Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Är så jävla ledsen. Faaaaaaan!!!! Till råga på allt hade jag familjen Dalmas bakom mig hela matchen. De hade noll koll på hockey men så fort vi protesterade över domslut skrek de "Hockey!" När vi sjöng "Inget guld för AIK" kommenterade de "AIK spelar i alla fall i Elitserien". De vågade inte jubla eller klappa händer, livrädda för stockholmshuliganer. Efter matchen sa en av grabbarna "Stackars Djurgårn" och skrattade. Jag som hade hållit mig hela matchen från att säga nåt till dem vände mig bara om och sa "Grattis då, bonde!" Grabben såg livrädd ut. Idiot!
Det räcker nu, Charles!
Det räcker nu, Charles!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Håller med. Straffskyttar är alltid fel om vi inte vinner.sensei skrev:Han tar väl ut de som har satt straffar på träning. Vad spelar det för roll?!Staten skrev:Titta på straffskyttarna Challe väljer. Titta på straffskyttshelvetena. Challe är ju inte kompetent för fem öre för det här jobbet. Må vi aldrig se dig i båset igen. För helvete.
Kopitar missade sin. Inse att det är en coinflip, oavsett vad det står på ryggen.
Inte det som är problemet just nu.
Det som SKA kritiseras är att vi inte lyckas hitta ett vägvinnande spel.
1. Släpp handbromsen. Första förändringen måste ske i vårt sega styrspel.
Vi måste våga möta upp och följa med motståndarna. Inte stå och vänta på dem.
Detta skapar problem även i anfallen/spelvändningarna. Vi är alldeles för stillastående.
2. Orkar inte...
Gonatt
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Var det inte något oerhört segt över hela matchen?
Som att alla var bakis, ungefär.
Tycker nog att DIF borde kunna se mer hungriga ut på hovet med 7100 personer på läktaren och 3 förluster i bagaget.
Som att alla var bakis, ungefär.
Tycker nog att DIF borde kunna se mer hungriga ut på hovet med 7100 personer på läktaren och 3 förluster i bagaget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
SirDIFalot skrev:VEM FAN ÄR KOPITAR?!
.
Tjaa, fråga inte Granath iaf, han är fortfarande alldeles för yr
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- DIFference
Pinsamt. Uselt. Värdelöst.
Challe måste avgå som tränare. Han duger inte. Är generellt emot det här med alla tränabyten så fort det gått tungt. Men inget positivt har hänt sedan han kom och kvalserien var ju ett rent helvete.
Challe borde koncentrera sig på rollen som sportchef och avsätta sig själv som tränare. Jag ser t.o.m. hellre Hardy som tränare än Challe just nu...
Challe måste avgå som tränare. Han duger inte. Är generellt emot det här med alla tränabyten så fort det gått tungt. Men inget positivt har hänt sedan han kom och kvalserien var ju ett rent helvete.
Challe borde koncentrera sig på rollen som sportchef och avsätta sig själv som tränare. Jag ser t.o.m. hellre Hardy som tränare än Challe just nu...
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Min gissning är att Challes "utspel" i media idag om att det känns splittrat med dubbla roller är ett första steg i att DIF hockey ser sig om efter en annan lösning.
Röstar för att Säcken går upp och tar huvudansvar för A-laget. Röstar för att Zabel får agera lärling under Säcken och att Bäcklin tar junisarna.
Röstar för att Säcken går upp och tar huvudansvar för A-laget. Röstar för att Zabel får agera lärling under Säcken och att Bäcklin tar junisarna.
Senast redigerad av storpotäten den 2012-10-30 21:57:53, redigerad totalt 1 gånger.
100 % i varje situation!
Över 7 000 på plats. Fantastiskt med tanke på att DIF konstant matar publiken med bajsmackor.
Synd att han inte har lärt sig av kollega Murray. Kropp, kropp kropp. Inte vifta med klubban.Lee Harvey Oswald skrev:SirDIFalot skrev:VEM FAN ÄR KOPITAR?!
Vilken hype det är när ingen har har påpekat att de vill ha upp en matchtråd.
Nu känns det som vi glider under 5000 pers på plats va? Tyvärr. Men det kommer ju ske någon gång. Sjukt starka publiksiffror oavsett.
Tjaa, fråga inte Granath iaf, han lär vara yr fortfarande...
Jag börjar bli irriterad på klubbviftande hos våra ofysiska spelare. DIF borde ha ett internt straff för spelare som fiskar med klubban istället för att gå mot kropp.
- minalman
Sv: Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Ja, hur fan ska man annars klara detta? Jag har haft värre motgångar i livet än att hockylaget jag älskar spelar dåligt.Staten skrev:Ähh lägg ner för fan. Orka vara positiv nu.minalman skrev:Ett fall framåt trots allt. Man såg tendenser. Vi skulle behöva spelare som Bengan och Hannula.
Jag tyckte i alla fall att laget inte lirade så naivt som tidigare. Sarg ut när det behövdes. Skott och gå på retur. Jag tycker deras målvakt hade en djävla tur med att returerna damp ner på rätt spelare hela tiden. Det kunde ha studsat vår väg i kväll. Jag tror benhårt på att vi gör en Rögle. Snubblar in i förkvalet och går hela vägen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tycker inte det känns så spännande med Säcken men tankarna om att något måste göras på ledarhåll börjar helt klart komma krypande.storpotäten skrev:Min gissning är att Challes "utspel" i media idag om att det känns splittrat med dubbla roller är ett första steg i att DIF hockey ser sig om efter en annan lösning.
Nja, ser nog hellre att Zabel tar J20. Bäcklin kommer utifrån och jag tror det blir bättre med mindre "inavel".storpotäten skrev:Min gissning är att Challes "utspel" i media idag om att det känns splittrat med dubbla roller är ett första steg i att DIF hockey ser sig om efter en annan lösning.
- Lee Harvey Oswald
Förvisso.sensei skrev:Synd att han inte har lärt sig av kollega Murray. Kropp, kropp kropp. Inte vifta med klubban.Lee Harvey Oswald skrev:SirDIFalot skrev:VEM FAN ÄR KOPITAR?!
Vilken hype det är när ingen har har påpekat att de vill ha upp en matchtråd.
Nu känns det som vi glider under 5000 pers på plats va? Tyvärr. Men det kommer ju ske någon gång. Sjukt starka publiksiffror oavsett.
Tjaa, fråga inte Granath iaf, han lär vara yr fortfarande...
Jag börjar bli irriterad på klubbviftande hos våra ofysiska spelare. DIF borde ha ett internt straff för spelare som fiskar med klubban istället för att gå mot kropp.
Men det handlar om (som du säkert känner till) en grym tajming för att proppa en Kopitar på flykt.
# 3 hade säkert fixat det, men Elias skulle förmodligen tacklat luft & sett lika dum ut iaf.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Herregud vilket skämt till match. Fall framåt skrev någon? Skämtar du? Skandalöst praktusel match, vi borde inte ens varit nära av en poäng idag om man ser till spelet.
Jag har lessnat. Ut med allt och alla. Avgå. SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET HÄR GRÖTGÄNGET.
Jag har lessnat. Ut med allt och alla. Avgå. SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DET HÄR GRÖTGÄNGET.
Var det tamaste jag sett mot kopitar! Varför inte bara sätta in en tackling och få bort honom? Hade säkert gått bättre i bp än när kopitar fick sätta dit den. Är så jävla matt på Djurgården just nu!
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- DIFference
En tredjedel spelat och vi har 11 p upp till direktplats i kvalserien. Och då har vi plockat 23 p. Känns riktigt jävla skit!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.