Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Nästa match knuffar vi alla motståndare med full kraft in i vårt eget mål. Det är ju tillåtet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Bra exempel när Wesslau var med och spelade ner oss i den här skiten...Rocky3000 skrev:Så sant så! MEN Chet är inte stabil! Släpper in BILLIGA mål och gör sina jävla tavlor, match efter match.. och när man inte har en stabil grund att så på! Som i det här fallet bygger på en trygg och stabil målis man kan lita på, hur fan ska då resten av laget kunna lyfta sig när grunden är gjord av sankmark? Nä in med en stabil målis så grunden kan läggas om och ordentligt, se bara på vad Gustaf Wesslau gjorde för oss!kaminor skrev:Det är ju inte Chets fel att vi gör för lite mål i alla fall...
EDIT: stavning.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-10-30 22:35:23, redigerad totalt 1 gånger.
Nix med Thomas "Osten" Östlund!Daniel942 skrev:Haha, ska vi lösa tabbar med Mark Owuya?
Allt sitter i huvudet på Challe och kompany. Över sju tusen på läktaren och vi virrar till det igen. Hoppas laget mår skit och kräver förändring och det NU..!!
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Håller med. Helt okej defensiv. Tyvärr är det alldeles för tydligt att spelarna inte har en susning om vad de skall göra på isen. Anfallsspelet i dag bestod mest av långpuckar och solokörningar. Det verkar finnas noll idé och vettiga uppspel får man leta med ljus och lykta efter. Challe upprepar gång på gång att spelarna skall värdera situationerna bättre. Utifrån vad? Spelarna ser så mycket sämre ut än vad de egentligen är i brist på trygghet och tydliga direktiv.SirDIFalot skrev:Det såg bättre ut defensivt utan Timmy i alla fall. Arnesson imponerar.
Linkan gör väl sin sämsta match någonsin. Så otroligt lätt att ta pucken i från.
- -daniel-
Jag är helt enig; det är ett makalöst icke-spel vi bjuder upp till. Sjukt att det kan fortgå.antti-pekka skrev:Håller med. Helt okej defensiv. Tyvärr är det alldeles för tydligt att spelarna inte har en susning om vad de skall göra på isen. Anfallsspelet i dag bestod mest av långpuckar och solokörningar. Det verkar finnas noll idé och vettiga uppspel får man leta med ljus och lykta efter. Challe upprepar gång på gång att spelarna skall värdera situationerna bättre. Utifrån vad? Spelarna ser så mycket sämre ut än vad de egentligen är i brist på trygghet och tydliga direktiv.SirDIFalot skrev:Det såg bättre ut defensivt utan Timmy i alla fall. Arnesson imponerar.
Linkan gör väl sin sämsta match någonsin. Så otroligt lätt att ta pucken i från.
Alldeles uppenbart att något måste ske under uppehållet.
Chet har släppt in mål från exakt samma håll flertalet gånger vid det här laget. Något är problematiskt där och bör åtgärdas. Dock inte hans fel att vi tappar matchen, men 1-1 målet hjälper ju lixom inte saken direkt.
Sen bör de även öva sig på att göra mål från sarghörnen, eftersom det är där de befinner sig till 90% i offensiv zon. Blir så satans trött på de eviga karusellerna i sarghörnen som aldrig leder någon vart. CRASH THE FUCKING NET!
Sen bör de även öva sig på att göra mål från sarghörnen, eftersom det är där de befinner sig till 90% i offensiv zon. Blir så satans trött på de eviga karusellerna i sarghörnen som aldrig leder någon vart. CRASH THE FUCKING NET!
Alltid Oavsett.
Förstår inte hur så många av er kan visa sån ilska fortfarande, all min ilska har övergått i sorg och besvikelse
Granath är absolut toksämst idag, annars har jag ingen speciell att peka ut. Elias vågade knappt tacklas, var extremt mesig längs sargen, och så blir han så sjukt uppsnurrad vid 2-2 att han troligtvis fortfarande är uppe på läktaren och beställer korv.
Holm har stigit i mina ögon, gör kloka beslut och hamnar sällan i stressiga situationer.
Ölvestad var grym idag, många härliga tacklingar. Likaså Murray, om bara alla backar kunde ha den pondusen han har.
Holm har stigit i mina ögon, gör kloka beslut och hamnar sällan i stressiga situationer.
Ölvestad var grym idag, många härliga tacklingar. Likaså Murray, om bara alla backar kunde ha den pondusen han har.
Jag sover gott om nätterna...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Säg vad du vill om Wesslau "-daniel-"! Men enligt mig så skulle det ha varit jävligt skönt och tryggt att fått haft kvar en av Sveriges bästa målvakt i Djurgårdströjan en säsong till! Då hade våran placering i HA varit mycket ljusare en vad det är nu..-daniel- skrev:Bra exempel när Wesslau var mer och spelade ner oss i den här skiten.
Senast redigerad av Rocky3000 den 2012-10-30 22:48:22, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande lag bör sponsras av Cipramil så vi kan få gratisprover vid varje match och gå därifrån lyckliga vad som än händer.Alexander skrev:Förstår inte hur så många av er kan visa sån ilska fortfarande, all min ilska har övergått i sorg och besvikelse
Alltid Oavsett.
- SirDIFalot
Håller med fullständigt. Så extremt tydligt att det saknas direktiv och tydligt ledarskap.antti-pekka skrev:Håller med. Helt okej defensiv. Tyvärr är det alldeles för tydligt att spelarna inte har en susning om vad de skall göra på isen. Anfallsspelet i dag bestod mest av långpuckar och solokörningar. Det verkar finnas noll idé och vettiga uppspel får man leta med ljus och lykta efter. Challe upprepar gång på gång att spelarna skall värdera situationerna bättre. Utifrån vad? Spelarna ser så mycket sämre ut än vad de egentligen är i brist på trygghet och tydliga direktiv.SirDIFalot skrev:Det såg bättre ut defensivt utan Timmy i alla fall. Arnesson imponerar.
Expert.
- -daniel-
Nähä... det är väl fan så klart det skulle vara?Rocky3000 skrev:Säg vad du vill om Wesslau "-daniel-"! Men enligt mig så skulle det ha varit jävligt skönt och tryggt att ha fått haft kvar en av Sveriges bästa målvakt i Djurgårdströjan en säsong till! Då hade våran placering i HA varit mycket ljusare en vad det är nu..-daniel- skrev:Bra exempel när Wesslau var mer och spelade ner oss i den här skiten.
Men jag tycker det känns absurt att "attackera" målvakten som att det är kärnan till problemet när vi inte har ett eget spel som skulle platsa i korpen-hockey...
-
CHET för i helvete! 1-1 målet ska inte gå in, helt fri sikt. Seriöst, nu har mitt tålamod med Chet tagit slut. Visst han är bra emellanåt men släpper alldeles för billiga mål ofta.
Se här:
Se här: