Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Så jävla roligt att folk bara skrek efter Bremberg härinne. Men vad fan har han gjort för laget?
DIF hållerinte måttet pålånga vägar i AS. Ut med Challe NU låt han sköta det han skall (sportchef). Våga sparka spelare även om det kostar pengar. Nått måste hända.
DIF hållerinte måttet pålånga vägar i AS. Ut med Challe NU låt han sköta det han skall (sportchef). Våga sparka spelare även om det kostar pengar. Nått måste hända.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, otroligt konstigt eftersom åtminstone 70-80% av alla härinne borde kunna se in i framtiden och se hur det skulle gå för Linkan. Oerhört märkligt.gaspo skrev:Så jävla roligt att folk bara skrek efter Bremberg härinne. Men vad fan har han gjort för laget?
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sluta häng ut enskilda spelare. Detta är ett kollektivt misslyckande. Finns inte EN spelare som har spelat kontinuerligt bra iår
Vi har ju inte ens rätt spelsystem för att linkan ska kunna leverera. Vi kör ju med tragiska Dump hockey och det funkar inte. Bara TIM som inte kör med det
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Så här ser våran roster ut nästa säsong när det gäller aktiva kontrakt.
Säsong 13/14
Målvakter
39 Adam Reideborn
Backar
04 Elias Granath
07 Nils Andersson
41 Alexander Falk
Forwards
17 Henrik Eriksson
46 Pontus Åberg
61 Markus Ljungh
Juniorer
08 Linus Arnesson
10 Alexander Wennberg
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta egentligen.
Säsong 13/14
Målvakter
39 Adam Reideborn
Backar
04 Elias Granath
07 Nils Andersson
41 Alexander Falk
Forwards
17 Henrik Eriksson
46 Pontus Åberg
61 Markus Ljungh
Juniorer
08 Linus Arnesson
10 Alexander Wennberg
Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta egentligen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Haha nästa år kommer vi fortfarande vara laget alla vill slå fast med mycket sämre trupp. Härliga tider. Härliga Djurgårn.
-
Vet inte om det är de enskilda spelarna det är fel på. Det är något annat. I föreningen, runt laget.
Kolla bara på spelare som lämnade. Flera av dom går ändå riktigt bra:
Wesslau - toksuccé i HV.
Andreas Holmqvist - poängbäste back i tyska ligan
Daniel Tjärnqvist - går riktigt bra i Köln.
Marcus Nilson - succé i HV71. Ser helt plötsligt rapp och glad ut!
Patrik Cehlin - kanonstart i AHL.
Fan, till och med sopan Almtorp går rätt så bra i LHC.
I övrigt spelar samtliga ordinarie som lämnat och gör det helt okej. Undantaget Printz som fick kicken från KHL.
Spelar ingen roll vilka spelare vi tar in så länge Djurgården styrs som det gör i dag. Behövs ny sportslig ledning, både i styrelserum och på isen.
Kolla bara på spelare som lämnade. Flera av dom går ändå riktigt bra:
Wesslau - toksuccé i HV.
Andreas Holmqvist - poängbäste back i tyska ligan
Daniel Tjärnqvist - går riktigt bra i Köln.
Marcus Nilson - succé i HV71. Ser helt plötsligt rapp och glad ut!
Patrik Cehlin - kanonstart i AHL.
Fan, till och med sopan Almtorp går rätt så bra i LHC.
I övrigt spelar samtliga ordinarie som lämnat och gör det helt okej. Undantaget Printz som fick kicken från KHL.
Spelar ingen roll vilka spelare vi tar in så länge Djurgården styrs som det gör i dag. Behövs ny sportslig ledning, både i styrelserum och på isen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tydligen så har vi tackat nej till Mika Hannula
- Jim Morrison
Hoppas det betyder att Hörnqvist är nära.VäsbyMental skrev:Tydligen så har vi tackat nej till Mika Hannula
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Det kan väl inte bli aktuellt förrän efter nyår? Eller har jag missat något?Jim Morrison skrev:Hoppas det betyder att Hörnqvist är nära.VäsbyMental skrev:Tydligen så har vi tackat nej till Mika Hannula
Expert.
- Jim Morrison
Äh, jag läser väl in lite för mycket i Challes lite kryptiska kommentar.SirDIFalot skrev:Det kan väl inte bli aktuellt förrän efter nyår? Eller har jag missat något?Jim Morrison skrev:Hoppas det betyder att Hörnqvist är nära.VäsbyMental skrev:Tydligen så har vi tackat nej till Mika Hannula
Charles Berglund:
– Jag vet att han har kontrakt med Red Ice till den 1 november, mer än så säger jag inte...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
De närmsta åtta omgångarna spelar Djurgården bara två matcher på Hovet.
Expert.
Skönt! Då kan laget spela utan press! Slippa höra "Challe Berglunds järnkaminer" bara en sån sak kan göra att Charles kan börja coacha till vinnande resultat!SirDIFalot skrev:De närmsta åtta omgångarna spelar Djurgården bara två matcher på Hovet.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Vad är det för fel på "Challe Berglunds järnkaminer", kan du förklara det för mig?!? ?Rocky3000 skrev:Skönt! Då kan laget spela utan press! Slippa höra "Challe Berglunds järnkaminer" bara en sån sak kan göra att Charles kan börja coacha till vinnande resultat!SirDIFalot skrev:De närmsta åtta omgångarna spelar Djurgården bara två matcher på Hovet.
Tror han menar pressen som sätts på spelare och kanske Challe.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...