Det stora frågan är väl varför tålamodet är mindre med unga spelare? Vissa här verkar ha större förväntingar på Erik Gustafsson och Kim Lennhammer än vad de har på Timmy Pettersson och David Lidström. Som ska vara två etablerade backar.Jim Morrison skrev:Är väl inget nytt att Gustafsson är konstant sågad här trots att han har varit en av våra bästa backar? Förutom den förra matchen, och någon annan, då han inte alls var bra.pulverapa skrev: Jag tittade in på swehockey jag med och såg att dina siffror stämmer. Det låter ju helt sjukt. Vi har släppt in 38 mål varav åtminstone 20 av dem måste vara i 5 on 5. Då har Gustafsson alltså bara varit inne på 3 av dem? Helt sjukt. Men men, jag får väl ge mig. Det stämmer väl...
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Expert.
Tycker att alla dem fått rejält med utskällning här på forumet, möjligtvis att Erik och Kim har fått mest men Lidström har knappast kommit undan hellerSirDIFalot skrev:Det stora frågan är väl varför tålamodet är mindre med unga spelare? Vissa här verkar ha större förväntingar på Erik Gustafsson och Kim Lennhammer än vad de har på Timmy Pettersson och David Lidström. Som ska vara två etablerade backar.Jim Morrison skrev:Är väl inget nytt att Gustafsson är konstant sågad här trots att han har varit en av våra bästa backar? Förutom den förra matchen, och någon annan, då han inte alls var bra.pulverapa skrev: Jag tittade in på swehockey jag med och såg att dina siffror stämmer. Det låter ju helt sjukt. Vi har släppt in 38 mål varav åtminstone 20 av dem måste vara i 5 on 5. Då har Gustafsson alltså bara varit inne på 3 av dem? Helt sjukt. Men men, jag får väl ge mig. Det stämmer väl...
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Hur nära hade vi varit de sista två platserna i tabellen om inte Landeskog hade anlänt och vunnit matcherna mot Örebro, Asplöven och Karlskrona åt oss på egen hand i stort sett? Särskilt de två sistnämnda.
Skrämmande. Och vad händer den dagen han och Dogge sticker? Hur stor blir paniken om vi ligger 10:a dagen de drar? Hur orolig ska man behöva vara då?
Skrämmande. Och vad händer den dagen han och Dogge sticker? Hur stor blir paniken om vi ligger 10:a dagen de drar? Hur orolig ska man behöva vara då?
Expert.
Det är ju rätt sorgligt ändå att vi har tillräckligt mycket spets för att slå de två sista lagen i den här ligan relativt enkelt. Alla andra lag är vi antingen lika bra som eller sämre än. Jag tycker inte det låter som ett lag som kommer få ut någonting av en kvalserie, om vi nu kommer dit.
SirDIFalot skrev:Det stora frågan är väl varför tålamodet är mindre med unga spelare? Vissa här verkar ha större förväntingar på Erik Gustafsson och Kim Lennhammer än vad de har på Timmy Pettersson och David Lidström. Som ska vara två etablerade backar.Jim Morrison skrev:Är väl inget nytt att Gustafsson är konstant sågad här trots att han har varit en av våra bästa backar? Förutom den förra matchen, och någon annan, då han inte alls var bra.pulverapa skrev: Jag tittade in på swehockey jag med och såg att dina siffror stämmer. Det låter ju helt sjukt. Vi har släppt in 38 mål varav åtminstone 20 av dem måste vara i 5 on 5. Då har Gustafsson alltså bara varit inne på 3 av dem? Helt sjukt. Men men, jag får väl ge mig. Det stämmer väl...
Som dom spelat oxå beror nog detta mycket på att backparen Timmy - Lidström och Dogge - Granath spelats mycket emot andralags lockout spelare och ofta sätts in i teckningar i egen zon. Där faktiskt mycket mål görs
Men helt klart är att deras +- är för dåligt
Men spelet i egen zon blir bättre och bättre. Även "djurgården kommer hit" effekten där alla lag kör på stenhårt för det är årets match kommer avta.
Jag tror stenhårt på att vi löser detta
Landeskog och Hörnqvist uttagna i pissturneringen Karjala. Mårts avslöjade tydligen att den senare kommer att förlänga sitt kontrakt i Schweiz. Så med andra ord så får vi vänta ännu längre på Bengan.
Kan vi hålla tummarna att Gabbe inte skadar sig heller i detta skämt till turnering!
Kan vi hålla tummarna att Gabbe inte skadar sig heller i detta skämt till turnering!
Angående Bengans förlängning verkar det vara en förutsättning för att han ens ska få spela i Tre Kronor bara. Blir nog ytterligare ett korttidskontrakt, om inte han och Challes "tricks" blir verklighet och han signar med oss?Manijock skrev:Landeskog och Hörnqvist uttagna i pissturneringen Karjala. Mårts avslöjade tydligen att den senare kommer att förlänga sitt kontrakt i Schweiz. Så med andra ord så får vi vänta ännu längre på Bengan.
Patric Hörnqvist är med som ett osäkert kort – om han inte förlänger sitt lån med Red Ice i Schweiz slutar hans försäkring att gälla, och han tvingas dra sig ur.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5687837.ab
- John Terry
- Djurgården Hockey
Är det inte så att Bengan inte kan spela i år med oss alls av skattetekniska skäl? Alltså att han är aktuell först efter nyår.
Angående backarna så kikade jag upp vilka som varit inne på målen (alltså inte bara i spel 5 mot 5 som swehockeys statistik visar). Måste få reservera mig för eventuella fel också. Resultat:
Timmy 18
Lidström 15
Gustafsson 8
Granath 7
Murray 7
Holm 5
Arnesson 5
Lennhammer 4
Falk 1
Vi har släppt in 38 mål. 10 av dessa är i PP och tre stycken i när vi har plockat ut målvakten. Alltså har vi släppt in 25 mål i mer eller mindre spel fem mot fem.
Tittar man på hur fördelningen ser ut då:
Lidström 13
Timmy 12
Murray 6
Granath 5
Gustafsson 3
Arnesson 4
Holm 1
Lennhammer 2
Falk 1
* Nämnvärt är att vi fyra gångar har släppt in mål med fyra forwards på planen. En av gångerna var Lennhammer inne. I rent fem mot fem spel med två backar har Lennhammer alltså varit inne på ett baklängesmål.
* Dom matcher Douglas har varit med har vi släppt in 14 mål i spel fem mot fem. Douglas har varit inne på sex av dessa. Ligger alltså i nivå med Pettersson och Lidström. Fyra av dessa målen kom i dom två första matcherna mot BIK och Leksand. 5/6 mål har Lidström varit inne på också.
* Av dom tre mål som Gustafsson varit inne i fem mot fem kom två i matchen mot Mora.
* Arnesson har varit inne på fyra mål i fem mot fem. Två kom mot Mora (tillsammans med Gustafsson) och ett senast mot SSK då han var ensam back tillsammans med fyra forwards.
* Holm har varit inne på ett mål i spel fem mot fem, det var tillsammans med Pettersson.
Timmy 18
Lidström 15
Gustafsson 8
Granath 7
Murray 7
Holm 5
Arnesson 5
Lennhammer 4
Falk 1
Vi har släppt in 38 mål. 10 av dessa är i PP och tre stycken i när vi har plockat ut målvakten. Alltså har vi släppt in 25 mål i mer eller mindre spel fem mot fem.
Tittar man på hur fördelningen ser ut då:
Lidström 13
Timmy 12
Murray 6
Granath 5
Gustafsson 3
Arnesson 4
Holm 1
Lennhammer 2
Falk 1
* Nämnvärt är att vi fyra gångar har släppt in mål med fyra forwards på planen. En av gångerna var Lennhammer inne. I rent fem mot fem spel med två backar har Lennhammer alltså varit inne på ett baklängesmål.
* Dom matcher Douglas har varit med har vi släppt in 14 mål i spel fem mot fem. Douglas har varit inne på sex av dessa. Ligger alltså i nivå med Pettersson och Lidström. Fyra av dessa målen kom i dom två första matcherna mot BIK och Leksand. 5/6 mål har Lidström varit inne på också.
* Av dom tre mål som Gustafsson varit inne i fem mot fem kom två i matchen mot Mora.
* Arnesson har varit inne på fyra mål i fem mot fem. Två kom mot Mora (tillsammans med Gustafsson) och ett senast mot SSK då han var ensam back tillsammans med fyra forwards.
* Holm har varit inne på ett mål i spel fem mot fem, det var tillsammans med Pettersson.
Född till sportchef.
Ja uppenbarligen börjar det gå troll i kaptensrollen. Timmy har varit rätt dålig den senaste tiden, bara se på agerandet i BP när SSK gjorde 2-0. Hans rensning går visserligen ut ur egen zon men vi får inget andrum och hinner inte byta. Näe en defensiv back som inte klarar av sitt jobb är inte mycket att ha för stunden. Trots detta tror jag inte vi har mycket att vinna på att bänka honom.
Nej, att bänka Timmy löser inga problem, främst eftersom vi inte har någon (fullgod) ersättare att slänga in istället.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Tycker vi borde göra som Toronto gjorde mellan Sundin och Phaneuf (08 - 10) att inte ha någon kapten innan vi värvar någon som verkligen passar som kapten.
Man lever bara en gång...
Jag börjar känna att vårt lag helt enkelt inte är konkurrenskraftigt. Det sägs ofta att vi är så namnkunniga, men jag vet inte. Det känns som att många viktiga konkurrenter har bättre lag. Ssk, vik, mora, leksand -- de har bättre spelare känns det som på matcherna. Bättre passningar, bättre skott, hårdare tacklingar, mer aggression, mer vilja, mer allt.
Även när vi som lag spelar bra åker vi på torsk (ssk senast).
Jag är var kritisk mot värvningar såsom Ljungh och Lidström och det ser tyvärr inte ut som att något av nyförvärven kommer överraska speciellt positivt efter 17 omgångar.
Våra 2 NHL-spelare gör vad de kan, men det behövs mer. Våra konkurrenter förstärker men vi har inte nödvändiga resurser. "Nuvarande lag skall vända skeppet".
Fyfan vad hemskt det är, men jag känner verkligen att laget är för svagt med allsvenska mått mätt.
Även när vi som lag spelar bra åker vi på torsk (ssk senast).
Jag är var kritisk mot värvningar såsom Ljungh och Lidström och det ser tyvärr inte ut som att något av nyförvärven kommer överraska speciellt positivt efter 17 omgångar.
Våra 2 NHL-spelare gör vad de kan, men det behövs mer. Våra konkurrenter förstärker men vi har inte nödvändiga resurser. "Nuvarande lag skall vända skeppet".
Fyfan vad hemskt det är, men jag känner verkligen att laget är för svagt med allsvenska mått mätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Linkan ska verkligen bara spela pp! Ett enda bra byte av honom idag annars vara han bedrövligt dålig!
"det är sällan ens fel att två felare" - betongdjungelordspråk alá egenkomponerat;)
vad jag försöker säga är att bara titta på backarnas prestation inte är riktigt rättvisande. Vi är ett lag och för att det ska funka måste man jobba som en helhet i både försvar och anfall. individuellt ansvar och jobba för varandra.
Känns som vi får försöka ställa in och att göra en Rögle....halka med in i 4-7 med en bra avslutning av serien och komma in med självförtroende i förkvalet och kvalserien
vad jag försöker säga är att bara titta på backarnas prestation inte är riktigt rättvisande. Vi är ett lag och för att det ska funka måste man jobba som en helhet i både försvar och anfall. individuellt ansvar och jobba för varandra.
Känns som vi får försöka ställa in och att göra en Rögle....halka med in i 4-7 med en bra avslutning av serien och komma in med självförtroende i förkvalet och kvalserien