Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av norrlandsgold »

Tim säger , det är ingen skillnad på denna matchen än någon annan ..

Man får väl fan hoppas det var ett skämt Tim , inge mer förluster på ett tag nu .. Mitt hjärta orkar inge mer.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

norrlandsgold skrev:Tim säger , det är ingen skillnad på denna matchen än någon annan ..

Man får väl fan hoppas det var ett skämt Tim , inge mer förluster på ett tag nu .. Mitt hjärta orkar inge mer.
Utgår från att han menar att förberedelserna är detsamma. Och det hoppas jag verkligen att det är!

Helt övertygad om att grabbarna är 100% taggade inför varje match och att då denna inte skiljer sig från någon annan.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Imorgon vill jag se en rejäl jävla överkörning, på alla plan.

Matchen ska innehålla allt och slutresultatet 6-1 är helt rättvist.

Blir endel otippade målskyttar imorgon också.

Lennhammer stänker dit hela tre puckar och gör sitt första hattrick i karriären (antar jag) Sörensen, Douglas, Tim står för resten.

Nu kör vi
Spela fult
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

diftobbe89 skrev:Imorgon vill jag se en rejäl jävla överkörning, på alla plan.

Lennhammer stänker dit hela tre puckar och gör sitt första hattrick i karriären (antar jag) Sörensen, Douglas, Tim står för resten.

Nu kör vi
De där skulle ju vara drömmen
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

diftobbe89 skrev:Imorgon vill jag se en rejäl jävla överkörning, på alla plan.

Nu kör vi
Det låter som ett otroligt drömscenario, tyvärr är det inte möjligt.

DIF kommer komma ut hårt första 7-8 minuterna och kanske t.om. få med sig ett mål eller två. Efter detta rasar spelet ihop, Mora kommer tillbaka och gör några baljor, närmare 2-3st. Efter två perioder står det 2-3 till Mora.

I sista perioden ska DIF forcera för en kvittering och mäktar med att få iväg 3 skott på mål men trots ett enormt övertag lyckas Mora göra 2-4 i tom bur. Vi får gå hem från Hovet och gräma oss idag igen och allt kommer vara Challes fel.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Låter lätt osannolikt ja, haha.. Men minns ni när vi vann mot Frölunda hemma med typ 7-0? Det var en sån match.

Tror Honken och Ante gjorde två mål var eller något.
Magnutz

Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av Magnutz »

Förväntningarna måste spegla resultaten så här långt. Torsk trolig till % 60/40.

Ingen mening med att bua och leva rövare på läktarplats heller då spelarna tillslut kommer sluta tacka även på hemmais.

Idag och alla andra dagar är vi Djurgårdare som INTE urinerar på vårt eget lag när det går illa. Det är - om ni tänker efter - riktigt illa. Vi har det lag vi har och det vi kan göra bäst är att alltid, oavsett stötta. Gör vi motsatsen gör vi fel.

Ikväll är en viktig kväll för oss supportrar. Vi väljer vilken sort vi är - jag hoppas vi väljer att vara stöttande (to support = att stötta).

Mot Hovet! Mot kriget! Mot rubbet! DIF!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nissehult

Inlägg av Nissehult »

Make my birthday. Snälla.
Räcker med 1 - 0 eller nåt. Jag ställer inga höga krav (tycker jag?!).
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Förväntningarna måste spegla resultaten så här långt. Torsk trolig till % 60/40.

Ingen mening med att bua och leva rövare på läktarplats heller då spelarna tillslut kommer sluta tacka även på hemmais.

Idag och alla andra dagar är vi Djurgårdare som INTE urinerar på vårt eget lag när det går illa. Det är - om ni tänker efter - riktigt illa. Vi har det lag vi har och det vi kan göra bäst är att alltid, oavsett stötta. Gör vi motsatsen gör vi fel.

Ikväll är en viktig kväll för oss supportrar. Vi väljer vilken sort vi är - jag hoppas vi väljer att vara stöttande (to support = att stötta).

Fint och ädelt sådär, men någonstans måste man ju också som supporter som ställer upp i vått & torrt kunna ställa krav. Krav på förändring. Ställa krav på att man inte är nöjd.

Vi är inte Hammarby.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:
Fint och ädelt sådär, men någonstans måste man ju också som supporter som ställer upp i vått & torrt kunna ställa krav. Krav på förändring. Ställa krav på att man inte är nöjd.

Vi är inte Hammarby.
Jag tycker det är fel att kräva förändringar från läktarplats under matchens gång. Då måste man stötta sitt lag. Men det behövs en ny sorts kommunikation mellan matcherna. Ett medlemsmöte under landslagsuppehållet tex.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
-daniel- skrev:

Vi är inte Hammarby.
Jag tycker det är fel att kräva förändringar från läktarplats under matchens gång. Då måste man stötta sitt lag. Men det behövs en ny sorts kommunikation mellan matcherna. Ett medlemsmöte under landslagsuppehållet tex.
Jag gillar inte heller buande under match, men kan förstå folk som gör det när vi ligger under mot bonngäng med en tiondel av vår spelarbudget och det är 5 minuter kvar...

Förra "krismötet" under förra säsongen var ju inte direkt lyckat (förvisso med Mats Larsson vid rodret, men svårt att se att Kareel skulle hantera situationen annorlunda), så svårt att se det ger någon direkt effekt.
Magnutz

Re: Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Förväntningarna måste spegla resultaten så här långt. Torsk trolig till % 60/40.

Vi är inte Hammarby.
Menar mest att vi stjälper oss själva. Att bua ut vårt lag och kräva saker ifrån läktarplats är enbart, enbart och enbart negativt. De hör inte vad vi skriker i detalj utan känner mest stämningen - som är NEGATIV - och det påverkar.

Är vi Djurgårdare ska vi sköta oss bättre än andra och förstå att laget och föreningen inte alls mår bra eller blir bättre om vi stödjare/supportrar kissar på vår klubb och dess representanter under pågående match.

Ikväll har jag med mig grabben igen. Han är 8 bast och spelar hockey här i Nyköping. Han gjorde sina två första mål i helgens poolspel och är mycket stolt. Han är dessutom en Djurgårdare i vardande och det han upplever nu formar den Djurgårdare han kommer att vara senare i livet. Det han skanderar nu är "Skandal, skandal en domar-skandal" etc istället för "Sjung för Gamla Djurgårn" etc. Jävligt trist. Detta tar han med sig. Jag hoppas han får uppleva en stark och positiv supporterkultur framöver. En kultur som inte behöver segrar och poäng i en serie för att vara vacker och bra. En kultur som är lite finare - lite bättre och där vi är supportrar alltid, oavsett.

Önskedrömmar, visst, men orealistiska? I helvete heller.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev: Förra "krismötet" under förra säsongen var ju inte direkt lyckat (förvisso med Mats Larsson vid rodret, men svårt att se att Kareel skulle hantera situationen annorlunda), så svårt att se det ger någon direkt effekt.
Jag vill inte träffa styrelsen. Jag vill bua ut Challe och laget. Men inte när det är match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock

Inlägg av Manijock »

På ett sådant möte ger jag fan i slipsstrykarna. In med Challe, Timmy i form av lagkapten, Ölvestad i form av att han är supportrarnas lagkapten, in med Linkan som underprestrerar och in med den satans jäveln som är ansvarig för powerplay. Kan även tänka mig Gustafsson men är rädd för att han ändå inte kommer begripa frågorna han får...
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

DIF-Mora 1-4

1-0 Tim Eriksson
1-1 Anze Kopitar
1-2 Anze Kopitar
1-3 Anze Kopitar
1-4 Anze Kopitar

Skott: 11-69
Publik: 6344

''Vi gör en riktigt bra första period, den tar vi med oss. Är det för övrigt nån som har koll på hur Zoogin sprang ikväll?''

Edit: 3000 inlägg. Härligt att det blev ett i sann Mäklar-anda.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar