Kom igen nu vi ligger för fan i botten av HA, folk mår jävligt dåligt och alla har olika sätt att tackla det på. Klart alla här inne älskar DIF det finns inget patent på hur man ska tackla detta elände,,,Jaha! skrev:Härlig och rätt inställning. Ska kanske passa på att säga att det även finns många supportrar av rätta virket här inne också. Du är en av dem!minalman skrev:Lägg av Mattias_87!Mattias_87 skrev:Dom (Värdelösa föreningen DIF) är inte värda några supportrar.Jaha! skrev:Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Är man Djurgårdare så är man. I vått och torrt. Det här vänder vi. Det tog flera år för ajk. Vi får hoppas att det går bättre för oss. Men jag är alltid Djurgårdare!
Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Målvakt..........................Matcher......................SVS........................SVS%
Chet Pickard......................15............................342........................91,69%
Gustaf Wesslau..................14............................310........................93,37%
Mikael Tellqvist..................11............................230.........................89.1%
Tänk om vi hade Wesslau kvar, vad lycklig man hade varit då! Finns det ingen chans att låna hem Mark Owuya från Toronto Marlies, då han inte har spelat en enda match för dem i år? Då kan han lika gärna få vara här där han gör nytta!
Chet Pickard......................15............................342........................91,69%
Gustaf Wesslau..................14............................310........................93,37%
Mikael Tellqvist..................11............................230.........................89.1%
Tänk om vi hade Wesslau kvar, vad lycklig man hade varit då! Finns det ingen chans att låna hem Mark Owuya från Toronto Marlies, då han inte har spelat en enda match för dem i år? Då kan han lika gärna få vara här där han gör nytta!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
JAA! Där här vi lösningen. Vi behöver en bättre målvakt. Att jag inte tänkte på det.....Rocky3000 skrev:Målvakt..........................Matcher......................SVS........................SVS%

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lidingö DIF
- Säsongskort: Ja
All respekt för alla förslag till förbättringar och utlopp av frustration, men personligen känner jag inte att DIFs målvakter direkt är roten till något större problem i denna säsongs uppställning. Känns att det finns många andra förbättringar med högre prioritering.Rocky3000 skrev:Målvakt..........................Matcher......................SVS........................SVS%
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Lägger till:Magnutz skrev:De får bilda vilka formationer de vill. BARA DE SKJUTER. Se nedan:
Arbetsordern ska till samtliga vara:
* Du anfaller inte utan en eller helst två spelare med dig.
* Du kastar inte iväg pucken utan adress. Det får ta tid men laget SKA lära sig vårda puck.
* När två/tre har brutit sig in i anfallszonen ska det skjutas.
* Puckförande spelare lossar ett skott mot benen på keeper.
* Spelare två och tre störtar på returer.
* Måste det passas slås maximalt två passningar innan skott.
* Det är vidare absolut förbjudet att vistas i hörnen mer än 4 sekunder.
* Skjut inom 3 sekunder från den millisekund du klivit över offfensiv blå
Gör det enkelt.
* Spela på kropp i defensiven
* Stå upp för din keeper i ALLA situationer
* Stå upp för dina lagkamrater i ALLA situationer
* TÄVLA
* Var först på pucken or DIE TRYING!
* Kan du prata när du just bytt? SKÄMS!
Gör något.
Jag är ledsen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Problemet är att vi är för inkonsekventa i matcherna. I det stora hela tycker jag dock det här var en bättre tillställning än de två tidigare torskarna... vi möter en av seriens absolut formstarkaste lag på deras hemmaplan inför fullsatta läktare och är nära att pressa ner dem i tredje. Den här matchen skulle vi ha råd att förlora; det är matcherna innan som varit de mest beklämmande patetiska i mitt tycke. Tråkigt också att det återigen relativt ofta är virrigt i egen zon.
Vi blir alltid jävligt hårt straffade av våra individuella misstag, men så är det i ett icke vinnande lag.
Positivt är att Ottosson går mot någon slags magisk formtopp, vet i katten om jag någonsin sett honom så här bra. Men det räcker naturligtvis inte att en spelare är på topp.
Vi blir alltid jävligt hårt straffade av våra individuella misstag, men så är det i ett icke vinnande lag.
Positivt är att Ottosson går mot någon slags magisk formtopp, vet i katten om jag någonsin sett honom så här bra. Men det räcker naturligtvis inte att en spelare är på topp.
Håller med, Otto är magisk just nu.-daniel- skrev:Problemet är att vi är för inkonsekventa i matcherna. I det stora hela tycker jag dock det här var en bättre tillställning än de två tidigare torskarna... vi möter en av seriens absolut formstarkaste lag på deras hemmaplan inför fullsatta läktare och är nära att pressa ner dem i tredje. Den här matchen skulle vi ha råd att förlora; det är matcherna innan som varit de mest beklämmande patetiska i mitt tycke. Tråkigt också att det återigen relativt ofta är virrigt i egen zon.
Om han hade varit i nåt annat lag än DIF just nu hade han legat högt upp i poängligan.
Lägger till:Magnutz skrev:Lägger till:Magnutz skrev:De får bilda vilka formationer de vill. BARA DE SKJUTER. Se nedan:
* Du kastar inte iväg pucken utan adress. Det får ta tid men laget SKA lära sig vårda puck.
Gör det enkelt.
* TÄVLA
Gör något.
Jag är ledsen.
Framför mål ska ingen i deras lag få vistas. DOM SKA BORT!
Om back ska skjuta i offensiv zon så ska det vara trafik framför mål.
I PP ska vi ha 1-2 snabba pass sen skott.
Skotten ska träffa mål eller i mål, inget annat!
En Ur Djurgårdare som klubben borde ta kontakt med och som verkligen skulle kunna göra nytta är Jeff Hällegard. Han har förmågan att plocka fram det bästa ur varje spelare och är dessutom van att hantera yngre spelare på ett bra sätt.
Han gjorde underverk under sin tid i Enköpings SK Hockey en klubb med små medel där han tog dom till PO till Allsvenskan två år i rad. Han skulle säkert vara sugen på att hjälpa till, han är Djurgårdare samt rak och tydlig, inga krusiduller och väldigt utvecklingsorienterad. Han är ej heller inte rädd för att rannsaka sig själv och verksamheten.
Läskigt när det går troll i saker och ting framförallt när det är i en av Sveriges mer anrika klubbar, inget får vara heligt, det finns inte utrymme för prestige, nu krävs det samarbete och ledarskap alltför klubbens bästa.
Likgiltighet får inte infinna sig inom organisationen, hoppas att alla ledare i klubben har en öppen dialog om läget så att Säcken, Falk, Zabel, Bäcklin och Challe samarbetar för att dra fördel av varandras erfarenheter.
Han gjorde underverk under sin tid i Enköpings SK Hockey en klubb med små medel där han tog dom till PO till Allsvenskan två år i rad. Han skulle säkert vara sugen på att hjälpa till, han är Djurgårdare samt rak och tydlig, inga krusiduller och väldigt utvecklingsorienterad. Han är ej heller inte rädd för att rannsaka sig själv och verksamheten.
Läskigt när det går troll i saker och ting framförallt när det är i en av Sveriges mer anrika klubbar, inget får vara heligt, det finns inte utrymme för prestige, nu krävs det samarbete och ledarskap alltför klubbens bästa.
Likgiltighet får inte infinna sig inom organisationen, hoppas att alla ledare i klubben har en öppen dialog om läget så att Säcken, Falk, Zabel, Bäcklin och Challe samarbetar för att dra fördel av varandras erfarenheter.
- Doyle
Jag är Djurgårdare o följt laget sen 70-talet. Vill nu se en förändring som väcker laget, pronto. Vi är så jävla patetiskt passiva och såsar o slarvar. Sen väcker vi oss i slutet av matcherna o spelar normalt men det räcker inte. För sjutton agera nu. Som ni uttryckte senast efter förlusten mot Troja...Det är skarpt läge o detta kan inte bara passera utan åtgärd...
Gå ner på folk, bänka, ta in " Säcken" eller whatever. Fortsätt inte bara i samma hjulspår utan våga välja en annan väg jag är sååå less och sorgsen på DIF Hockey just nu (=o((
Hela scenariot är skrämmande likt förra säsongen. Då satt vi som tröttmössor o intalade oss själva...Det vänder...inget kommer att vända utan någon form av drastisk förändring...TYVÄRR !!!
Gå ner på folk, bänka, ta in " Säcken" eller whatever. Fortsätt inte bara i samma hjulspår utan våga välja en annan väg jag är sååå less och sorgsen på DIF Hockey just nu (=o((
Hela scenariot är skrämmande likt förra säsongen. Då satt vi som tröttmössor o intalade oss själva...Det vänder...inget kommer att vända utan någon form av drastisk förändring...TYVÄRR !!!
Senast redigerad av Doyle den 2012-10-27 20:27:02, redigerad totalt 1 gånger.
Linkans insats på 3-2 är under all kritik. Hur kan han svänga bakom mål när backen har pucken framför målet? Som center? Och när delar av laget byter? Med mindre än 2 min kvar?
DIF:s stora problem är målskyttet... Man vinner absolut inga matcher om man gör 2 mål! Uppspelen från backarna är under all kritik. Men samtidigt måste forwards åka mer skridskor.
- BaronVonDif
Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Där har ni det! "Allsvensk hockey for dummies"Magnutz skrev:Lägger till:Magnutz skrev:De får bilda vilka formationer de vill. BARA DE SKJUTER. Se nedan:
Gör det enkelt.
* TÄVLA
Gör något.
Jag är ledsen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- SirDIFalot
Dom där två sista markerade går väl ändå tvärtemot det första markerade? Vårda puck innebär i alla fall för mig att man inte bara slänger iväg pucken sådär.Magnutz skrev:De får bilda vilka formationer de vill. BARA DE SKJUTER. Se nedan:
Gör det enkelt.
Expert.
Sv: Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Nope. Pucken vårdas ömt i många faser. I anfall skall trissan in i mål. Inget jävla kladdande, in i zonen och skjut. (det finns naturligtvis undantag här.) Ett skott mot mål är nästan alltid bra.SirDIFalot skrev:Dom där två sista markerade går väl ändå tvärtemot det första markerade? Vårda puck innebär i alla fall för mig att man inte bara slänger iväg pucken sådär.Magnutz skrev:De får bilda vilka formationer de vill. BARA DE SKJUTER. Se nedan:
Gör det enkelt.
Så. Vårda i uppbyggnad, skjut i anfall.. typ så.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.