Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Div1Norra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av Div1Norra »

oskais skrev:
1962FenderStrat skrev:SERIÖST Challle!!!!!!!! Linkan IGEN med Landeskog & Åberg. Vafan händer!?
Fattar inte varför han envisas med det där.
"Ser bra ut på träning"
Tycker synd om Ljungh, när den kedjan faktiskt är rivig och skapar lägen så slänger man in Linkan som kan spela 15 sekunder. Gör ju hela kedjan oharmonisk när man har två andra som kan vara inne hur länge som helst..
Suck... Challe måste se något som vi andra inte ser. Hoppas han har rätt bara... Vill inte revidera mitt tips. Håller fast vid 2-0. Vi säger väl Granath 1-0 i PP och Jimmie 2-0 i tredje (efter en klassisk Jimmie-räd i 4 mot 5)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Linkan gör 3 poäng idag, kommer vara kung i tekningscirkeln och slita arslet av sig i defensiv zon. Och absolut inte gnälla på Twitter efter matchen, och inte retweeta kritik.
Användarvisningsbild
18DIF91
Säsongskort: Ja

Inlägg av 18DIF91 »

Tjavars. Mina känslor inför matchen:

"Märk hur vår skugga, märk, Movitz mon frère,
inom ett mörker sig slutar
hur rött och gult och blått i skoveln, den där,
byts till grus och klutar.
Vinkar Challe från sin brusande älv,
och tre gånger sen dödgrävaren själv,
mer du din druva ej kryster.
Därföre, Movitz, kom och hjälp mig och välv
gravsten över vår syster!"

Allting känns bara jävligt mörkt och trist och pissigt, har ingen lust att egentligen ens gå på matchen, men jag tänker ta mig dit ändå, därför att det är alltid oavsett, i med och motgång.

Hur matchen går? Ingen aning, men hela mitt jag hoppas på vinst för Djurgården, sen får vi spela hur jävla fult och grinigt och grisigt vi vill, så länge vi vinner.

Förhoppningsvis är jag på bättre humör i morgon med en vinst i backfickan dock, men det ser mörkt ut, mycket mörkt ut.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

2-3, inga höga odds.
DIF!
Manijock

Inlägg av Manijock »

18DIF91 skrev:Tjavars. Mina känslor inför matchen:

"Märk hur vår skugga, märk, Movitz mon frère,
inom ett mörker sig slutar
hur rött och gult och blått i skoveln, den där,
byts till grus och klutar.
Vinkar Challe från sin brusande älv,
och tre gånger sen dödgrävaren själv,
mer du din druva ej kryster.
Därföre, Movitz, kom och hjälp mig och välv
gravsten över vår syster!"

Allting känns bara jävligt mörkt och trist och pissigt, har ingen lust att egentligen ens gå på matchen, men jag tänker ta mig dit ändå, därför att det är alltid oavsett, i med och motgång.

Hur matchen går? Ingen aning, men hela mitt jag hoppas på vinst för Djurgården, sen får vi spela hur jävla fult och grinigt och grisigt vi vill, så länge vi vinner.

Förhoppningsvis är jag på bättre humör i morgon med en vinst i backfickan dock, men det ser mörkt ut, mycket mörkt ut.
Förbannat vacker låt!
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Daniel942 skrev:2-3, inga höga odds.
3 ggr pengarna. DIF seger ger 1.80. Märkligt men DIF är storfavoriter...i alla fall hos NordicBet https://www.nordicbet.com/swe/selection ... affid=3309 :?
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Den som förtjänar mest av forwards att sitta på bänken eller vara extra spelare är Linkan.. Så blir Ljungh bänkad seriöst.. Linkan förstör tyvärr ensam en kedja.... Som borde vara våran bästa.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

46. Pontus Åberg - 23. Fredrik Bremberg - 92. Gabriel Landeskog

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Snälla, bänka honom nu. Han är slut för fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Outback

Inlägg av Outback »

Div1Norra skrev:
oskais skrev:
1962FenderStrat skrev:SERIÖST Challle!!!!!!!! Linkan IGEN med Landeskog & Åberg. Vafan händer!?
Fattar inte varför han envisas med det där.
"Ser bra ut på träning"
Tycker synd om Ljungh, när den kedjan faktiskt är rivig och skapar lägen så slänger man in Linkan som kan spela 15 sekunder. Gör ju hela kedjan oharmonisk när man har två andra som kan vara inne hur länge som helst..
Suck... Challe måste se något som vi andra inte ser. Hoppas han har rätt bara... Vill inte revidera mitt tips. Håller fast vid 2-0. Vi säger väl Granath 1-0 i PP och Jimmie 2-0 i tredje (efter en klassisk Jimmie-räd i 4 mot 5)
Ja, svårt att förstå denna laguttagning...
att Ljung går som extraspelare + att Lidström är på läktaren har jag svårt att förstå. Trodde att petningen av Lidström var en markering eftersom han inte varit bra den senaste tiden, men att han skulle få nytt förtroende denna match. Men det var tydligen fel.
Att Gustafsson lirar känns ju sådär får jag säga, det kommer bli fler markeringsmissar framför egen kasse ikväll...

Tycker det känns som Challe har slut på idéer... skall bli kul :( att se vilka som han hänger ut ikväll. Har svårt med en ledare som inte håller kritiken inom gruppen.

Nä, ny röst och nya idéer måste till!
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

zetterberg_88 skrev:Den som förtjänar mest av forwards att sitta på bänken eller vara extra spelare är Linkan.. Så blir Ljungh bänkad seriöst.. Linkan förstör tyvärr ensam en kedja.... Som borde vara våran bästa.
DIF Hockey är väl rädda för hans twittertunga..
Alltid Oavsett.
Staten

Inlägg av Staten »

Ska han envisas med att köra den där jäkla laguppställningen igen så kräver jag att den presterar idag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Kul med mycket folk iallafall. Ser ju ut att bli 7000+ enligt Ticnet. En vinst är ett jävla måste!
Avskaffa tre mot tre.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Orkar inte med att Linkan underpresterar match efter match och verkar helt oberörd, skriver skit på twitter som att han råkat missa att ge pommes till big macen vid drive thru. Känns så jäkla lojt. Känns som att alldeles för många tar matcher och därav förlusterna med en klackspark.

Är Challe rädd för att skicka ner Linkan m.fl... för att få fansen emot sig? eller hur tänker han? Linkan är söm en säl på is som blir attackerad av hungriga isbjörnar. Och att han då ska spela med Landeskog och Åberg som åker som fan och han drar ner skiten känns ännu värre.

Om han inte börjar prestera så skicka ner honom och låt folk som iaf åker skridskor ta hans plats.

Kan inte bara vara jag som känner såhär.

Men ikväll blir det vinst........
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Staten

Inlägg av Staten »

Zabel: "Challe, du ska inte börja fila på lite uppställningar inför ikväll?"
Bäcklin: "..."
Challe: "Nänä kör samma som Södertälje, jag kommer ändå få kasta om dom i tredje"
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Pogue Mahone skrev:Orkar inte med att Linkan underpresterar match efter match och verkar helt oberörd, skriver skit på twitter som att han råkat missa att ge pommes till big macen vid drive thru. Känns så jäkla lojt. Känns som att alldeles för många tar matcher och därav förlusterna med en klackspark.

Är Challe rädd för att skicka ner Linkan m.fl... för att få fansen emot sig? eller hur tänker han? Linkan är söm en säl på is som blir attackerad av hungriga isbjörnar. Och att han då ska spela med Landeskog och Åberg som åker som fan och han drar ner skiten känns ännu värre.

Om han inte börjar prestera så skicka ner honom och låt folk som iaf åker skridskor ta hans plats.

Kan inte bara vara jag som känner såhär.

Men ikväll blir det vinst........
Som Linkan presterat på sistone lär han knappast få fansen emot sig genom att bänka honom, snarare tvärt om.
Alltid Oavsett.
Skriv svar