Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
nej fan efter regn så kommer sol, hoppas detta blir vår sol.
4-2 och sista målet i tom bur
4-2 och sista målet i tom bur
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Jag förstår naturligtvis vad du menar och kan till viss del hålla med, men hur skall man som supporter kunna uttrycka vad man känner? På ett jävla forum eller twitter känns verkligen inte slagkraftigt. Mail till Challe? Yeah right.Magnutz skrev:Menar mest att vi stjälper oss själva. Att bua ut vårt lag och kräva saker ifrån läktarplats är enbart, enbart och enbart negativt. De hör inte vad vi skriker i detalj utan känner mest stämningen - som är NEGATIV - och det påverkar.-daniel- skrev:Fint och ädelt sådär, men någonstans måste man ju också som supporter som ställer upp i vått & torrt kunna ställa krav. Krav på förändring. Ställa krav på att man inte är nöjd.Magnutz skrev:Förväntningarna måste spegla resultaten så här långt. Torsk trolig till % 60/40.
Ingen mening med att bua och leva rövare på läktarplats heller då spelarna tillslut kommer sluta tacka även på hemmais.
Idag och alla andra dagar är vi Djurgårdare som INTE urinerar på vårt eget lag när det går illa. Det är - om ni tänker efter - riktigt illa. Vi har det lag vi har och det vi kan göra bäst är att alltid, oavsett stötta. Gör vi motsatsen gör vi fel.
Ikväll är en viktig kväll för oss supportrar. Vi väljer vilken sort vi är - jag hoppas vi väljer att vara stöttande (to support = att stötta).
Mot Hovet! Mot kriget! Mot rubbet! DIF!
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Vi är inte Hammarby.
Är vi Djurgårdare ska vi sköta oss bättre än andra och förstå att laget och föreningen inte alls mår bra eller blir bättre om vi stödjare/supportrar kissar på vår klubb och dess representanter under pågående match.
Bättre att efter slutsignal bua ut korpgänget vid uselt spel än att inte komma på matcherna (vilket nästa följd blir).
Det är dock en svår balansgång.
Kan återigen gå hur som helst, mycket beroende på vår egen insats. Kolla upp de (fåtal) riktigt bra matcher Djurgården gjort både denna (ett fåtal) och ifjol (JÄVLIGT få) så ser ni att resultaten också blivit positiva. Kopitar hit och dit men han spelar väl inte alla byten heller... Vet inte vad som är viktigast, poäng eller att spelet funkar; vill gärna säga det senare eftersom det i en normal värld ger något att bygga på, men av erfarenhet vet man att det kan gå från 100 till 0 på en match också. Så ta för tusan poäng ikväll men gör det välförtjänt...!
DIF pressar våldsamt första fem och Mora slår bara ifrån sig men pucken vill inte in. Istället sticker Mora upp friläge och gör 0-1 efter 5.23. 0-2 kommer på en felstuds i slutet av första och gamnackar kopplas på hos DIF spelarna.
Resten av matchen blir krampaktig och slutar 1-2.
Känns detta igen? Hoppas jag har fel.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Vi ska tillbaka!
Resten av matchen blir krampaktig och slutar 1-2.
Känns detta igen? Hoppas jag har fel.
KÄMPA DJURGÅRDEN!
Vi ska tillbaka!
- zetterberg_88
Kollar man på ticnets arenaplan ser det faktiskt lovande ut inför kvällens match när det gäller publik. Och idag tar vi 3 poäng hoppas Linkan sitter på bänken eller spelar i fjärde kedjan.
Borde förhoppningsvis se ut så här idag, speciellt forwards.
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 10. Alexander Wennberg
3. Douglas Murray - 8. Linus Arnesson
46. Pontus Åberg - 61. Markus Ljungh - 92. Gabriel Landeskog
56. Erik Gustafsson - 28. Kim Lennhammer
26. Tim Eriksson - 83. Dustin Johner - 66. Marcus Sörensen
36. Philip Holm - 4. Elias Granath
23. Fredrik Bremberg - 18. Michael Holmqvist - 17. Henrik Eriksson
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson
edit: förstår inte varför vi inte kör på 4 fulla femmor när massor av folk underpresterar. Bättre att köra 4 kedjor och låta alla få chansen att visa att dom vill och kan. Sen har man större chans att se vilka som är heta i viktiga skeden i matchen.
Borde förhoppningsvis se ut så här idag, speciellt forwards.
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 10. Alexander Wennberg
3. Douglas Murray - 8. Linus Arnesson
46. Pontus Åberg - 61. Markus Ljungh - 92. Gabriel Landeskog
56. Erik Gustafsson - 28. Kim Lennhammer
26. Tim Eriksson - 83. Dustin Johner - 66. Marcus Sörensen
36. Philip Holm - 4. Elias Granath
23. Fredrik Bremberg - 18. Michael Holmqvist - 17. Henrik Eriksson
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson
edit: förstår inte varför vi inte kör på 4 fulla femmor när massor av folk underpresterar. Bättre att köra 4 kedjor och låta alla få chansen att visa att dom vill och kan. Sen har man större chans att se vilka som är heta i viktiga skeden i matchen.
Pickard (Reideborn)
Lennhammer - Arnesson
Wennberg - Ottosson - Ölvestad
Granath - Murray
Åberg - Ljungh - Landeskog
Pettersson - Holm
Sörensen - Johner - Eriksson
Honken - Fimpen - Linkan
Falk
Hank
Ja tack! Dags för en kraftig markering mot herr nonchalans nr 56. Upp med han på läktaren en match åtminstone. Är Timmy inne på ett baklängesmål i början igen så sätter vi honom längst ut på bänken och skickar in Falk på hans plats. Samma om Bremberg visar minsta lilla tecken på grinighet, bitterhet eller liknande, så ska Hank in på hans plats. Slut på Sossehockeyn, dags att ställa krav!
Lennhammer - Arnesson
Wennberg - Ottosson - Ölvestad
Granath - Murray
Åberg - Ljungh - Landeskog
Pettersson - Holm
Sörensen - Johner - Eriksson
Honken - Fimpen - Linkan
Falk
Hank
Ja tack! Dags för en kraftig markering mot herr nonchalans nr 56. Upp med han på läktaren en match åtminstone. Är Timmy inne på ett baklängesmål i början igen så sätter vi honom längst ut på bänken och skickar in Falk på hans plats. Samma om Bremberg visar minsta lilla tecken på grinighet, bitterhet eller liknande, så ska Hank in på hans plats. Slut på Sossehockeyn, dags att ställa krav!
Dags för mig att göra entré på detta forum (som för övrigt är riktigt kul att följa). Jag följde fotbollens jojoresa mellan serierna under 90-talet och det finns en hel del likheter med det som händer i DIF hockey just nu. MEN:
Vi ger aldrig upp! Nu är det dags att lyfta fram motgångssupportrarna i oss och STÖTTA laget ikväll. Jag blir uppriktigt förbannan när jag hör "Visa hjärta...". För mig finns inga med större DIF-hjärta än de som står upp i motvinden och kämpar för att vi ska ta oss tillbaks där vi hör hemma. Lirarna på isen förtjänar den respekten!
Vi är inte Hammarby! Vi ska självklart ställa krav och förvänta oss att spelarna gör sitt bästa. Jag blir än mer förbannad när jag hör "Vi kräver mer än så...". Exakt vad är det vi kräver? Truppen mår inte bra just nu och det som behövs är INTE en massa buande och skit som trycker ner dem i skorna ännu mer.
Vi är inte AIK! Vi ska ställa krav, men inga jävla kvartssamtal. Se till att uttrycka vårt missnöje till klubbledningen och lagledningen, men se fan till att komma med konstruktiva grejer. Mental coach har många varit inne på, det borde varit självklart redan förra året.
Vi är Djurgårn, vi är MYCKET bättre. Alla vi som kommer till hovet ikväll och det är många! Vi kommer dit för att vi tror på en vänding och för att vi älskar vår klubb. Är det något jag vill att vi sjunger för spelarna ikväll så är det:
"Vi älskar er ändå! Vi älskar er ändå! För vi är Djurgårdens IF, för vi är Djurgårdens IF, för vi är Djurgårdens IF. Vi älskar er ändå!"
Jag ska göra mitt från Aktiv Sittplats.
Matchen då? DIF - Mora 2 - 0! DIF - Kopitar 100 - 0!
Vi ger aldrig upp! Nu är det dags att lyfta fram motgångssupportrarna i oss och STÖTTA laget ikväll. Jag blir uppriktigt förbannan när jag hör "Visa hjärta...". För mig finns inga med större DIF-hjärta än de som står upp i motvinden och kämpar för att vi ska ta oss tillbaks där vi hör hemma. Lirarna på isen förtjänar den respekten!
Vi är inte Hammarby! Vi ska självklart ställa krav och förvänta oss att spelarna gör sitt bästa. Jag blir än mer förbannad när jag hör "Vi kräver mer än så...". Exakt vad är det vi kräver? Truppen mår inte bra just nu och det som behövs är INTE en massa buande och skit som trycker ner dem i skorna ännu mer.
Vi är inte AIK! Vi ska ställa krav, men inga jävla kvartssamtal. Se till att uttrycka vårt missnöje till klubbledningen och lagledningen, men se fan till att komma med konstruktiva grejer. Mental coach har många varit inne på, det borde varit självklart redan förra året.
Vi är Djurgårn, vi är MYCKET bättre. Alla vi som kommer till hovet ikväll och det är många! Vi kommer dit för att vi tror på en vänding och för att vi älskar vår klubb. Är det något jag vill att vi sjunger för spelarna ikväll så är det:
"Vi älskar er ändå! Vi älskar er ändå! För vi är Djurgårdens IF, för vi är Djurgårdens IF, för vi är Djurgårdens IF. Vi älskar er ändå!"
-
Jag vart rörd när jag läste detta. Du har helt rätt. Jag hakar lätt på i din sång.Div1Norra skrev:Dags för mig att göra entré på detta forum (som för övrigt är riktigt kul att följa). Jag följde fotbollens jojoresa mellan serierna under 90-talet och det finns en hel del likheter med det som händer i DIF hockey just nu. MEN:

- zetterberg_88
mormorisgoingstrong skrev:Jag vart rörd när jag läste detta. Du har helt rätt. Jag hakar lätt på i din sång.Div1Norra skrev:Dags för mig att göra entré på detta forum (som för övrigt är riktigt kul att följa). Jag följde fotbollens jojoresa mellan serierna under 90-talet och det finns en hel del likheter med det som händer i DIF hockey just nu. MEN:
Hoppas den sången hörs idag vore jävligt grymt. Tummen upp.
Jag hakar också på. Hoppas att du drar igång den! Väldigt bra skrivet, väldigt. Vi kommer upp till toppen igen, även om det inte är nästa år. Men vi ska för i helvete inte ge upp redan nu. Vi ska kämpa denna säsong ut, för till kvalserien ska vi. Jag tycker att ALLA Djurgårdare ska ta sig till Hovet vid varje match. Kunde vi ha över 7500 i snitt förra året ska vi iallafall kunna snitta över 6000 i år!Div1Norra skrev:Dags för mig att göra entré på detta forum (som för övrigt är riktigt kul att följa). Jag följde fotbollens jojoresa mellan serierna under 90-talet och det finns en hel del likheter med det som händer i DIF hockey just nu. MEN:
Jag har missat två matcher i år tyvärr, pga jag fyllde år och av ekonomiska skäl (student som bor i Västerås, inte lätt att få tag i pengar till varje match). Men jag ska inte missa fler matcher hoppas jag.
Över 7000 på Hovet idag, ingen drar igång Den som inte hoppar eller Sittplats ställer upp utan att veta vad som ska sjungas när alla står upp. Och ni på sittplats som ställer er upp, sätt er inte direkt, för det kommer att dras igång någonting ni kan sjunga med på inom 10 sekunder.
Matchen: Vi kör stenhårt i första perioden och Chet gör två monsterräddningar efter att Pettersson tappat pucken vid felpass - till Kopitar.
2-0 efter första.
I andra så börjar vi svagt, Mora tar över spelet i 15minuter men Chet gör sin bästa match för säsongen och håller tätt. Landeskog och Wennberg kommer 2 mot 1 vid en kontring och sätter 3-0 när det är 2minuter kvar av andra. Gamnackeförbannelsen hoppade över till Mora IK och de bara slår icing.
I tredje perioden så har vi självförtroende och känner att vi inte ska tappa en till ledning i sista perioden. Vi sätter press i 17 minuter, för att sedan Murray åker ut två minuter för att tryckt till Kopitar så att han ligger på isen, en fin tackling som Murray inte ska bli utvisad för. Pettersson och Lidström spelar BP och Mora reducerar. Det är nu 1.37 kvar. Mora tar ut målvakten och Wennberg får pucken och sätter den i tom kasse.
4-1.
1-0 Otto (Jimmie, Wennberg)
2-0 Landeskog (Åberg)
3-0 Landeskog (Wennberg)
3-1 Kopitar (Random bonde)
4-1 Wennberg (Jimmie)
-
SERIÖST Challle!!!!!!!! Linkan IGEN med Landeskog & Åberg. Vafan händer!?
Fattar inte varför han envisas med det där.1962FenderStrat skrev:SERIÖST Challle!!!!!!!! Linkan IGEN med Landeskog & Åberg. Vafan händer!?
"Ser bra ut på träning"
Tycker synd om Ljungh, när den kedjan faktiskt är rivig och skapar lägen så slänger man in Linkan som kan spela 15 sekunder. Gör ju hela kedjan oharmonisk när man har två andra som kan vara inne hur länge som helst..
Nämen vad faaa...
Dags att prestera nu Linkan.
Dags att prestera nu Linkan.
Victory is sweetest when you've known defeat.
- BaronVonDif
Sv: Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012
Ledningen vågar inte peta Challe och Challe vågar inte peta Linkan, heliga kor förblir heliga och avgrunden djupare.1962FenderStrat skrev:SERIÖST Challle!!!!!!!! Linkan IGEN med Landeskog & Åberg. Vafan händer!?

Skickat från min GT-I9305N
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Granath bildar backpar med Murray..
Ska man skratta eller gråta? Det kan ju faktiskt leda till något gott, men jag har mina tvivel.
Ska man skratta eller gråta? Det kan ju faktiskt leda till något gott, men jag har mina tvivel.
Victory is sweetest when you've known defeat.