De stora krafterna heter Chet Pickard och Erik GustafssonShamelhorn skrev:Det finns starka krafter som inte vill att Djurgården skall vinna...

De stora krafterna heter Chet Pickard och Erik GustafssonShamelhorn skrev:Det finns starka krafter som inte vill att Djurgården skall vinna...
Har för mig att han fick en 2min tripping. Tror det var Kopitar som tacklades.lajjnus skrev:Såhär i efterhand; varför i helvete blev Erik utvisad när han höfttacklade en dalahästbonde? Var i mina ögon jävligt clean.
Nepp, men nu släpper Chet in skott utifrån - alltså ser vi till att önska förändring där. Det finns ju fler nivåer i backspelet som inte behöver förändras förutom på individnivå.seppuko skrev:Självklart måste man sluta stirra puck, men det tycker jag inte alla gör hela tiden utan det sker vid osäkerhet. Tyvärr sker det väl alltför ofta men det är väl bara att gilla läget. Men att förändra en fundamental back-teknik går ju inte, då förlorar man all trygghet man någonsin haft och då kommer det bara bli värre.
Men vid normalt uppspel av motståndare ska det tryckas fast vid sarger. Vid snabba kontringar ska man låta skott (om motståndaren vill skjuta) komma från blå med fri sikt. Inga konstigheter
Det handlar inte om rättvisa utan om att se vad vår keeper behöver hjälp med i spelet och se till att han får den hjälpen.seppuko skrev:Fast du kan ju inte alltid se till att motståndaren inte skjuter. I den bästa av världar är vi alltid beredda på kontringar och har backar lägre i banan som kan kompensera för att dom kanske inte är lika snabba. Och då kommer det bli lättare att trycka ut dom. Men där är vi inte och kommer nog aldrig vara i hockey. Chet måste ta sådana skott, man måste ju faktiskt lägga ett visst ansvar på honom också, och inte enbart på alla backar, vilket vore lika orättvist det
Jag tycker inte att man ska börja ändra i vårat grundspel i försvaret nu när vi börjat hitta hur vi ska spela. Då är det lättare att byta målvakt till Adam som har visat att han kan plocka ner dom långskotten, om nu Chet har problem med dom.Magnutz skrev:
Replik till android: Klart att spelet i egen zon när vi har kontroll har stabiliserats. Spelet när motståndet transporterar in pucken däremot är inte bra. Laget vet ju hur Chet spelar och vad han behöver hjälp med.
Ja, passningssäkra backar som startar uppspel smart och snabbt. Det har vi inte. Verkar det som.Kall-El skrev:Sa Björne Nord att vi saknar spelskickliga backar?
Jag trodde i min enfald att det var just detta som vi satsat på inför denna säsong med Holm, Lenhammer, Lidström, Anderson, Gustafsson och för all del också Pettersson...
... Vi har väl egentligen bara två renodlade defensiva backar i Granath och Murray.
Har vi inte spelskickliga backar nog måste ju några av backarna i första kategorin bort omedelbums och ersättas med rejäla diton som kan hålla rent i egen zon i alla fall för är de inte spelskickliga nog undrar jag vad de gör i truppen för deras styrkor ligger inte direkt i att de är stora, starka och rejäla.
Just hur vi agerar när vi "hamnar under press" är inget jag gärna ser får fortsatt förtroende.android skrev:Jag tycker inte att man ska börja ändra i vårat grundspel i försvaret nu när vi börjat hitta hur vi ska spela. Då är det lättare att byta målvakt till Adam som har visat att han kan plocka ner dom långskotten, om nu Chet har problem med dom.Magnutz skrev:
Replik till android: Klart att spelet i egen zon när vi har kontroll har stabiliserats. Spelet när motståndet transporterar in pucken däremot är inte bra. Laget vet ju hur Chet spelar och vad han behöver hjälp med.
Jag har inte reflekterat över att Chet generellt har problem med långskott, hur många mål har han släppt på sådana egentligen?
Björne har säkert koll så det säger jag inget om, men om så är fallet har ju Challe gjort bort sig till 100% när det kommer till backbesättningen enligt mig. ( Är det något våra backar borde ha som styrka är det väl just spelskicklighet för inte sjutton är det att de är stygga jättar i alla fall. )Magnutz skrev:Ja, passningssäkra backar som startar uppspel smart och snabbt. Det har vi inte. Verkar det som.Kall-El skrev:Sa Björne Nord att vi saknar spelskickliga backar?
Jag trodde i min enfald att det var just detta som vi satsat på inför denna säsong med Holm, Lenhammer, Lidström, Anderson, Gustafsson och för all del också Pettersson...
... Vi har väl egentligen bara två renodlade defensiva backar i Granath och Murray.
Har vi inte spelskickliga backar nog måste ju några av backarna i första kategorin bort omedelbums och ersättas med rejäla diton som kan hålla rent i egen zon i alla fall för är de inte spelskickliga nog undrar jag vad de gör i truppen för deras styrkor ligger inte direkt i att de är stora, starka och rejäla.