Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Idag var ALLT katastrof. Klacken var riktigt dålig idag och jag upplevde att det var tyst mest hela tiden.
Matchen som sådan var ett otroligt sömnpiller där ingen ville ta initiativet alls. Vi ser helt åt helvete virriga ut och kvalitén på passningsspelet håller inte ens korp-nivå. Finns det överhuvudtaget någon spelidé? Jag kan då inte se några som helst linjer i något vi gör utan allt är slumpartat. Vårt PP är riktigt jävla patetiskt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ärligt talat. Vi kommer ju knappt över blålinjen i PP!
Nej du, Challe......du får nog tömma ditt skrivbord och göra något annat hädanefter för du får ju uppenbarligen ingen ordning på det här.
Jag orkar inte med det här längre. Nu tar jag en paus från hovet en stund.
Matchen som sådan var ett otroligt sömnpiller där ingen ville ta initiativet alls. Vi ser helt åt helvete virriga ut och kvalitén på passningsspelet håller inte ens korp-nivå. Finns det överhuvudtaget någon spelidé? Jag kan då inte se några som helst linjer i något vi gör utan allt är slumpartat. Vårt PP är riktigt jävla patetiskt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ärligt talat. Vi kommer ju knappt över blålinjen i PP!
Nej du, Challe......du får nog tömma ditt skrivbord och göra något annat hädanefter för du får ju uppenbarligen ingen ordning på det här.
Jag orkar inte med det här längre. Nu tar jag en paus från hovet en stund.
Extremt jävla dåligt, Djurgår'n!
Ut med allt och alla - In med nytt folk. Uppenbart att ingen av personerna i nuvarande föreningen kan ett skit om hockey eller hur man ska sköta en förening. Ut med alla, avgå, stick, jag vill inte se er mer.
Ut med allt och alla - In med nytt folk. Uppenbart att ingen av personerna i nuvarande föreningen kan ett skit om hockey eller hur man ska sköta en förening. Ut med alla, avgå, stick, jag vill inte se er mer.
Så sa Järlan förra säsongen också - Titta vad som hände.Challe Berglund skrev:Jag tycker att folk hissar varningsflagg lite för tidigt. Vi har alltså spelat 16 av 52 omgångar
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nyss hemkommen och besvikelsen har börjat övergå i apati vilket är ett jävlit dåligt tecken. Börjar liksom skita i hur det går för att slippa må illa.
Det är nu fastställt att anfallsspel och DIF Hockey inte förtjänar att yttras inom samma sammanhang..
Vidare så har klacken gett upp. Jag förstår dem.
God natt!
Håller med till 100%. Defensiven såg lite bättre ut, men tror det berodde mer på det faktum att Mora såg ut som de fullständigt sket i allt. Trodde vi skulle vinna denna när Mora faktiskt hade en riktig skitdag, men NEJ DÅ!sensei skrev:Var det inte något oerhört segt över hela matchen?
Som att alla var bakis, ungefär.
Tycker nog att DIF borde kunna se mer hungriga ut på hovet med 7100 personer på läktaren och 3 förluster i bagaget.
Det är nu fastställt att anfallsspel och DIF Hockey inte förtjänar att yttras inom samma sammanhang..
Vidare så har klacken gett upp. Jag förstår dem.
God natt!
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2012-10-30 23:00:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- Jim Morrison
Jag orkar inte ens by mig längre... Jag är sabbad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tror att man börjar i fel ände om man vill lösa det här problemet med en ny målvakt. Chet har 2.17 GAA och .916 Sv%, vilket är fullt godkända siffror i min bok. Om bara resten av laget kunde mäkta med fler än 2.31 mål per match så vore allt finemang!
"Obligatoriska tavlan" säger kommentatorn. Jag håller med.1962FenderStrat skrev:CHET för i helvete! 1-1 målet ska inte gå in, helt fri sikt. Seriöst, nu har mitt tålamod med Chet tagit slut. Visst han är bra emellanåt men släpper alldeles för billiga mål ofta.
Se här:
- minalman
Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Problemet är löst. Felet är mitt. Jag spelade på moraseger. Klart det blev oavgjort vid full tid då.SkönaDjurgårn skrev:All-in Minalman!minalman skrev:Det är klart att vi vinner! Trots felbalanserade kedjor.
Törs inte tippa. Men funderar på att spela på mora, eftersom jag är känd för att ha otur i spel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- norrlandsgold
Rocky3000 skrev:Säg vad du vill om Wesslau "-daniel-"! Men enligt mig så skulle det ha varit jävligt skönt och tryggt att fått haft kvar en av Sveriges bästa målvakt i Djurgårdströjan en säsong till! Då hade våran placering i HA varit mycket ljusare en vad det är nu..-daniel- skrev:Bra exempel när Wesslau var mer och spelade ner oss i den här skiten.
Wesslau är en av felen att vi sitter i den skiten vi gör. säsongen 09/10 så var han riktigt grym , full fart framåt wesslau håller tätt bakåt. Men sen satt han på en bänk hela året verka det som. För när han kom tillbaka så släppte han returer och kändes allmänt osäker i mål.. Kan ha berott mycket på den ledningen som var då med.. Men ja tvivlar på de då det var samma då som innan , jag bad i bland att oboyen skulle komma tillbaka.. Men nu sitter vi där vi gör .. och visst wesslau hade varit bättre än pistagenöten och reiderborn.. Men som sagt.. vi har vad vi har.. Och challe står fortfarande i båset..
Lev med det eller inte.. Ditt val.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
minalman skrev:Ett fall framåt trots allt. Man såg tendenser. Vi skulle behöva spelare som Bengan och Hannula.
Hannula var på matchen idag. Efteråt stapplade han in på McDonalds, full som en jävla kastrull, och handlade mat.
Det viktiga är att någon agerar för att få till en förändring. DIF får inte bara skita i det och tro att det löser sig.Mash skrev:Extremt jävla dåligt, Djurgår'n!
Så sa Järlan förra säsongen också - Titta vad som hände.Challe Berglund skrev:Jag tycker att folk hissar varningsflagg lite för tidigt. Vi har alltså spelat 16 av 52 omgångar
- norrlandsgold
tomten skrev:Det viktiga är att någon agerar för att få till en förändring. DIF får inte bara skita i det och tro att det löser sig.Mash skrev:Extremt jävla dåligt, Djurgår'n!
Vem ska agera? Så länge kulorna rullar in kan man ju kolla bort..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Jag gick hem idag med JohanPez och vi muttrade lite om det här. Ingen orkar bry sig längre. Det är alltså så här det känns att vara bajare efter en förlust?Jim Morrison skrev:Jag orkar inte ens by mig längre... Jag är sabbad.
För övrigt, det har nog aldrig varit så tyst som det var efter matchen idag, när man gick från Hovet. Har aldrig sett (hört) så många vara så tysta.
Herregud vilken jävla situation vi är i.
- -daniel-
Ja, visst var det mysigt.Kentta skrev:För övrigt, det har nog aldrig varit så tyst som det var efter matchen idag, när man gick från Hovet. Har aldrig sett (hört) så många vara så tysta.
Kändes som ett luciatåg-för-döva.
Jag blir inte ens ledsen längre. Jag vet inte varför. Känner mig helt tom. Känslolös.
Låter fel att säga men det är skönt med uppehåll och Karjala Cup. Nu slipper man eländet.
Låter fel att säga men det är skönt med uppehåll och Karjala Cup. Nu slipper man eländet.