Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gibbs

Re: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012

Inlägg av Gibbs »

jokohanho skrev:
Gibbs skrev:Murray är så fruktansvärt överskattad på detta forum. Karln kan knappt åka skridskor och hans första pass är bedrövlig.
Han är i särklass den bästa backen i Djurgården. Han är inte snabb men det gör honom inte till en dålig defensiv back, han gör sitt jobb. Så snacka inte skit.
Murrays dåliga skridskoåkning gav en utvisning och den gav 1-3. Men Murray klarar sig utan kritik just för han är "Murray" Alla andra backar får skit när de gör nått dåligt men inte Murray. Bedrövligt!
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

zetterberg_88 skrev:
Mäklaren skrev:Vågar man ens tänka sig hur det hade sett ut om vi inte fått in Landeskog och Murray...? Då hade förmodligen enkelbiljetten till division 1 redan varit bokad och betald.

Kan absolut inte släppa petningen av Pontus. Ett utav de mest miserabelt bedrövliga beslut jag har upplevt.

Landeskog har vart bra men fan vad han kladda med pucken idag. Johner landeslog linkan blev en kladd kedja
Allt som Linkan är med i just nu blir tyvärr bara pannkaka. Min favoritspelare genom alla tider skämmer ut sig i match efter match. Känns fantastiskt tråkigt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Taskman skrev:Om jag hörde rätt så fick Landeskog 2+10 game misconduct och deras spelare ingenting. Domaren sög som fan och vi spelade förmodligen sämsta hockeyn på flera år.. Detta utan att överdriva alls.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Va? När hände detta?
Berglund

Inlägg av Berglund »

Kan det bli sämre ? Ja det kan det bli ssk kommer köra över oss. Vi får vara glada om vi spelar i hocky allsvenskan nästa år.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Gabbe blir tokig:

Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Känns som att bristen av intresse från tränare smittar av sig på spelarna.. Vilka åker ut i andra perioden med sina huvuden hängd på isen? Jo FÖLORARE!!!!
Dax att ändra? Ta ut max av spelarna.. Tycker kommentatorn sumerade det hela bra. Det är ju inte hv71 eller något annat elitserielag dom möter det är ju bara troja... Skamligt och se när man har spelare som fanimej ska ge 220% varje jävla match.. Fan sätt dom i straffarbete.. Behöver ni hjälp kan jag komma ner med riset och daska dom jävlarna blå... Dags och vakna upp ur drömmen nu challe berglund. Du suger som tränare.. Det kan du ju fråga timråfansen om. All cred till din tid med alla sm-guld. Men du hör fan inte hemma som tränare.

Vad i helvete ska man göra?

Finns det inget hjärta i fler spelare än ottoson och ölvestad längre? Finns det ingen stolthet för skölden dom har på bröstet? Vad har hänt med krigarna som aldrig gav upp? VART ÄR MITT DJURGÅRDEN???

Försök få mig att förstå hur ni inte spelar i div 1 nästa säsong?

Lever inte hoppet inom klubben? Har alla gett upp?

Drömmer mig tillbaka så jag åtminstonde kan sova i natt....
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tibbe skrev: Det här var nog en av dom absolut sämsta matcherna jag sett med DIF, om inte den sämsta... Finns ju visserligen Rögle 1-10 på 90-talet men ivf. Helt magiskt dålig andra period, två skott totalt mot Troja hemma! Tredje när vi skulle anfalla såg det nästan ut som det var Troja som låg under.

Som det känns nu kommer det bli mååånga år i allsvenskan. För detta lag vi har iår kommer aldrig lyckas ta sig upp till Elitserien. Det står ju helt klart!
Tror vi alla får enas om att sluta med den meningen här.
För det enda vi vet med säkerhet om DIF-2012 är att det alldeles strax kommer (lika ofrånkomligt som döden själv) en ännu sämre match, mot ännu sämre motstånd!

Detta är en prövning som jag inte vet om jag kommer palla med.. :cry:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Manijock

Inlägg av Manijock »

En fråga jag har här nerifrån... Varför är publiken så in i helvete snälla för? Hörde ett litet hest: "Vi kräver mer än så" och that's it. Gå bärsärk på läktarna, visa spelarna vafan de förväntas göra när de låtit ett äckligt brödgäng våldta skölden. Stå och vifta lite efter slutsignal räcker inte, Murray och Ölvestad. Spräck knäskålarna på asen i ren frustration, gör allt för att visa att ni inte tycker det här är acceptabelt. Ni gråter ju för fan som snorungar när ni torskat. Var fan är järnkaminerna någonstans? Vi som en gång hatade att förlora.

Grina gör man i Solna, Djurgårdare ska agera.

Gibbs: Dra åt helvete. Att ens kasta skit på en av de få Djurgårdare som faktiskt står upp för allt vad skölden innebär, det är över gränsen. Dålig spelare? Vet inte om du är en sådan som runkar till Gustafssons jävla kladdande, men så vitt jag vet är det ingen i det här satans navelluddsslickande förlorargänget förutom han och Landeskog som faktiskt kan lira i världens bästa liga... Så sluta snacka skit!
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

kotten skrev:Av alla bottennapp jag har sett Djurgården prestera de senaste åren kvalar denna match garanterat in bland de tre sämsta. HELA jävla laget verkade vara totalt under isen. Challes coaching lyste med sin frånvaro. Så vitt jag förstod det tog det 50 minuter innan det ändrades i formationerna, och att Blomstrand fick starta istället för Åberg känns spontant som ett tjänstefel, om man nu kan prata i sådana termer.

Hur många försök till får Challe?
Har han inte fått tillräckligt många försök?

Sportchefen borde bli tokig på tränaren som inte kan använda det material han fått till förfogande på rätt sätt :lol:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Gibbs skrev:
jokohanho skrev:
Gibbs skrev:Murray är så fruktansvärt överskattad på detta forum. Karln kan knappt åka skridskor och hans första pass är bedrövlig.
Han är i särklass den bästa backen i Djurgården. Han är inte snabb men det gör honom inte till en dålig defensiv back, han gör sitt jobb. Så snacka inte skit.
Murrays dåliga skridskoåkning gav en utvisning och den gav 1-3. Men Murray klarar sig utan kritik just för han är "Murray" Alla andra backar får skit när de gör nått dåligt men inte Murray. Bedrövligt!
Kan faktiskt hålla med om att Murray gör en urusel match idag. Inte många rätt alls faktiskt.
Att han skulle göra sitt jobb, ja, det vette fan. Kanske när det kommer till dagens DIF standard..

Dock vet jag inte om man kan klandra just Murray, då faktiskt allt gick åt helvete och jag har aldrig sett ett så KASST Djurgården... Period 2 måste varit det absolut sämsta jag någonsin har sett...
Användarvisningsbild
Taskman
Säsongskort: Ja

Re: Re: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012

Inlägg av Taskman »

BobTheBlob skrev:
Taskman skrev:Om jag hörde rätt så fick Landeskog 2+10 game misconduct och deras spelare ingenting. Domaren sög som fan och vi spelade förmodligen sämsta hockeyn på flera år.. Detta utan att överdriva alls.

Va? När hände detta?
Efter slutsignalen när det blev gruff. Han fick en tvåa iallafall och det nämndes något om game misconduct.

Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Gibbs skrev:
jokohanho skrev:
Jadu. Vad ska man säga om okunniga supportrar som dig:)
Nissehult

Inlägg av Nissehult »

Jag säger bara 2 saker:
1: Det blir ingen kvalserie denna säsong.
2: Det blir ingen kvalserie denna säsong.

Dom någon tidigare skrev, nu gäller det att slippa kvala till div 1, men inga garantier finns.

Att några spelare av kvalitet skulle vara kvar nästa år finner jag för helt otroligt vilket innebär att vi bara kommer ha ett gäng halvtaskiga junisar på isen. Derby mot Bajen fans.
Ser absolut inget ljus i tunneln annat än ett mötande tåg.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

1962FenderStrat skrev:Gabbe blir tokig:

Observera att det endast är Gabbe och Murray som tar fighten, oväntat...
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

1962FenderStrat skrev:Gabbe blir tokig:

Ja inte blev han tokig i den där videon iaf..
Skriv svar