Mjo, jag satt på bussen med telefonen och min slutstation kom ifatt!sensei skrev:Kan du inte delge mer av dina teorier? Ditt inlägg tog liksom slut där det började bli intressant.pulverapa skrev:Challe ska vara kvar, säsongen är körd ändå.
Undvik kval nedåt och ta nya tag nästa säsong med ny tränare (Challe kvar som sportchef) och fasa ut våra gamlingar och se till att värva lika smart som konkurrenterna.
Grundproblemet är att vi inte vet vad det är som gör att vi är såna losers på isen. Alla har teorier. Jag tror de flesta i laget vet varför det går så illa men ingen vågar ärlig.

Jag tror egentligen så här... Spelare som Ölvestad, Ottosson, Linkan, Fimpen och Timmy försöker leda laget på det sätt de ska göra men inser att de inte klarar av det. Det jag menar med "vågar vara ärlig" betyder också att vara ärlig mot sig själv. De har sett sina bästa dagar. De försöker och försöker där ute på isen men de är inte tillräckligt bra på att ta tag i problemet. Istället för att då säga som det är, att man inte är tillräckligt bra för den lön man har så "kör de på" och håvar inte de sista slantarna. Hockey är inte lika kul längre... De har inte kul tillsammans och skapar inte den där gruppkänslan som kallas "Vi".
Spelet har blivit mer som ett jobb för dem. De har spelat så länge ihop nu att den där känslan "nu jävlar går vi upp i Elitserien tillsammans" inte infinner sig längre. De accepterar att de går till jobbet och gör det som krävs men inte mer. Det kanske funkar på din och min arbetsplats men i Hockeyallsvenskan så kör lag som t.ex. Almtuna utav bara helvete och då måste man klara av det. Våra gamla spelare, vår stomme, klarar inte av det här längre.
Det märks också tydligt hur Ottosson blir en så mycket bättre hockeyspelare när han har en kedja framför sig som glänser, då kan han komma in på isen och göra ett bra jobb. Han slipper vara den där spelaren alla väntar sig något av.
Det vi måste göra är att släppa dessa spelare nu och se till att värva spelare som Leisenring, Aulin, Wiklander, Kapstad och Löfstedt. Man får dessa för samma peng.
Jag vill också tillägga att jag inte tror budgeten sjunker med så värst mycket från den här säsongen.