IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DIFÖrebro
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/11 2012

Inlägg av DIFÖrebro »

Oskarshamn är ännu ett lag i AS som gör allt DIF inte gör:

Kämpar, sliter, åker skridskor hela vägen, spelar som ett lag, tacklar, håller rent framför mål, spelar enkelt och träffar mål med skotten.

En av de mer säkra torsk-matcherna nu i höst, även om de inte har samma inställning och kapacitet som Karlskoga eller Leksand är deras spel så otroligt mycket bättre och rejält än vårt.

I övrigt dog mitt hopp efter omgång 10. Klarar inte av att uppleva förra året igen utan har stängt av känslorna helt och gått in i apati och cynism.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi gör oftast bättre matcher mot bra lag, tror på en helt jämn tillställning här.

IKO-DIF 3-2 (1-1,0-1,2-0).
Det "flyter" på som vanligt med andra ord, som en enda stor, lång, smetig och kletig flytning.....

DIF har blivit hela HA:s favoritmotståndare,
Det är oftast mycket folk på matcherna, & jobbar man dessutom ihop som ett lag i 60min så är det i princip poäng-garanti numera mot Mesta Mästarna.....Stockholms Stelhet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash

Inlägg av Mash »

Vi är sönderlästa, vi är lätta att möta och det finns ingen fruktan längre.
Dock som det nämnts tidigare så spelar vi bättre mot bättre motstånd. Blir säkert en intressant match men tre poäng blir det inte.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

5-2.

(1-2, 3-0, 1-0

Efter att vi går upp i en tidig 0-2 ledning så slår DIF av på takten. Gustafsson stirrar puck på tre av fem baklängesmål, Granath låter bli att spela fysiskt vilket leder till ytterligare ett mål och det femte slår Bremberg pucken rakt i gapet på tre hungriga IKO-spelare, som sedan sätter den bakom #37. Tredje perioden är bara en transportsträcka där Challe tar timeout efter 18.53 med tremålsunderläge och hoppas på en mirakelvändning.

Efter matchen skriver Bremberg nya tweets i sarkastisk ton där han förklarar att laget måste vara med på hans sätt att spela, Challe mumlar något om en bra förstaperiod och att vi verkligen är på gång nu.

För övrigt bänkas Åberg större delen av matchen, och vi blir kvar på perrongen då tåget mot Elitserien går. Vi får istället sikta in oss på att hinna med tåget någon annanstans, i sann Järlefelt-anda. (Har vi inget spel efter 17 matcher så kommer det säkert igång efter 34.)

Näe, Challe. Njut av dina sista minutrar som coach för DIF.
25/4-2025
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

förevigtdjurgården skrev:5-2.

(1-2, 3-0, 1-0

Efter att vi går upp i en tidig 0-2 ledning så slår DIF av på takten. Gustafsson stirrar puck på tre av fem baklängesmål, Granath låter bli att spela fysiskt vilket leder till ytterligare ett mål och det femte slår Bremberg pucken rakt i gapet på tre hungriga IKO-spelare, som sedan sätter den bakom #37. Tredje perioden är bara en transportsträcka där Challe tar timeout efter 18.53 med tremålsunderläge och hoppas på en mirakelvändning.

Efter matchen skriver Bremberg nya tweets i sarkastisk ton där han förklarar att laget måste vara med på hans sätt att spela, Challe mumlar något om en bra förstaperiod och att vi verkligen är på gång nu.

För övrigt bänkas Åberg större delen av matchen, och vi blir kvar på perrongen då tåget mot Elitserien går. Vi får istället sikta in oss på att hinna med tåget någon annanstans, i sann Järlefelt-anda. (Har vi inget spel efter 17 matcher så kommer det säkert igång efter 34.)

Vadan detta gnällande på Gustafsson?! Han har inte varit inne på många mål bakåt, som det bevisats tidigare på forumet. Han gjorde en GRYM tackling på Kopitar, hade han inte gjort det hade det blivit mål. Däremot så är domarnivån så låg att de tog ut honom för en vacker tackling. Antar att de vill att man ska tackla på sidan av huvudet som en tacklade Granath.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Axel_K skrev:[

Vadan detta gnällande på Gustafsson?! Han har inte varit inne på många mål bakåt, som det bevisats tidigare på forumet. Han gjorde en GRYM tackling på Kopitar, hade han inte gjort det hade det blivit mål. Däremot så är domarnivån så låg att de tog ut honom för en vacker tackling. Antar att de vill att man ska tackla på sidan av huvudet som en tacklade Granath.
Jaa du AxelK

Redan på en nivå med relativt låga kunskaper om sporten ishockey kan man ganska fort se att Gustafsson är en medioker spelare.
Frejdig i offensiven emellanåt, visst.
Men i egen zon är han okrönt Svensk Mästare i pucktittning, han har aldrig en blekaste aning om vad som händer bakom hans rygg.
Ingen bra egenskap för en back.

Men men, nu är ju i princip hela laget fyllt med icke-presterande spelare så att bara hänga #56 efter varje match börjar kännas lite tjatigt (även om det förvisso är berättigat)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

Gustafsson är en av allsvenskans mest nonchalanta backar och saknar all form av ödmjukhet. Han gjorde inte DIF en tjänst när han stannade efter förra säsongen, DIF gjorde honom en tjänst. Han hade fått dragskador om han dragit med Claesson till Nordamerika, på grund av alla utskällningar han fått om han uppträtt likadant som på Djurgårdens matcher.

Sen kan han glimta till ibland men endast i medgång...

IKO-DIF 7-1

Dags för en riktig islossning mot oss. Murray får matchstraff tidigt i matchen efter en helt regelrätt tackling. Rubriken i Sportbladet lyder: "HÄR SKÄMMER Dif-stjärnan UT SIG". Under fem minuters PP:et kämpar DIF förbrilt och lyckas hålla Oskarshamn stången till 4:30, då Pickard tappar in en puck från mittzonen. Det blir början på slutet och sen sticker Oskarshamn ifrån till 3-0. DIF reducerar till 3-1 genom Tim Eriksson i början av andra och har bud på fler mål. Vi idioter på forumet börjar hoppas! Då försöker nr 56 soloåka sig igenom som sista back. Pang 4-1! Djurgården börjar uppträda som vanligt, och IKO kan lugnt och fint gå ifrån till en 7-1 ledning. Challe flinar i båset och spelarna blir jättearga.... Efter matchen!
Staten

Inlägg av Staten »

Tänk att dagen skulle komma då det vore att anse som en skräll ifall Djurgården skulle vinna mot Oskarshamn borta. Ja, fy fan. Livet leker.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Lee Harvey Oswald skrev:
Axel_K skrev:[

Jaa du AxelK

Redan på en nivå med relativt låga kunskaper om sporten ishockey kan man ganska fort se att Gustafsson är en medioker spelare.
Frejdig i offensiven emellanåt, visst.
Men i egen zon är han okrönt Svensk Mästare i pucktittning, han har aldrig en blekaste aning om vad som händer bakom hans rygg.
Ingen bra egenskap för en back.

Men men, nu är ju i princip hela laget fyllt med icke-presterande spelare så att bara hänga #56 efter varje match börjar kännas lite tjatigt (även om det förvisso är berättigat)
Men det finns fler backar i DIF som är ännu värre. Som inte är unga och inte är på utvecklingsnivå. Jag tycker ändå att Gustafsson är en av våra bättre backar, kolla på Lidström, Pettersson, Lennhammer tillexempel. Lennhammer har väl börjat spela upp sig litegrann, Pettersson är låååångt ifrån bra. Både defensivt och offensivt. Visst, han har 5 assist och ett mål men jag tycker ändå inte att han är okej ens. Lidström är inte heller bra på något sätt.
Gustafsson må vara dålig i egen zon, men det är i princip alla våra backar.
Staten

Inlägg av Staten »

Challe lyssna här nu;

Ölvestad - Ottosson - Wennberg
Åberg - Ljungh - Landeskog
Bremberg - Johner - Holmqvist
T. Eriksson - Eklund - Sörensen

Jag är tämligen säker på att de här kedjorna utgör en bra balans. Gör det inte svårare än vad det är.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Axel_K skrev:
förevigtdjurgården skrev:5-2.

(1-2, 3-0, 1-0

Ja, kanske är lite väl sågglad kring just #56, men blir så förbannat trött på alla hans missar som ständigt renderar i baklängesmål. Man ser inte en match utan att undra vart fan hans tabbe är, och TJONG så kommer den.

Kanske mest skriver så för att jinxa. Vi har en bristfällig backlinje, och det skulle väl kunna vara vem som helst. Allt som oftast är det dock tyvärr just Gustafsson som gör skiten (se exempelvis SSK där han är skyldig både till 1-0 och 3-2 SSK.)

På samma sätt som det var Timmy mot Troja/Pungby. Bara det att namnet Gustafsson etsats fast i mitt huvud för att jag är så extremt jävla trött på hans tabbar.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hata Oskarshamn!
Degear

Inlägg av Degear »

Sjöwall skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag hoppas att vi förlorar de här två kommande matcherna så att det blir till en förändring. Känns sjukt men jag tror ifall vi skulle snubbla oss till mellan 4-6 poäng så kommer man rulla på som inget har hänt framöver, för att sen "upptäcka" efter jul att vi ligger alldeles åt helvete för skrynkligt till.

Tror Challe ryker under landslagsuppehållet om (när) vi torskar.
Hatar det där. När man "vill förlora" för att man tror det är det bästa i längden. Samtidigt när matchen börjar så kan man ju omöjligt sitta och hålla på motståndaren.
Ja, därför överväger jag starkt att skippa följa båda de här kommande matcherna... men tveksam till att jag ordnar det.

Varför Djurgår'n, varför...? :|
Det där är precis vad jag tänker göra. På fredag kommer jag jobba 8-17 för att sedan komma hem vid 17:20. Då slänger jag i mig ett lätt mellanmål och drar iväg till gymmet så jag är där vid 18-18:30. Väl där kommer jag köra så länge jag orkar, säkert till 20:30 för att sedan komma hem och duscha. Efter duschen tar jag och käkar en stor och god middag för att sedan kolla in resultatet i Djurgårdens bortamatch mot Oskars-nånting.

På söndag kommer jag att vara upptagen med någonting annat helt ointressant, kanske kommer jag sova eller träna där också.. Tror nog det blir att planera in ett träningspass som börjar precis när Djurgårdens match startar.

Hur som helst kommer det vara skönt att slippa titta/bli irriterad på skiten.

EDIT:

Såg nu att båda jävla matcherna sänds på Viasat Hockey. Jävla skit. Har ju betalat för den jävla kanalen...
Ingen träning med andra ord..
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Denna match vinner vi. Oskarshamn körde över Malmö, DIF har förlorat fyra raka. Oskarshamn tror att de ska leka hem matchen och DIF spelar uruselt, Oskarshamn tar ledningen med 2-0 i första, 4-1 efter andra och i tredje slappnar de av. Då sätter Otto 4-2, Landeskog 4-3. När det är två minuter kvar så tar Challe ut målvakten och vi har powerplay. Spel 6v4, vi sätter 4-4 efter 20sekunder. Lite över en minut kvar och Oskarshamn är helt chockade, Wennberg kommer fri och sätter 5-4. 25 sekunder kvar och Oskarshamn tar ut målvakten, Arnesson skickar pucken från egen blå rakt in i kassen. 6-4.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Axel_K skrev:Denna match vinner vi. Oskarshamn körde över Malmö, DIF har förlorat fyra raka. Oskarshamn tror att de ska leka hem matchen och DIF spelar uruselt, Oskarshamn tar ledningen med 2-0 i första, 4-1 efter andra och i tredje slappnar de av. Då sätter Otto 4-2, Landeskog 4-3. När det är två minuter kvar så tar Challe ut målvakten och vi har powerplay. Spel 6v4, vi sätter 4-4 efter 20sekunder. Lite över en minut kvar och Oskarshamn är helt chockade, Wennberg kommer fri och sätter 5-4. 25 sekunder kvar och Oskarshamn tar ut målvakten, Arnesson skickar pucken från egen blå rakt in i kassen. 6-4.
Håller delvis med. Vi bara "kan" inte torska en till i rad....eller kan vi? Nej, denna vinner vi även fast siffrorna 4-6 kan du glömma. DIF gör kanske 6 mål på sisådär 3-4 matcher. Kom ihåg att anfallshockey och DIF ej längre är hockeytermer som kan diskuteras i samma sammanhang.

1-2 slutar det efter ännu en benso-match.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skriv svar