Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Rogga
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av Rogga »

BaronVonDif skrev:
Rogga skrev:
Omnimodo skrev:Ja något måste ju uppenbarligen göras, och det snarast möjligt. Hoppas verkligen att deadline får Challe går efter matchen mot Malmö 4/11. Dock väldigt skeptisk till att ha Challe och zabel som ass. brevid säcken, funkar inte. Nä om inte pengar finns till någon utomstående tränare så upp med säcken brevid Bäcklin, Zabel tar juniorerna och Challe som sportchef.
Det är ett fullt realistiskt förslag, tyvärr lär väl inte Challe kliva åt sidan självmant!
Måste ju vara en jävligt sadistisk styrelse om dom kan låta detta fortgå, nåt måste hända på tränarfronten.
Ja, något måste hända och det SNARAST, jag har skrivit tidigare att jag tror att en mental coach och en ny tränare (en som faktiskt har en spelidé) kanske kan lyfta det här gänget. Som det är nu så får inte Challe ut någonting av laget.
DIFilicious

Re: Challe Berglund

Inlägg av DIFilicious »

Jag efterlyser en spelplan. Spelet ger ett oorganiserat och ibland ovårdat intryck. Så var det mot Södertälje och så har det varit i alla andra matcher. DIF som lag slösar mycket mer energi på banan än motståndarna. Det kan vara så att laget kommer igång allteftersom serien rullar på, jag gissar att det är vad nuvarande lagledningen spekulerar i. Det är möjligt att det finns en spelidé som tar tid att spela in vad vet jag. Det är dock inte mycket som tyder på det. Erfarenheten visar i alla fall att det sällan blir så. Däremot har tränarbyte under säsong medfört positiva förändringar i några fall, kanske för DIF. Finns det lockoutade tränare att tillgå? Fair enough, sätt en frist för CB att vända detta, men målet måste vara att gå upp i år. Är ambitionen en annan.. tja whatever.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rix skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Challe!

Fatta att din spelide inte fungerar.

Att ställa upp och vänta in motståndarna leder ingenstans annat än till att motståndarna blåser förbi oss in i vår zon.

Vill inte se en match till där vi står och vickar på röven i mittzon.
Skapar NOLL spelvändningar på det.

Fyfan så dåligt vi försöker spela.
Håller med helt och hållet. Såg bra ut i 10 min idag och då åkte vi ner och satte hög press hela tiden. SSK hade stora problem med oss då och vi gjorde faktiskt 2 mål. Men Challes jävla ställa upp i mittzon och kolla taktik så kommer vi att hamna 10-12 plats i HA
Man fick ju se lite av vad laget kan när Challe släppte på sina strama, värdelösa tyglar till backchecking. Ser ut som någon kvarleva av Lasse Falks 1-3-1.

Men i tredje förändrades matchbilden när vi flyttade fram och hade fart både framåt i checkingen men även att vi hade farten med oss hem.

Helt plötsligt blev SSK stressat och kastade puckar både hit och dit. Vi kunde bryta mycket tidigare och kom till fler farliga spelvändningar.

Challes vidriga backchecking är värdelös. Ett gäng division-ett backar skulle framstå som lugna och spelskickliga om de fick möta oss. Ingen press på puckhållaren någonstans.
Denna passiva inställning smittar sedan av sig när vi ska framåt. Vi vänder hem innan varje anfall och får alltid möta fem man när vi väl går till attack.

Jag spyr snart över denna idioti till spelidé.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Sv: Challe Berglund

Inlägg av minalman »

Både gnaget och växjö har visat ett spel som räckte för att lämna HA och året därpå etablera sig i ES. Så spelar inte vi.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Om Challe älskade DIF skulle han redan ha avgått.
Användarvisningsbild
Henke95

Inlägg av Henke95 »

Hajduk skrev:Om Challe älskade DIF skulle han redan ha avgått.
Word.

Verkar dock som om Challe har svårt att bearbeta kritiken och omvandla den till något bra. Istället verkar han köra sitt egna lilla race och hoppas på att det snart lossnar och att hans taktik då kommer bli lyft till skyarna och hyllad av allt och alla.

Så fungerar inte hockey.
Victory is sweetest when you've known defeat.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Läste en artikel i tidningen där Challe tom säger att han inte får tiden att gå ihop nu när han både är tränare och sportchef. Om så är fallet varför agerar inte DIF.

Vi borde ha en tränare som kan fokusera 110% på tränarjobbet

Låt Challe vara sportchef till 100% och låt de andra herrarna ta över båset.

Fan skandal om DIF vet om att Challe känner på detta sättet och inte gör något åt saken
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Challe är Sportchef vilket betyder att han är chef över tränarna om jag inte fattat det fel.
Då är det han som bestämmer hur det ska gå till. Kan tänka mig att han måste vara både sportchef och tränare för att behålla jobbet.
VäsbyMental

Inlägg av VäsbyMental »

Här är artikeln
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5692203.ab

Mina tankar efter att ha läst detta är

1. Challe klarar inte av båda rollerna
2. Challe lyckas inta skapa harmoni i laget

Det här stycket låter INTE bra
"Berglund håller med om att stämningen var allt annat än harmonisk:

– Men jag låter anledningen till det vara osagd, vi har lagt den där matchen bakom oss"
kaminor

Inlägg av kaminor »

Det låter ju nästan som att de krattar manegen för lite förändringar. Det ser så klart snyggare ut om Challe säger "jag har inte tid med båda rollerna" innan han petas som tränare. På så sätt blir "petningen" inte lika tydlig. Jag tror nog det är möjligt att Challe "bara" är sportchef inom kort.
Användarvisningsbild
minalman

Challe Berglund

Inlägg av minalman »

kaminor skrev:Det låter ju nästan som att de krattar manegen för lite förändringar. Det ser så klart snyggare ut om Challe säger "jag har inte tid med båda rollerna" innan han petas som tränare. På så sätt blir "petningen" inte lika tydlig. Jag tror nog det är möjligt att Challe "bara" är sportchef inom kort.
Härligt! Kom igen med lite rykten kring Säcken nu också!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

VäsbyMental skrev:Här är artikeln
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5692203.ab

Mina tankar efter att ha läst detta är

1. Challe klarar inte av båda rollerna
2. Challe lyckas inta skapa harmoni i laget

Det här stycket låter INTE bra
"Berglund håller med om att stämningen var allt annat än harmonisk:

– Men jag låter anledningen till det vara osagd, vi har lagt den där matchen bakom oss"
Under matchen och efter gissar jag att man syftar på. Och då kan jag till 99% säga att det var domaren man var lack på, och det är ju inget man säger i media.
DIF!
Användarvisningsbild
Roppan

Inlägg av Roppan »

kaminor skrev:Det låter ju nästan som att de krattar manegen för lite förändringar. Det ser så klart snyggare ut om Challe säger "jag har inte tid med båda rollerna" innan han petas som tränare. På så sätt blir "petningen" inte lika tydlig. Jag tror nog det är möjligt att Challe "bara" är sportchef inom kort.
Så tolkar jag det också, när man läser mellan raderna. Torskar vi en match eller fler före upphållet(av dessa 3 där Challe mer eller mindre lovat 9p), så kliver han åt sidan och antar officiellt en sportchefsroll. Förmodligen plockar man då upp Säcken till A-laget och skickar ner Zabel att ta hand om J20 och kör Bäcklin som assisterande till Säcken. Går vi med denna uppsättning upp i Elitserien, så blir nog Challe kvar som sportchef. Om vi inte går upp, då blir nog inte Challe kvar i DIF.

Någon ny person utifrån kommer vi knappast knyta till oss iaf. Den ekonomin finns inte. Det kan inte bli någonting annat än intern omorganisering.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Hajduk skrev:Om Challe älskade DIF skulle han redan ha avgått.
Var nära att spy ur mig en del personangrepp men jag nöjer mig med detta: du har ingen aning om vem Charles Berglund är eller vad han har gjort för denna förening antar jag? Mycket kan sägas om Challe, men hans kärlek till Djurgården går inte att ifrågasätta.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Challe Berglund

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Roppan skrev:
Så tolkar jag det också, när man läser mellan raderna. Torskar vi en match eller fler före upphållet(av dessa 3 där Challe mer eller mindre lovat 9p), så kliver han åt sidan och antar officiellt en sportchefsroll. Förmodligen plockar man då upp Säcken till A-laget och skickar ner Zabel att ta hand om J20 och kör Bäcklin som assisterande till Säcken. Går vi med denna uppsättning upp i Elitserien, så blir nog Challe kvar som sportchef. Om vi inte går upp, då blir nog inte Challe kvar i DIF.

Någon ny person utifrån kommer vi knappast knyta till oss iaf. Den ekonomin finns inte. Det kan inte bli någonting annat än intern omorganisering.
Håller med er och hoppas ni har rätt. Zabel har väl tex inte förbättrat mycket i A-laget? Säcken känns tryggt.
Skriv svar