Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Absolut. Skulle gärna få in lite mer tyngd i vår forwardsuppsättning. Han har tre gånger varit med och tagit steget upp i Elitserien via kvalserien, så han vet vad som krävs. En riktigt bra spelare på Allsvensk nivå. Tar hellre en sån här spelare än exempelvis Hannula.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Tror dock knappast Rögle lånar ut honom till oss. Även det inte ser ut så just nu så skulle vi kunna möta varandra i KS om DIF kommer upp i rätt nivå. då tror jag inte Rögle vill bidra till att vi möts där.136_Djurgårdare skrev:Absolut. Skulle gärna få in lite mer tyngd i vår forwardsuppsättning. Han har tre gånger varit med och tagit steget upp i Elitserien via kvalserien, så han vet vad som krävs. En riktigt bra spelare på Allsvensk nivå. Tar hellre en sån här spelare än exempelvis Hannula.
Det här håller ju inte. 
Försök få in Oduya. Han är ju i Stockholm och tränar med bajen.
Vet inte vad han kostar, men nåt måste göras. Och Challe lär vi inte bli av med i första taget.
Edit: hans kontrakt är långt och dyrt = det kommer aldrig hända.

Vet inte vad han kostar, men nåt måste göras. Och Challe lär vi inte bli av med i första taget.

Senast redigerad av kaminor den 2012-10-27 16:39:08, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han kostar alldeles för mycket. Och vi skulle kunna ta in Crosby just nu känns det som, det skulle ändå inte göra någon skillnad. En spelare kan inte vända på det som är ruttet i DIF just nu.kaminor skrev:Det här håller ju inte.
Expert.
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Tror inte att Rögle tänker så. Tror att man för det första inte planerar att hamna i kvalserien. För det andra så har man väldigt gott om tid att plocka hem honom om han skulle göra dundersuccé. Han har ju erbjudits till samtliga Allsvenska klubbar.Rix skrev:Tror dock knappast Rögle lånar ut honom till oss. Även det inte ser ut så just nu så skulle vi kunna möta varandra i KS om DIF kommer upp i rätt nivå. då tror jag inte Rögle vill bidra till att vi möts där.136_Djurgårdare skrev:Absolut. Skulle gärna få in lite mer tyngd i vår forwardsuppsättning. Han har tre gånger varit med och tagit steget upp i Elitserien via kvalserien, så han vet vad som krävs. En riktigt bra spelare på Allsvensk nivå. Tar hellre en sån här spelare än exempelvis Hannula.
Problemet med det här är ju just osäkerheten i när Rögle väljer att plocka hem Andree. Men något måste in snabbt.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
kaminor skrev:Det här håller ju inte.
Det är ju inte på målvaktssidan problemet sitter. Pickard har varit fenomenal hittills.
Problemet är att det är ett jävla "duttande" i varje situation och att spelarna inte verkar ha en jävla aning om hur de ska spela ute på isen. (Tänker mest på alla meningslösa dump i kortplanket)
Skulle vilja att Challe kliver åt sidan och låter Zabel ta över. Jag tycker att det blev en förändring då han tog över förra säsongen, dock skedde det för sent. Det blev en mer fartfylld och fysisk hockey när han styrde. Jag anser att det hade sett annorlunda ut om inte Challe hade blandat sig i då.
- BaronVonDif
Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Du har uppenbarligen sett nåt när Zabel tog över som jag missade, 20 mål på 14 matcher och endast två vinster under ordinarie tid är knappast nån fjäder i hatten. En tränare med a-lags rutin är vad som behövs.Greato skrev:kaminor skrev:Det här håller ju inte.
Det är ju inte på målvaktssidan problemet sitter. Pickard har varit fenomenal hittills.
Problemet är att det är ett jävla "duttande" i varje situation och att spelarna inte verkar ha en jävla aning om hur de ska spela ute på isen. (Tänker mest på alla meningslösa dump i kortplanket)
Skulle vilja att Challe kliver åt sidan och låter Zabel ta över. Jag tycker att det blev en förändring då han tog över förra säsongen, dock skedde det för sent. Det blev en mer fartfylld och fysisk hockey när han styrde. Jag anser att det hade sett annorlunda ut om inte Challe hade blandat sig i då.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Oduya och Owuya är två olika personer. Herr Oduya är back i Chicago Blackhawks.Greato skrev: Det är ju inte på målvaktssidan problemet sitter. Pickard har varit fenomenal hittills.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och
Jag vill inte ha in Zabel som huvudtränare. Men jag tycker inte vi ska såga honom för all framtid baserat på resultaten han hade under sina korta period som huvudansvarig ifjol. Han fick ju ta över ett skitlag med bara några matcher kvar. vet inte vad folk förväntade sig att han skulle göra.BaronVonDif skrev:Du har uppenbarligen sett nåt när Zabel tog över som jag missade, 20 mål på 14 matcher och endast två vinster under ordinarie tid är knappast nån fjäder i hatten. En tränare med a-lags rutin är vad som behövs.Greato skrev:kaminor skrev:Det här håller ju inte.
Expert.
Nej, varken Zabel eller Bäcklin som huvudtränare. Antingen Säcken eller någon utifrån som huvudtränare, Zabel till J20 och Bäcklin kvar som ass. Vilken tränaren utifrån är har jag ingen aning om, bara att han vill spela en hockey som laget förstår/kan. Nu vet jag inte om detta fungerar och precis sagts tidigare så är den nedåtgående trenden inom DIF inte ny för i år, den har hållit på i ett tag nu. Troligtvis beror alltsammans på flera olika saker där pressen är en stor del, att bära skölden är nog inte lätt. Kanske därför en ny tränare med mer fokus på det mentala än taktik/spelsystem vore att föredra. Laget vi har skall vara bättre än vad resultaten speglar men kombinationen lagbygge och spelsystem har inte klaffat i år heller.
Men tror ni på allvar att DIF kommer att göra sig av med Challe? Seriöst, det finns inte en chans i helvetet att vi byter tränare den här säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Nej det tror jag inte. Dock så måste någonting hända, det kan vi alla vara överens om. Jag skiter fullständigt i vad de gör, bara de gör något. Det finns inte tid för passivitet nu, tåget går och DIF måste springa fortare och fortare ju mer de väntar för att hinna med.
Challe kan få sitta kvar ett tag till. Problemet ligger i våran backsida där Gustafsson på något sätt personifierar uselheten. Skulle jag vara tränare så hade han inte fått träna med A-laget under ett par dagar, skicka honom till pojkar 05 eller något där han får lära sig grundläggande bollsportsbeteende. Hade jag som knatte gjort sådana grova markeringsmissar hade jag fått gå hem från träningen!