Challe Berglund
Re: Challe Berglund
Måste tyvärr instämma i tvivlet kring Challe; han har allt DIF-hjärta i världen men det räcker inte, och då vi inte kan byta ut halva laget så måste bytet ske i båset. Vi är spelmässigt lika svaga som ifjol, och problemet sitter i mitt tycke primärt i huvudet på folk. Oavsett hur vi står oss i konkurrensen måste ju alla inse att detta lag kan så oerhör tmycket bättre. Till skillnad från i fjol tycker jag man dock inte bör "jobba på tills det lossnar", det inträffade ju aldrig ifjol (heller). Kan inte vara en slump att laget inte haft nån riktig stabilitet i sitt spel på flera säsonger (inklusive finalsäsongen, sista omgångarna + slutspelet märkligt undantagna).
Ersättare? "SÄcken" finns ju redan i organisationen och har bra meriter, bland annat lyckades man ju undvika KS med den på pappret i särklass sämsta truppen någonsin. I övrigt vet jag inte. Fimpa 08-grejen totalt och se till att ta in nån riktigt äregirig jävel som inte vill annat än vinna, nån som Hardy var förr. Men agera för fan innan vi hamnar i fel kval till våren!
Ersättare? "SÄcken" finns ju redan i organisationen och har bra meriter, bland annat lyckades man ju undvika KS med den på pappret i särklass sämsta truppen någonsin. I övrigt vet jag inte. Fimpa 08-grejen totalt och se till att ta in nån riktigt äregirig jävel som inte vill annat än vinna, nån som Hardy var förr. Men agera för fan innan vi hamnar i fel kval till våren!
Sv: Challe Berglund
De som vill sparka Challe är bra naiva. Tror ni att vi når kvalserien om vi byter tränare? Ingen tränare i världen kan fixa kval för oss.
Vårt enda hopp står till lockout-spelare som Bengan och Kronis.
Då är det bättre att ta den här skitsäsongen och göra en bättre satsning nästa säsong. Med ny tränare då.
Då är det bättre att ta den här skitsäsongen och göra en bättre satsning nästa säsong. Med ny tränare då.
Avgå challe!!
Re: Sv: Challe Berglund
eee idiot? du vet att DIF satsat allt denna sese va?pulverapa skrev:De som vill sparka Challe är bra naiva. Tror ni att vi når kvalserien om vi byter tränare? Ingen tränare i världen kan fixa kval för oss.
Re: Sv: Challe Berglund
Förstår resonemanget, men faktum är att vi återigen tycks sakna ett eget grundspel. Den här truppen skall i mina ögon redan på förhand - utan NHL-strejk - klara en plats bland de 4 bästa, om inte ännu högre. Tror mycket sitter i huvudet samt då att många givetvis höjer sig mot just oss. Något måste ändras, och vi kan inte kicka folk och ta in nya, det har vi inte råd med. Att en tränare skall byta till ett helt nytt spelsystem är också ologiskt, alltså måste ett nytt namn in. Sitter Challe kvar och den magiska islossningen inte sker kommer vi bara att mala på i all oändlighet, som under Hardy ifjol.pulverapa skrev:De som vill sparka Challe är bra naiva. Tror ni att vi når kvalserien om vi byter tränare? Ingen tränare i världen kan fixa kval för oss.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Challe!
Fatta att din spelide inte fungerar.
Att ställa upp och vänta in motståndarna leder ingenstans annat än till att motståndarna blåser förbi oss in i vår zon.
Vill inte se en match till där vi står och vickar på röven i mittzon.
Skapar NOLL spelvändningar på det.
Fyfan så dåligt vi försöker spela.
Att ställa upp och vänta in motståndarna leder ingenstans annat än till att motståndarna blåser förbi oss in i vår zon.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med helt och hållet. Såg bra ut i 10 min idag och då åkte vi ner och satte hög press hela tiden. SSK hade stora problem med oss då och vi gjorde faktiskt 2 mål. Men Challes jävla ställa upp i mittzon och kolla taktik så kommer vi att hamna 10-12 plats i HABOMBOM BOUCHARD skrev:Challe!
Jag var positiv till att Challe kom in i klubben som tränare. Trodde han skulle fixa det, han vet ju vad som krävs i HA. Men just nu vet jag inte... Jag är osäker och om man är osäker är det bästa att vara på den säkra sidan. Så jag hoppas att han stiger åt sidan och låter Säcken ta över. Ner med Bäcklin till J20, Säcken som huvudtränare, Challe som assisterande tillsammans med Zabel.
Vi har spelare som skulle klara av att vinna KS lätt. Men våra nuvarande tränare får inte ut någonting ur dessa individer. Tror inte att någon i laget trivs med sättet som Challe vill att de ska spela. Låt spelarna få lite frihet, lyssna på dem och hör hur de vill spela. Ta det bästa sättet av dessa och låt hela laget spela på det sättet.
Och förövrigt: Gustafsson var riktigt jävla kass idag.
Holm däremot var bra, peta Gustafsson och in med Falk.
Vi har spelare som skulle klara av att vinna KS lätt. Men våra nuvarande tränare får inte ut någonting ur dessa individer. Tror inte att någon i laget trivs med sättet som Challe vill att de ska spela. Låt spelarna få lite frihet, lyssna på dem och hör hur de vill spela. Ta det bästa sättet av dessa och låt hela laget spela på det sättet.
Och förövrigt: Gustafsson var riktigt jävla kass idag.
Holm däremot var bra, peta Gustafsson och in med Falk.
Ja något måste ju uppenbarligen göras, och det snarast möjligt. Hoppas verkligen att deadline får Challe går efter matchen mot Malmö 4/11. Dock väldigt skeptisk till att ha Challe och zabel som ass. brevid säcken, funkar inte. Nä om inte pengar finns till någon utomstående tränare så upp med säcken brevid Bäcklin, Zabel tar juniorerna och Challe som sportchef.
Jag håller med, nu när Janne K är ute ur bilden så tycker jag din lösning är den bästa på tränarfrågan om inte Challe rätar ut skeppet. Vet inte var smärtgränsen går där dock..Omnimodo skrev:Ja något måste ju uppenbarligen göras, och det snarast möjligt. Hoppas verkligen att deadline får Challe går efter matchen mot Malmö 4/11. Dock väldigt skeptisk till att ha Challe och zabel som ass. brevid säcken, funkar inte. Nä om inte pengar finns till någon utomstående tränare så upp med säcken brevid Bäcklin, Zabel tar juniorerna och Challe som sportchef.
Det är ett fullt realistiskt förslag, tyvärr lär väl inte Challe kliva åt sidan självmant!Omnimodo skrev:Ja något måste ju uppenbarligen göras, och det snarast möjligt. Hoppas verkligen att deadline får Challe går efter matchen mot Malmö 4/11. Dock väldigt skeptisk till att ha Challe och zabel som ass. brevid säcken, funkar inte. Nä om inte pengar finns till någon utomstående tränare så upp med säcken brevid Bäcklin, Zabel tar juniorerna och Challe som sportchef.
Vi har ju för fan en riktig tränare som harvar i J20 just nu. Det är rätt ironiskt. Juniortränarna är i A-laget och seniortränaren i juniorlaget. Upp med säcken för fan.
- BaronVonDif
Sv: Re: Challe Berglund
Måste ju vara en jävligt sadistisk styrelse om dom kan låta detta fortgå, nåt måste hända på tränarfronten.Rogga skrev:Det är ett fullt realistiskt förslag, tyvärr lär väl inte Challe kliva åt sidan självmant!Omnimodo skrev:Ja något måste ju uppenbarligen göras, och det snarast möjligt. Hoppas verkligen att deadline får Challe går efter matchen mot Malmö 4/11. Dock väldigt skeptisk till att ha Challe och zabel som ass. brevid säcken, funkar inte. Nä om inte pengar finns till någon utomstående tränare så upp med säcken brevid Bäcklin, Zabel tar juniorerna och Challe som sportchef.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Lidingö DIF
- Säsongskort: Ja
Inget illa menat men i SSK-matchtråden stod du som supportermoralisk överstepräst och spydde över de, vad du kallade, ruttna fans som bara vill bänka och sparka hit och dit medans du själv minsann är en äkta Alltid Oavsett supporter som absolut inte hänger dig till sådan retorik och filosofi.. Döm om min förvåning när jag då läser detta inlägg i denna tråd, publicerat av dig, där i princip hela staben, spelarna och inredningen ryker.Jaha! skrev:Tyvärr är challe inte rätt ledare för DIF. Frågan är om vi har råd att sparka honom. Dessutom är det ju sportchefens roll att sparka tränaren och då inser man ju att challe sitter säkert då han själv är sportchef. Ingen bra situation. Som sportchef skulle jag vilja ha Garpenlöv men frågan är om DIF inte bränt sina broar med honom.
Hur som helst så måste tränarstaben förändras helt.
Bäcklin må vara respekterad som istränare men han ska inte leda isträningarna i A-laget. Ge honom en plats i j20 som han hade i brynäs. Där funkar han bra. Vill han inte det så skicka iväg honom pronto. Han verkar inte bry sig så mycket utan är mest sur över att vi inte spelar i elitserien.
Sen vill jag ha in Ragnarsson med koll på backsidan och Micke Johansson med samma koll på forwadssidan.
Till detta ska vi ha in en huvudcoach med ett annat tänkt och som står för en spelförande ishockey.
Alltså: Garpenlöv som sportchef. Micke Johansson och Ragnarsson som assisterande tränare och en modern huvudcoach X med lite nytänk.
Då är grunden lagd. Sen är det dags att rensa i spelartruppen och börja om från 0. Bort med fimpen. ottosson, bremberg och några till. Dom har alla sett sina bästa dagar och är inget för ett nybyggande DIF. Använd de pengar till att försöka sno ett par etablerade allsvenska målskyttar. Spelare som i flera år producerat mycket framåt. Skapa en tydlig förstaline som verkligen producerar. Det har DIF saknat under lång tid. Det känns som alla lag i allsvenskan åtminstone har en förstaline. Till och med asplöven har det. Sen är det bara att ge detta lite tid så kanske vi kan vara reda för att gå upp om ett par tre år.
Jag håller med dig om vissa av förändringarna även fast jag tycker du "sparkar" lite väl många i DIF. Vidare så anser jag att du bör vara försiktig med anklagelserna om vem som är rutten supporter eller inte när du inom ramen av två trådar begår en episk tankevurpa.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Hmm, populisten i en skriker sparka Challe, men jag tvivlar på att det vore ett vägvinnande drag i långa loppet. Kanske en huggormsutflykt a la Boork är att föredra. Vad vet jag, det här suger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett