Jag vet. Jag är bara så förbannat jävla deppig att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag har ingen livslust längre. Kan bara ligga hemma en hel helg i soffan och titta upp i taket som en 63-årig utbränd brevbärare.minalman skrev:Lägg av Mattias_87!Mattias_87 skrev:Dom (Värdelösa föreningen DIF) är inte värda några supportrar.Jaha! skrev:Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Är man Djurgårdare så är man. I vått och torrt. Det här vänder vi. Det tog flera år för ajk. Vi får hoppas att det går bättre för oss. Men jag är alltid Djurgårdare!
Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Avskaffa tre mot tre.
Finns ingen som tvingar dig att hålla på DIF. Vill du bara hålla på dem i medgång så är det bara att dra. Du kommer inte att vara saknad. Jag kommer alltid att supporta DIF. Oavsett vilken division de spelar i eller hur bra de spelar. Att du anser att man som lag inte är värda några supportrar bara för att man spelare dåligt bevisar med all tydlighet det jag nyss skrev.Mattias_87 skrev:Dom (Värdelösa föreningen DIF) är inte värda några supportrar.Jaha! skrev:Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Styrelsen/ledningen och alla andra sa att vårat mål är att gå upp igen. Min fråga är hur man då kan ställa den backuppställningen vi har på isen. Visst är det kul att DIF satsar på junisar. Men inte fan kan man ställa vilka som helst på isen. Vissa ser ju ut som de skiter ner sig när en motståndare kommer in i våran zon.
Passar fel, missar markering och kan inte spela enkelt. Utan blir fast tryckta i egen zon då de behöver fem minuter på sig att tänka ut ett bra passningsalternativ. Om det nu sågs potential i vissa av dessa spelare då de plockades ut eller värvadea. Så anser jag att allt fel ligger hos tränarna isåfall. För vet inget annat lag som kan ha så bra spelare på pappret å underprestera så in i helvete som DIF gjort de senaste två åren. Nej in med en tränare som inte har anknytning till DIF på ngt sätt. Låt Challe va sportchef detta år. DIF är ingen förening som man kan släpa i skiten och är till för föredettingar som vill avsluta snyggt. Hade vi spelat bra och förlorat så hade det varit en sak men samma jävla spel finns kvar sen förra året. Fy fan va besviken man är just nu.
Passar fel, missar markering och kan inte spela enkelt. Utan blir fast tryckta i egen zon då de behöver fem minuter på sig att tänka ut ett bra passningsalternativ. Om det nu sågs potential i vissa av dessa spelare då de plockades ut eller värvadea. Så anser jag att allt fel ligger hos tränarna isåfall. För vet inget annat lag som kan ha så bra spelare på pappret å underprestera så in i helvete som DIF gjort de senaste två åren. Nej in med en tränare som inte har anknytning till DIF på ngt sätt. Låt Challe va sportchef detta år. DIF är ingen förening som man kan släpa i skiten och är till för föredettingar som vill avsluta snyggt. Hade vi spelat bra och förlorat så hade det varit en sak men samma jävla spel finns kvar sen förra året. Fy fan va besviken man är just nu.
There is no I in TEAM!!!!
Härlig och rätt inställning. Ska kanske passa på att säga att det även finns många supportrar av rätta virket här inne också. Du är en av dem!minalman skrev:Lägg av Mattias_87!Mattias_87 skrev:Dom (Värdelösa föreningen DIF) är inte värda några supportrar.Jaha! skrev:Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Är man Djurgårdare så är man. I vått och torrt. Det här vänder vi. Det tog flera år för ajk. Vi får hoppas att det går bättre för oss. Men jag är alltid Djurgårdare!
Sv: Södertälje SK - Djurgårdens IF 27/10 2012
Min analys hittar ni i en gammal tråd från förra säsongen.
Hur dåligt jag än mår utav detta kommer jag fortsätta gå på alla hemmamatcher och sjunga samt se alla borta på TV. Kalla mig naiv men jag är Djurgårdare rakt igenom och då får man också klaga.
Gustafsson har vart inblandad i otroligt många mål i år.. Dags att bänka honom nu tycker jag.
Tim var förmodligen bäst på planen idag och Sörensen tyckte jag var riktigt het vilket är positivt.
Vi måste dock spelar mer på fart och ha fart under grillorna när vi kommer in i zonen inte bara stå på blå och vänta på att nästa spelare åker in och dumpar i hörnet varenda gång.
Det fungerar ENDAST om du är först på pucken 9/10 gånger annars sluta med det och spela in den ställ upp och SKJUT PÅ MÅL!
Vi kan så mycket mer så visa det och tänk om alla var lika hungriga som Otto match efter match det skulle vi behöva fler utav.
Gustafsson har vart inblandad i otroligt många mål i år.. Dags att bänka honom nu tycker jag.
Tim var förmodligen bäst på planen idag och Sörensen tyckte jag var riktigt het vilket är positivt.
Vi måste dock spelar mer på fart och ha fart under grillorna när vi kommer in i zonen inte bara stå på blå och vänta på att nästa spelare åker in och dumpar i hörnet varenda gång.
Det fungerar ENDAST om du är först på pucken 9/10 gånger annars sluta med det och spela in den ställ upp och SKJUT PÅ MÅL!
Vi kan så mycket mer så visa det och tänk om alla var lika hungriga som Otto match efter match det skulle vi behöva fler utav.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilket jävla pajasskrål. Vanligtvis när jag läser fjortissmörja som: "jag är mer supporter än du" brukar jag bara ignorera det och kanske borde göra så även denna gång, men att kunna avkräva prestation, kvalitet och elitmässig skyldighet tillhör alla aspekter av livet. Ja, kanske inte då om man är nån curlad fjortis.Jaha! skrev:Det verkar vara väldigt många här inne som inte har en aning om vad ALLTID OAVSETT betyder.
Inse en sak innan ni kallar er supportrar vilket jag tvivlar skarpt på att ni är. Supportrar finns till för laget medan ni här inne verkar anse att laget finns till för er. Stor skillnad. Riktigt pinsamt att läsa alla kommentarer. Avgå hit och bänka dit så fort det händer något negativt.
Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Det ser ruttet ut nu. Att älska sitt lag och samtidigt kunna erkänna det är nödvändigt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Fast det har han inte. Visst, han gör misstag, och idag två stycken ganska avgörande. Samtidigt har han särklassig +/- i laget. Jag tycker kritiken mot honom ofta känns överdrivet hård. Han har varit inne på 10 framåt och 3 bakåt (tot. +7) i de sammanhang som räknas i +/-. Jämför det med Timmy Pettersson som är 11-13= -2 samt David Lidström som är 9-13= -4Taskman skrev: Gustafsson har vart inblandad i otroligt många mål i år.. Dags att bänka honom nu tycker jag.
Vart tog detta vägen?
Jag är Djurgårdare rakt igenom och kommer aldrig, ALDRIG svika laget. Åker från Dalarna ( Ludvika ) för att se älskade Djurgården ta 3 pinnar mot Leksand. Även om det ser mörkt ut så gör jag allt för detta lag. Visst blir man frustrerad när dom har förlorat 3 matcher i rad. Men det vänder mot Mora helt hundra på det!
ALLTID OAVSETT!! <3
Jag är Djurgårdare rakt igenom och kommer aldrig, ALDRIG svika laget. Åker från Dalarna ( Ludvika ) för att se älskade Djurgården ta 3 pinnar mot Leksand. Även om det ser mörkt ut så gör jag allt för detta lag. Visst blir man frustrerad när dom har förlorat 3 matcher i rad. Men det vänder mot Mora helt hundra på det!
ALLTID OAVSETT!! <3
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Det vet uppenbarligen inte vad du pratar om. Självklart kan man ha åsikter om hur laget spelar och även ha idéer på vad man skulle kunna göra. Men oavsett lär man fortsätta att stötta laget även om spelet inte infinner sig. Sen säger jag inte att jag är bättre än någon annan som också är supporter. Jag säger bara att det finns vissa som inte är supportrar.Lidingö DIF skrev:Vilket jävla pajasskrål. Vanligtvis när jag läser fjortissmörja som: "jag är mer supporter än du" brukar jag bara ignorera det och kanske borde göra så även denna gång, men att kunna avkräva prestation, kvalitet och elitmässig skyldighet tillhör alla aspekter av livet. Ja, kanske inte då om man är nån curlad fjortis.Jaha! skrev:Det verkar vara väldigt många här inne som inte har en aning om vad ALLTID OAVSETT betyder.
Inse en sak innan ni kallar er supportrar vilket jag tvivlar skarpt på att ni är. Supportrar finns till för laget medan ni här inne verkar anse att laget finns till för er. Stor skillnad. Riktigt pinsamt att läsa alla kommentarer. Avgå hit och bänka dit så fort det händer något negativt.
Ni (ruttna supportrar) är inte värda ett framgångsrikt lag.
Det ser ruttet ut nu. Att älska sitt lag och samtidigt kunna erkänna det är nödvändigt.
-
Bänka 17, 18 och 20, tillför inget framåt, möjligtvis i bp.
För övrigt ska vi ett gäng till Oskarshamn på fredag för att hämta hem 3 pinnar,
DIF Småland
För övrigt ska vi ett gäng till Oskarshamn på fredag för att hämta hem 3 pinnar,
DIF Småland
Lägg ned det där tramset om att vara supporter eller inte. När man blir så känslomässigt engagerad att det går ut över familjen eller vad det nu kan vara så kan det nog vara nyttigt att ta en paus och försöka tänka på annat. Oavsett hur mycket eller lite supporter man är.
- Daniel942
Lärking, herregud. Jag skäms när jag ser hur domarnivån är i denna äckelserie. Hur kan man tillåta att det är såhär?
Och Erik Gustafsson är inte värd att få spela i DIF. Herregud vilken sopa. Skiter i hans plus/minus. Han är en defensiv säkerhetsrisk.
Och Erik Gustafsson är inte värd att få spela i DIF. Herregud vilken sopa. Skiter i hans plus/minus. Han är en defensiv säkerhetsrisk.
DIF!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Erik G-DIF =3-2
Sörensen försökte göra en en dragning för att få till ett anfall. Misslyckades och förpassades till Challes frysbox.
Ska Challe visa sig göra något rätt ska han sätta Erik i samma sits nu.
Två juniormisstag i samma match och på egen hand såg han till att vi tappade minst en viktig poäng.
Tyvärr spelar Erik just nu med samma pondus och självinsikt som en viss Fredrik C gjorde långa stunder ifjol.
Kom igen Erik, du måste kunna så jävla mycket bättre.
Lira Falk istället några matcher.
Sörensen försökte göra en en dragning för att få till ett anfall. Misslyckades och förpassades till Challes frysbox.
Ska Challe visa sig göra något rätt ska han sätta Erik i samma sits nu.
Två juniormisstag i samma match och på egen hand såg han till att vi tappade minst en viktig poäng.
Tyvärr spelar Erik just nu med samma pondus och självinsikt som en viss Fredrik C gjorde långa stunder ifjol.
Kom igen Erik, du måste kunna så jävla mycket bättre.
Lira Falk istället några matcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Edit; Fick ändra om hela inlägget då något gick tokfelt när det "sickades in".
Kortfattat var dock min åsikt att problemen sitter nog inte hos spelarna utan högre upp i ledningen för annars skulle inte så många spelare underprestera så ofta.
In med nytt blod, blod som inte har tidigare kopplingar till föreningen. Finns nog för många "rövslickare" och för få individer som vågar säga "sanningen". Garpen var väl en som vågade ta upp de tuffa frågorna och han försvann.
Avslutningsvis att gnälla på fansens inställning är ta mig tusan förjävligt. Hade spelare och ledning visat hälften så mycket ryggrad och vilja hade vi varit obesegrade i denna serie.
Kortfattat var dock min åsikt att problemen sitter nog inte hos spelarna utan högre upp i ledningen för annars skulle inte så många spelare underprestera så ofta.
In med nytt blod, blod som inte har tidigare kopplingar till föreningen. Finns nog för många "rövslickare" och för få individer som vågar säga "sanningen". Garpen var väl en som vågade ta upp de tuffa frågorna och han försvann.
Avslutningsvis att gnälla på fansens inställning är ta mig tusan förjävligt. Hade spelare och ledning visat hälften så mycket ryggrad och vilja hade vi varit obesegrade i denna serie.
Senast redigerad av Kall-El den 2012-10-27 19:08:35, redigerad totalt 3 gång.