emilin skrev:Jag har läst hur flera av er på detta forum brinner för klack frågan(även jag älskar när det blir ett jävla tryck på läktaren).
Anser att ett bra publik tryck tillhör hockeyn o framför allt Djurgården.
Nu när Fabriken har tagit sin hand från Djurgårdens hockey, så måste några andra kliva fram och ta över den rollen( dock inte med mäktiga tifon som troligtvis är en omöjlighet tyvärr).
Förslag.
Varför inte skicka ett pm till varandra och försöka att strukturera upp något som skulle kunna funka, ni kunde träffas över någon kall dryck o spåna på hur ni skulle vilja att klacken fungerar.
Skulle någon/några ta tag i detta så kommer det garanteras komma med fler som skulle vara intresserade att bidra(själv kommer jag inte iväg på så många matcher att jag skulle kunna bidra i denna fråga).
Det är alltid lättare om man blir några stycken som startar detta ihop än att man står o skriker sig hes själv.
Blir ni en gedigen grupp så skulle man kunna starta en tråd som informerar om vad som kommer att gälla inför varje match.
En stor fråga som ni i gruppen skulle diskutera är om det skulle finnas någon/några som faktiskt skulle våga att ta på sig rollen som klack ledare.
Personligen var jag med o startade NH-90s klack när det begav sig(Nyköpings hockey).
Tyvärr lever den inte kvar som på samma sätt som då, men jag kan än i dag sitta o minnas med glädje hur fruktansvärt kul vi hade tillsamman under den perioden, mycket jobb o tid vist men det var det värt.
Allt startade med att vi var ett gäng som satt o tog några(eller flera) kalla o kom överens om att Nyköping behövde en supporter klubb.
Jag hoppas att man kan ta detta inlägg seriöst och faktiskt överväga detta, kan garantera att ni kommer inte att ångra er.
MVH En som absolut inte vill att stämningen på matcherna ska försvinna.
Ändring o tillägg.
Ber om ursäkt för min dumhet naturligt vis ska den som känner sig sugen, gå ut med en förfrågan på vilka som skulle kunna tänka sig att vara med(svårt att skicka pm om man inte vet att det finns intresse).
När intresset visar sig finnas så kan man lösa detaljerna via pm.
Ska man lyckas med detta så tror jag att detta är det rätta forumet, här finns alla som brinner för Djurgårdens hockey, tror inte att forumet skulle finnas kvar om inte hoppet o viljan fanns för Djurgården.
Det har skapas en del fina saker under året på detta forum.
Exempel.
Säsongskort men ingen kompis? Se här!(kan nästan garantera att de har fått en del nya vänner)
Rädda Otto tog sin start här, se hur jävla bra det gick helt otroligt.
Personligen har jag lyckas fått ett par underbara vänner(ni vet vilka ni är).
Så se nu möjligheterna att starta något stort o vackert för Djurgårdens hockey, som sen kan bedrivas för alltid, bara man tar in unga o hungriga i gruppen, som kan axla er när åldern tar ut sin rätt.(det var missen vi gjorde glömde engagera nya hungriga, därför är inte klacken som den var när det begav sig).
Det kostar inget att åtminstone försöka med detta(förutom tid o engagemang).
Hoppas nu att det finns någon som brinner sten hårt o kan ta tag i detta.
Du som startar sådan här grej vill jag bara säga grattis till, kommer bli många roliga stunder + känslan av att varit med o påverka är helt underbar, inte att förglömma så kommer man möta många sköna personer på resan, som kanske kan bli ens vänner för livet.