Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Re: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Är det inte intressant att Challe bänkar Sörensen efter hans misslyckande men låter Timmy lira efter att han slarvat bort pucken och assisterat till Trojas kvittering? Kapten eller inte - Alla ska behandlas lika!
-
Fantastiskt.Donkels skrev:Förra ordföranden Mats Larsson och förra demonsportchefen Jan JärlefeltMindrocker skrev:Vem var det som rekryterade Challe?

Ta tillbaka Tyler Plante och alla andra demonvärvningar. Hissa massor av tröjor osv.
Jag är så galet bitter just nu
-
- Säsongskort: Ja
Säger väl allt.Donkels skrev:Förra ordföranden Mats Larsson och förra demonsportchefen Jan JärlefeltMindrocker skrev:Vem var det som rekryterade Challe?
Avgå DJ Yes!
-
Ja in med Mats Larsson igen
Ironi
Men sjukt besviken på min älskade sköld ska bli utspelade av ett bonngäng från Småland hemma på hovet.
Visst, fint att få höra att Landeskog och Murray stod i DIF klacken som unga, och att Landeskog sjöng med i hejaramsorna första matchen i DIF under lock-outen. Tvivlar inte en stund att de har hjärtat i DIF. Annars hade de väl valt KHL eller nåt med fetare pengar under Lock-Outen.
Men hela laget måste visa detta hjärta i 60. Det är det som gäller.

Men sjukt besviken på min älskade sköld ska bli utspelade av ett bonngäng från Småland hemma på hovet.
Visst, fint att få höra att Landeskog och Murray stod i DIF klacken som unga, och att Landeskog sjöng med i hejaramsorna första matchen i DIF under lock-outen. Tvivlar inte en stund att de har hjärtat i DIF. Annars hade de väl valt KHL eller nåt med fetare pengar under Lock-Outen.
Men hela laget måste visa detta hjärta i 60. Det är det som gäller.
-
Vad jag saknar Kyösti Karjalainen. Någon som kommer ihåg honom? Man måste nog vara riktig djurgårdare för att minnas honom.
Men hans avgörande ribba in i SD borta mitt Luleå i semin i en av finalerna minns jag med gåshud. I två tröttkörda lag och han har mjölsyra upp till hårfästet får han friläge, han lyckas trampa ifrån backarna och hänger den ribba in bakom Myllys. Det glömmer jag aldrig.
Kommer man få uppleva det igen i DIF? Härliga minnen.
Men hans avgörande ribba in i SD borta mitt Luleå i semin i en av finalerna minns jag med gåshud. I två tröttkörda lag och han har mjölsyra upp till hårfästet får han friläge, han lyckas trampa ifrån backarna och hänger den ribba in bakom Myllys. Det glömmer jag aldrig.
- SirDIFalot
Haha den minns jag. Var det inte så att typ båda backarna i Luleå ramlade och kom på efterkälken?Supportern skrev:Vad jag saknar Kyösti Karjalainen. Någon som kommer ihåg honom? Man måste nog vara riktig djurgårdare för att minnas honom.
Expert.
- Jim Morrison
Presskonferens efter dagens match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur det låtit hos troja senaste fjorton dagarna, på varje sammankomst och träningspass:
"Vi laddar på för fullt för den stora matchen på Hovet den 25:e! Alla matcher fram till dess ser vi som förberedelser för den Matchen!"
Hur det lät hos Djurgården i förmiddags:
"Tjena grabbar! Ikväll är det visst Troja igen. Vi hade litet svårt mot dem senast. Någon som kommer ihåg? Men ikväll har vi ju Gabbe och Douglas, plus att Chet, Linkan och Johner är tillbaka. Gör ert jobb bara så går det vägen."
"Vi laddar på för fullt för den stora matchen på Hovet den 25:e! Alla matcher fram till dess ser vi som förberedelser för den Matchen!"
Hur det lät hos Djurgården i förmiddags:
"Tjena grabbar! Ikväll är det visst Troja igen. Vi hade litet svårt mot dem senast. Någon som kommer ihåg? Men ikväll har vi ju Gabbe och Douglas, plus att Chet, Linkan och Johner är tillbaka. Gör ert jobb bara så går det vägen."
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hi guys, I am the editor-in-chief of www.eurolanche.com. We cover the Colorado Avalanche hockey.
I noticed that Landeskog had a fight today. Here is my story: http://eurolanche.com/article.php?id=1915
As I do not speak Swedish and use Google Translator, please, keep me informed if I wrote something incorrectly.
I saw that somebody took down the first video of Landy´s brawl. Here is my reupload: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2kytODZi7s
You can reach me out at eurolanche@eurolanche.com
David
I noticed that Landeskog had a fight today. Here is my story: http://eurolanche.com/article.php?id=1915
As I do not speak Swedish and use Google Translator, please, keep me informed if I wrote something incorrectly.
I saw that somebody took down the first video of Landy´s brawl. Here is my reupload: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 2kytODZi7s
David
Alla ska inte alls behandlas lika. Självklart ska en lagkapten känna ett stort förtroende.Mash skrev:Är det inte intressant att Challe bänkar Sörensen efter hans misslyckande men låter Timmy lira efter att han slarvat bort pucken och assisterat till Trojas kvittering? Kapten eller inte - Alla ska behandlas lika!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Haha, ja, gamla fina Kyösti. Han var verkligen bra när det gällde dessutom. Träffade honom för inte så längesedan och han har fortfarande känslor för DIF.Supportern skrev:Vad jag saknar Kyösti Karjalainen. Någon som kommer ihåg honom? Man måste nog vara riktig djurgårdare för att minnas honom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- minalman
I think you got it rightDadoman9 skrev:Hi guys, I am the editor-in-chief of http://www.eurolanche.com. We cover the Colorado Avalanche hockey.
David
Landy had a good fight
Good night.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Vi måste bli bättre på att irritera motståndarna, främst på hemmaplan.
Speciellt en dag som denna när vårt spel klickar och motståndarna vädrar hopp och morgonluft.
Vi MÅSTE bli bättre på att få motståndarna ur balans och fokus. Det finns många knep för detta. Jag kunde inte se att vi utnyttjade något av dessa hyss under matchen.
Det måste bli okay att vara en pest. Ibland rendrerar det en 2:a. Men motståndaren är ur fokus resten av matchen..
Speciellt en dag som denna när vårt spel klickar och motståndarna vädrar hopp och morgonluft.
Vi MÅSTE bli bättre på att få motståndarna ur balans och fokus. Det finns många knep för detta. Jag kunde inte se att vi utnyttjade något av dessa hyss under matchen.
Det måste bli okay att vara en pest. Ibland rendrerar det en 2:a. Men motståndaren är ur fokus resten av matchen..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag har sett mycket hockey i olika ligor och är det en sak som genomsyrar alla vinnarlag, LUGN... Oavsett liga.
Vi ska inte som Djurgården åka runt i Allsvenskan och spela "allsvensk" hockey (tuta och köra och rusa på allt)
Det får helt enkelt dom andra hålla på med.
Vi ska samla laget på uppspel och anfalla TILLSAMMANS
Vi ska samla oss i styrspelet och försvara oss TILLSAMMANS
För att avsluta inlägget med något som ALDRIG får saknas säger John Tortorello det bäst
Vi ska inte som Djurgården åka runt i Allsvenskan och spela "allsvensk" hockey (tuta och köra och rusa på allt)
Det får helt enkelt dom andra hålla på med.
Vi ska samla laget på uppspel och anfalla TILLSAMMANS
Vi ska samla oss i styrspelet och försvara oss TILLSAMMANS
För att avsluta inlägget med något som ALDRIG får saknas säger John Tortorello det bäst
- Doyle
Dagen efter kvällen före. Känner bara en stor jävla sorg över detta USLA lag som kallas Djurgården. Skäms då andre kollegor på jobbet, råttor, självklart bland annat gottar sig i vår olycka. Frågan man ställer sig är när Landeskog o Murray lämnar skeppet ? Då är mörkret nära mina vänner. Bäcklin uttrycker i Expressen att det nu är skarpt läge och man inte bara låter detta passera utan att vidtaga någon form av åtgärd...Hmmm, undra vad det är, tröjbyte eller in med Järlan igen. Nej, Garpenlöv vore rätt man att ta in o röra om i Djurgårdsröran...Suck (=o((