. Thomas Johansson och Ronnie. Liwing tycker jag gått fram mycket jämfört med ifjol och Lindman har spelat mycket bra mellan de ödesdigra misstag han gjort. Haka inte upp er på en tappad puck i PP och en onödig puck-out.DIF_Soldier skrev:Säcken är som sagt för mjuk. Han är någon typ av dagisfröken som har inställningen "alla får vara med". Han måste väl inse att Liwing inte presterat nåt, och inte Lindman heller för den delen. Känns som att han spelar Lindman lite för att han har en bra lön, och pga det "måste vara bra". Lite svårt å förklara...
Om Marusak lyckas och vi kan behålla honom till nästa säsong tycker jag att vi hellre ska behålla Liwing än Lindman. Man får väl dock avvakta vad som händer med Ferna.