Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

XantE skrev:
-daniel- skrev:http://m.expressen.se/sport/hockey/elit ... -ekonomin/

Undra vad Bosse Hansson tycker om det här! :lol:
Haha! Fyfan vad kul :D
Ja, måste faktiskt säga att det där förgyllde en annars gråtrist tisdagskväll... :mrgreen:
StorStark

Inlägg av StorStark »

JohanPez skrev:
StorStark skrev:Ingenmansland är ju inte inte det optimala vare sig för oss eller er. AIK får nog jobba lika hårt som DIF om man vill nå det positiva fortsättningsspelet.
För er är det väl optimalt? Att ni ska ligga bland de åtta bästa när säsongen är slut ser jag som osannolikt och KS är alltid sämst eftersom vad som helst kan hända.

Det optimala för oss är nog att landa på en 6:e plats. Det brukar bli ett par truppjusteringar som kickar upp det lite också. Skulle tro att ni har en hyffsad chans att bärga en 6:e placering likaså.
Senast redigerad av StorStark den 2012-10-26 02:32:36, redigerad totalt 1 gånger.
StorStark

Inlägg av StorStark »

XantE skrev:
-daniel- skrev:http://m.expressen.se/sport/hockey/elit ... -ekonomin/

Undra vad Bosse Hansson tycker om det här! :lol:
Haha! Fyfan vad kul :D

Nu får Bosse säga Swarting igen :mrgreen:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

AIK - Stockholms stolthet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Mattias_87 skrev:AIK - Stockholms stolthet.
ajikå är inget Stockholmslag! Med undantag för bandysektionen så huserar alla föreningarna i sålna.

Sålna tillhör inte Stockholms innerstad och heller inte Stockholms stad (kommun). Däremot räknar SCB in Sålna i Stockholms tätort men i min värld är inte det tillräckligt för att kunna säga att man är ett Stockholmslag.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Ursäkta, men har jag missat något?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Stentuff skrev:
Dom spelar och möter topplag ute i Europa i fotbollen och spelar i högsta serien i ishockeyn. Vad klarar Djurgården av? Inte ett jävla skit.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Mattias_87 skrev:
Stentuff skrev:
Dom spelar och möter topplag ute i Europa i fotbollen och spelar i högsta serien i ishockeyn. Vad klarar Djurgården av? Inte ett jävla skit.
Jupp. Och när det gäller hockeyn så har dom ju tagit över vårat signum att arbeta stenhårt med en homogen ganska medioker trupp där man mal ner motståndet.

Så, ja...just nu stämmer "Stockholms Stolthet" bättre in på dom än oss tyvärr...
Användarvisningsbild
David1891

Sv: Hata aik

Inlägg av David1891 »

Solnas Stolthet. Om det nu är något att skryta om..
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
StorStark

Inlägg av StorStark »

Arkju skrev:
ajikå är inget Stockholmslag! Med undantag för bandysektionen så huserar alla föreningarna i sålna.

Sålna tillhör inte Stockholms innerstad och heller inte Stockholms stad (kommun). Däremot räknar SCB in Sålna i Stockholms tätort men i min värld är inte det tillräckligt för att kunna säga att man är ett Stockholmslag.

Lite Allsvenska för nybörjare: :mrgreen:

Ni visste väl om att norra Djurgården tillhörde Solna socken

"Fram till och med Stockholms grundande på Stockholmen i dåvarande centrala Solna så innefattade församlingen även Kungsholmen, Gärdet, Kaknäs, Djurgården, södra Lidingön, Sicklalandet, Gamla Stan och Södermalm vilket är förklaringen till kyrkans något märkliga placering i den nuvarande kommunens sydöstra hörn. Det var också först i och med reformationen som domkyrkoprosten i Storkyrkan slutade att vara överhuvud för både församlingen i själva staden och för den i Solna."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Solna_socken
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:
Stentuff skrev:
Åh, en som tror att epiteten "Bäst i stan" handlar om vilka som är bäst sportsligt för stunden.

VI ÄR DJURGÅRN VI ÄR MYCKET BÄTTRE!
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Hata aik

Inlägg av JohanPez »

Arkju skrev:

När jag tittat är AIK hockey reggat i Stockholm och övriga i Solna. Oavsett vad snor man inte ett utav ärkerivalens mest vedertagna epitet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev: Åh, en som tror att epiteten "Bäst i stan" handlar om vilka som är bäst sportsligt för stunden.

VI ÄR DJURGÅRN VI ÄR MYCKET BÄTTRE!
Vad ska det annars handla om? Hur klubben sköts? Där leder aik också.

Det enda vi är bättre i för tillfället är ju publikmässigt, så marknadsföringsmässigt kan jag ge dig att vi är bäst i stan, samt i kategorin lojala supportrar. I övrigt är vi omsprungna och det är bara att svälja stotlheten och acceptera.

Det fanns en tid då DIF Hockey slet sitt hår om man inte slutade top 4 i Elitserien. Det var professionalism, det var Bäst i stan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Du har inte bott tillräckligt länge i Stockholm för att se allt det fula i och med AIK.

Det kommer nog vad det lider.
Mash

Inlägg av Mash »

Packet lirade åtta år i HA.
Packet har runt 15 000 medlemmar i klubben. Djurgårdens IF har strax över 20,000.
Packet har inte ens tio sektioner i klubben. Hammarby har mer sektioner. Djurgårdens IF har runt 20.
Packet har inte ens 200 SM-guld i klubben. Djurgårdens IF har 420!
Packet tillhör inte ens Stockholm.

Sorkarna må vara bättre för tillfället men har man inte mer SM guld än Hammarby så har man inte rätt att kalla sig varken Stockholms stolthet eller bäst i stan.

VI È INTE aik!
Skriv svar