Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Att Challe och kompani inte får ihop detta lag är bedrövligt. Att så mycket talang inte lyckas. Ett solklart topplag på pappret...
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Finns ju annat att titta på än statistik under en match?sensei skrev:Faktakoll?
H Eriksson har gjort mer poäng än T Eriksson. Ser man på det totala bidraget på isen så är det ingen tvekan i min värld vilken spelare jag vill ha.
Med det sagt hade jag hellre sett Ahlén på Hanks plats men det var naturligtvis inte möjligt
Men vi ser uppenbart hockey på helt olika sätt.
Sedan om vi tittar på den faktor du väljer att fokusera på kan vi väl diskutera den när serien är klar.
Enligt ditt sätt att se hockey (via statistik?) så är alltså Adam en klart bättre målvakt än Chet?
Räddningsprocenten talar sitt tydliga språk.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Berätta gärna på vilket sätt du anser H. Eriksson gör Djurgården till ett bättre hockeylag. T. Eriksson kan trots allt åka skridskor och har en hyfsad teknik vilket skapar utrymme åt hans lagkamrater. Med detta sagt skall jag inte sticka under stolen med att jag hade velat se mer av Tim. Men vad tusan tillför Hank?sensei skrev:Faktakoll?
H Eriksson har gjort mer poäng än T Eriksson. Ser man på det totala bidraget på isen så är det ingen tvekan i min värld vilken spelare jag vill ha.
Med det sagt hade jag hellre sett Ahlén på Hanks plats men det var naturligtvis inte möjligt
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Vad menar du med en match? Det har gått 14 matcher. Det gör statistiken lite mer signifikant än den enstaka matchen som Chet inte stod i målet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Finns ju annat att titta på än statistik under en match?sensei skrev:Faktakoll?
Sedan om vi tittar på den faktor du väljer att fokusera på kan vi väl diskutera den när serien är klar.
Enligt ditt sätt att se hockey (via statistik?) så är alltså Adam en klart bättre målvakt än Chet?
Jag vet inte hur du mäter "trubbighet" som du kallade Hank, därför konstaterade jag bara fromt att Hank gjort mer poäng än Tim E, som jag fick intrycket att du menar är mindre trubbig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tja, vad menar du med faktakoll? Vilken fakta har vi missat som talar om att Hank är annat än trubbig? Har han lagt fyra kalasmackor till medspelare som resulterat i mål eller?sensei skrev:Vad menar du med en match? Det har gått 14 matcher. Det gör statistiken lite mer signifikant än den enstaka matchen som Chet inte stod i målet.BOMBOM BOUCHARD skrev:Finns ju annat att titta på än statistik under en match?sensei skrev:Faktakoll?
Jag vet inte hur du mäter "trubbighet" som du kallade Hank, därför konstaterade jag bara fromt att Hank gjort mer poäng än Tim E, som jag fick intrycket att du menar är mindre trubbig.
Hank saknar teknik och spelförståelse. Han åker ofta i tomma intet och jagar. Har haft flera bra lägen och oftast lagt dem mitt på målvakten.
Vad bidrar han med?
Tim har både teknik och förmågan att hålla pucken inom laget. Kan på egen hand förflytta pucken ner i anfallszon MED kontroll (ej dumpningar a la Hank).
Skapar ytor åt medspelare.
Nu blev detta en Hank vs Tim, my mistake. Borde valt att jämföra med en kille som borde få Hanks speltid.
Ser hellre att Sörensen får spela istället för Hank. Där har vi en kille som har allt som inte Hank har. Får vi igång Sörensen får vi en kille som kan bidra.
BTW: Var väl otydlig, menar att följa med i matcher via statistik och vad den säger avgör spelares kvalité.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Spelar ingen roll hur bra materialet är, sätter man ihop det fel, så blir resultatet därefter.Gibbs skrev:Att Challe och kompani inte får ihop detta lag är bedrövligt. Att så mycket talang inte lyckas. Ett solklart topplag på pappret...
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Det är tjänstefel att spela med Murray när man jagar en kvittering!
- Jim Morrison
Någonting måste hända. Nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vem ska vi spela med då? Gustafsson? Haha tillåt mig skratta han är ett skämt under press. Han funkar när vi leder med fem kassar.Gibbs skrev:Det är tjänstefel att spela med Murray när man jagar en kvittering!
Timmy? Haha tillåt mig skratta. Lagkapten? En klen förlorare som gnäller på andra när han själv är det största skämtet själv.
Lidström? Våran "offensiva" back som gjort ETT mål hittils. Mäktigt skott, när han sånär träffar kortsidan var femte gång. Haha tillåt mig skratta.
Lennhammer? Jaaa kanske....
Murray är den back som inte är ett nervvrak. Inte en jävel i vår backuppsättning hanterar att lira i DIF. Ett sorgligt gäng förlorare som mycket väl kan innebära degradering. Så jävla illa är det! Lägg därtill en förstakeeper som darrar som Salo. Reideborn SKA ha förstaspaden!
Landeskog effekten kommer ta slut. Och det har den gjort! Kan vi bara hoppas på ett par veckors Kronwall-effekt efter jul.
PINSAMMA DJURGÅRN
Senast redigerad av Manijock den 2012-10-25 20:17:40, redigerad totalt 1 gånger.
+1Jim Morrison skrev:Någonting måste hända. Nu.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Manijock skrev:Vem ska vi spela med då? Gustafsson? Haha tillåt mig skratta han är ett skämt under press. Han funkar när vi leder med fem kassar.Gibbs skrev:Det är tjänstefel att spela med Murray när man jagar en kvittering!
Timmy? Haha tillåt mig skratta. Lagkapten? En klen förlorare som gnäller på andra när han själv är det största skämtet själv.
Lidström? Våran "offensiva" back som gjort ETT mål hittils. Mäktigt skott, när han sånär träffar kortsidan var femte gång. Haha tillåt mig skratta.
Han är dock den spelaren i DIF som träffat målet mest denna säsong. Han och Åberg har 30 skott på mål. Förr eller senare lossnar det.
Lennhammer? Jaaa kanske....
Lennhammer hade jag mer en gärna sätt i 6 mot 5 spel i slutet tillsammans med Lidström.
Murray är den back som inte är ett nervvrak. Inte en jävel i vår backuppsättning hanterar att lira i DIF. Ett sorgligt gäng förlorare som mycket väl kan innebära degradering. Så jävla illa är det!
Murray drog på sig utvisningen som ledde till 3-1 målet. Mycket på grund av hans dåliga skridskoåkning
Landeskog effekten kommer ta slut. Och det har den gjort! Kan vi bara hoppas på ett par veckors Kronwall-effekt efter jul.
Landeskog har varit sjuk i veckan. Klart att han inte är i toppform idag. Och det kommer lossna för laget.
PINSAMMA DJURGÅRN
Ha lite tro på laget. Det kommer lossna förr eller senare. DIF kommer komma topp 3 iår.
Deja vu från förra säsongen.....?Gibbs skrev:
Ha lite tro på laget. Det kommer lossna förr eller senare. DIF kommer komma topp 3 iår.
Aldrig att vi görGibbs skrev:Ha lite tro på laget. Det kommer lossna förr eller senare. DIF kommer komma topp 3 iår.
Det är inte nu Djurgården ska vara som bäst. Det som gäller är att ta sig till kvalserien. Och det kommer DIF göra. Rögle gick skit förra året. Men hittade formtoppen i rätt tid. Det kommer Djurgården också göra.
Kan det vara så att du ser Djurgårdens matcher på S24?Gibbs skrev:Det är inte nu Djurgården ska vara som bäst. Det som gäller är att ta sig till kvalserien. Och det kommer DIF göra. Rögle gick skit förra året. Men hittade formtoppen i rätt tid. Det kommer Djurgården också göra.