Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av Magnutz »

Manijock skrev:Gick på hockey här hemma i Nyköping idag. Tycker att vissa spelare i DIF ska göra samma sak då de på fullaste allvar kan plocka upp en del under ett sådant studiebesök. Jag skojar inte på något sätt utan puckbehandling, palceringsspel och allmän uppfattningsförmåga är på många sätt bättre än vad man får se på Hovet!

Fråga bara Magnutz som jag hade äran att träffa efter matchen :wink:
Enkelheten i dagens DIV-1-match är vad jag skulle vilja se hos oss också. INga jävla krusiduller. Ta fart i egen zon, trumma igenom transport-zonen och gå på mål - hela tiden GÅ PÅ MÅL. I några fall görs några enkla och snabba överlämningar så att försvarande lag får ett par räknefel och vips: Mål. I de flesta fall, in i zonen två eller tre eller fyra man och PANG skott. Retur. Jaga jaga. Stressa i forechecking, stressa i backchecking. Killarna idag gav ju inte vika en enda jävla tum. Någonstans.

Enkelt, fokuserat och fruktansvärt energirikt. Dessutom spelade Nyköpings Hockeys mannan FÖR VARANDRA. En sån kollektiv hockey-bromance är fan vacker att beskåda.

Lär för helvete! Så. "Död och hat åt Mora." (bara på låtsas, jag hatar inte.)

Kul att råkas och surra lite Manijock! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

2-6. Erik Gustafsson inne på samtliga bakåtmål.
25/4-2025
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

2-5.

Mora öppnar med 3-0 efter 13 minuter och vinner skotten med 16-4 i första perioden. Efter en händelselös andra period så reducerar Djurgården till 1-3 efter 1.08 in i den tredje perioden. Fimpen stöter in en retur i powerplay. Några minuter senare gör Otto mål efter en fin framspelning av Wennberg. Djurgården börjar forcera men Mora gör båda 4-2 och 5-2 i tom bur.
Expert.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av pulverapa »

0-0, straffläggningen pågår i 20 minuter tills murray hittar luckan och vi tar 2p
Staten

Inlägg av Staten »

Ölvestad - Ottosson - Wennberg
Åberg - Ljungh - Landeskog
Bremberg - Johner - Holmqvist
T. Eriksson - Eklund - Sörensen

Murray - Pettersson
Lidström - Lennhammer
Arnesson - Gustafsson
Granath - Holm

En förstakedja måste etableras och Ottosson är såklart förste center. Åberg, Ljungh och Landeskog ska givetvis spelas ihop. Bremberg får en chans till i en stabil forwardsuppsättning, borde kunna funka riktigt bra om det vill sig väl.

Pettersson måste vinna tillbaka sin stabilitet och därför borde han spelas med vår bästa back just nu.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Jag tror på ett mindre mirakel ikväll. DIF kommer ut och kör järnet, sätter 1 inom första 10 och har kontroll på hela matchen. Vi vinner med 3-1. Jag ska göra allt jag kan då jag nu flyttat in tursoffan vid datorn och jag kommer käka tonfisk till matchen. DIF har aldrig förlorat när jag käkat tonfisk.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Acke83 skrev:Jag tror på ett mindre mirakel ikväll. DIF kommer ut och kör järnet, sätter 1 inom första 10 och har kontroll på hela matchen. Vi vinner med 3-1. Jag ska göra allt jag kan då jag nu flyttat in tursoffan vid datorn och jag kommer käka tonfisk till matchen. DIF har aldrig förlorat när jag käkat tonfisk.
Spelar nog ingen roll hur mycket tonfisk du käkar ikväll, för DIF spelar imorgon tisdag. ;)
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Re: Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av minalman »

Staten skrev:Ölvestad - Ottosson - Wennberg
Åberg - Ljungh - Landeskog
Bremberg - Johner - Holmqvist
T. Eriksson - Eklund - Sörensen

Murray - Pettersson
Lidström - Lennhammer
Arnesson - Gustafsson
Granath - Holm

En förstakedja måste etableras och Ottosson är såklart förste center. Åberg, Ljungh och Landeskog ska givetvis spelas ihop. Bremberg får en chans till i en stabil forwardsuppsättning, borde kunna funka riktigt bra om det vill sig väl.

Pettersson måste vinna tillbaka sin stabilitet och därför borde han spelas med vår bästa back just nu.
Känns riktigt stabilt. Gillar!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF - Mora IK 30/10 2012

Inlägg av Jepe »

Acke83 skrev:Jag tror på ett mindre mirakel ikväll. DIF kommer ut och kör järnet, sätter 1 inom första 10 och har kontroll på hela matchen. Vi vinner med 3-1. Jag ska göra allt jag kan då jag nu flyttat in tursoffan vid datorn och jag kommer käka tonfisk till matchen. DIF har aldrig förlorat när jag käkat tonfisk.
Och sen i tredje perioden så kommer de på att matchen är imorgon....
2014-04-07, vad hände?
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

Se upp! Nu vänder skeppet.
Avgå DJ Yes!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Mindrocker skrev:Se upp! Nu vänder skeppet.
Se upp! Nu kantrar skeppet.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Man vet att det är illa när jag formligen ber till gud att vi ska vinna på tisdag primärt för att jag är så jävla Djurgårds-blödig och blir nedstämd och illa till mods när spelare och tränare blir utbuade och AVGÅ! (ofta rättmätigt dock) skanderar.

Tror dock vi torskar denna match därför spelarna vet att DIF-publiken är missnöjd och misstag kommer inte tolereras. Blir mental låsning, alla slår ifrån sig pucken och åker på byte efter 15 sek och visselkonserten sätter igång. 1-3 till Mora. Fan också!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Andreas08

Inlägg av Andreas08 »

Last call Challe, vinn eller avgå.
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

-daniel- skrev:
Spelar nog ingen roll hur mycket tonfisk du käkar ikväll, för DIF spelar imorgon tisdag. ;)

Fan, det betyder ju att det är måndag idag, skulle vart på jobbet för 4 timmar sedan...
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Acke83 skrev:
-daniel- skrev:

Fan, det betyder ju att det är måndag idag, skulle vart på jobbet för 4 timmar sedan...
:lol: :lol:
Skriv svar