Hörnqvist kommer att komma försent. Han behövs NU. Om inte får vi väl satsa på att komma på en sjundeplats i tabellen och göra en Rögle. För topp tre är redan kört.
Mattias_87 skrev:Hörnqvist kommer att komma försent. Han behövs NU. Om inte får vi väl satsa på att komma på en sjundeplats i tabellen och göra en Rögle. För topp tre är redan kört.
En ny dag och hoppet är tillbaka
Vill du veta någonting positivt?
Jag tror det var MrMadhawk som skrev på sin blogg för någon månad sedan att den bästa placeringen av det lag som gått upp till ES de senaste 10 åren var Linköping som blev femma. Vet inte om det är sant men låter ju som om att det där förkvalet är något positivt.
Kanske Challe siktar på förkval och kommer igång ordentligt efter jul?
Alla ni som var på donken efter matchen mot Mora förstod nog varför Mika inte signades.. Tror f.ö. att vi snart signar med Bengan, får den känslan, vet inte varför. Kan ha helt fel men känns som om det är något på G iaf.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
seppuko skrev:Berätta mer vad som hände på donken, säger A utan B för oss som inte var där
Man kunde här i forumet läsa något om "full som en kastrull". Brukar själv aldrig uppsöka den inrättningen.
Fast den killen har väl alltid tagit för sig av livets goda om vi säger så, även när han spelat för oss innan.
Men jag tycker det finns andra man kan lägga pengarna på. Jag vill verkligen inte se att DIF blir ett nytt Leksand som springer kring i för stor kostym, vi har ingen kommun att tigga pengar av när det skiter sig. Antingen går man upp på en gång, men gör man inte det vill jag hellre att man i kvar i skitsvenskan ett par år och bygger långsiktigt som SAIK gjorde än att försöka storsatsa varenda år.
Långsiktigt arbete känns som det är precis vad föreningen saknat ett par år.
seppuko skrev:Berätta mer vad som hände på donken, säger A utan B för oss som inte var där
Han var i.. vad vi kan kalla.. dåligt skick. Det går åt helvete för DIF, och en spelare vi har "på vårt bord" går och ser matchen i förhandlingstider och super sig sådär full helt offentligt - ser inte bra ut. Han fysiska status i övrigt noterade jag inte.
Att han inte signas har såklart inte med den händelsen att göra dock, förmodligen vill han ha så mycket betalt att någon konstaterat att han "kostar mer än han smakar". För en vettig peng så hade självklart Hannula varit oerhört bra för oss, men inte till vilket pris som helst.. för vi har inga pengar. Hörnqvist är en bättre version av Hannula, och han kommer så småningom förutsatt att lockouten håller i sig.