Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av seppuko »

Håller med daniel. Det var 50/50 åt båda hållen. Att bara vi skulle må dåligt av en sönderblåst match och inte almtuna i detta fall är ju absurt. Det är inge synd om oss. Vi torskade igår för att vi var sämre och inte lika disciplinerade vid viktiga lägen som vi borde ha varit. Sen är det läskigt uppenbart hur vi saknar den där riktiga målskytten, eller så har vi den bara inte den som passar fram till honom.

Sen bara för skojs skull. Förrförra säsongen vann Boston Stanley Cup med 11.4% PP och 84.4% BP, året efter Los Angeles Kings med 12.8% PP och 92.1% BP. En god defensiv och ett jävla tight lag vinner matcherna 5 mot 5. Ett bra PP är en god hjälp, men i dagens hockey är det inte där man vinner matcherna.

Som en anekdot. Philadelphia hade 35.7% PP och Pittsburgh hade 31% PP. Vi vet ju hur det gick för dessa två lag :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

seppuko skrev:Håller med daniel. Det var 50/50 åt båda hållen. Att bara vi skulle må dåligt av en sönderblåst match och inte almtuna i detta fall är ju absurt. Det är inge synd om oss. Vi torskade igår för att vi var sämre och inte lika disciplinerade vid viktiga lägen som vi borde ha varit. Sen är det läskigt uppenbart hur vi saknar den där riktiga målskytten, eller så har vi den bara inte den som passar fram till honom.

Sen bara för skojs skull. Förrförra säsongen vann Boston Stanley Cup med 11.4% PP och 84.4% BP, året efter Los Angeles Kings med 12.8% PP och 92.1% BP. En god defensiv och ett jävla tight lag vinner matcherna 5 mot 5. Ett bra PP är en god hjälp, men i dagens hockey är det inte där man vinner matcherna.

Som en anekdot. Philadelphia hade 35.7% PP och Pittsburgh hade 31% PP. Vi vet ju hur det gick för dessa två lag :)
Vi är bättre i 5v5 än i 5v4. De är bättre i 5v4 än i 5v5, iallafall mot oss. Då gynnar det dem då de hade blivit överkörda om det varit 5v5. Men nu så skapade domaren irritation hos flera av våra spelare, t.ex Fimpen. Och att Almtuna blev utvisade är bara negativt för oss då vi inte kan göra mål i PP.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Att folk ens pallar att klaga på domaren efter en sån här match. Något betydligt mer oroväckande är, som många har varit inne på, att denna trupp är totalt genomrutten utan Landeskog i laget. Hoppas innerligt att vi kan plocka tillräckligt många poäng under lock-outen för att klara oss till kvalserien.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

Många klagar men några är ändå rätt positiva. Första halvan av matchen spelade vi ju ut Almtuna. Vad som hände sen vet i fan.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Tibbe skrev:Många klagar men några är ändå rätt positiva. Första halvan av matchen spelade vi ju ut Almtuna. Vad som hände sen vet i fan.
Matchen blev ju totalt jävla sönderblåst. Då händer det ofta konstiga saker som t.ex. tappa fokus etc. etc.

Första halvan var Almtuna helt utspelade så jävla dåliga är vi inte, däremot måste man hålla intensiteten uppe. Spelar ingen roll om Gabbe hade varit me om mer än halvla laget åker runt och tänker på annat efter halva matchen. Nä nu gäller det att bita i det sura äpplet och ta tre poäng imorgon och sen bygga vidare på det.

ps. Synd att Granath försvann igår han har ju precis börjat hitta sitt spel.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

zetterberg_88 skrev:
Tibbe skrev:Många klagar men några är ändå rätt positiva. Första halvan av matchen spelade vi ju ut Almtuna. Vad som hände sen vet i fan.
Matchen blev ju totalt jävla sönderblåst. Då händer det ofta konstiga saker som t.ex. tappa fokus etc. etc.

Första halvan var Almtuna helt utspelade så jävla dåliga är vi inte, däremot måste man hålla intensiteten uppe. Spelar ingen roll om Gabbe hade varit me om mer än halvla laget åker runt och tänker på annat efter halva matchen. Nä nu gäller det att bita i det sura äpplet och ta tre poäng imorgon och sen bygga vidare på det.

ps. Synd att Granath försvann igår han har ju precis börjat hitta sitt spel.
Jag ser det som att laget hamnade helt fel i matchen. Det var så galet bara, från att spelat så bra till så dåligt. Jag är inte orolig. Topp tre ska vi bara komma! Vinner vi mot Troja (vilket vi kommer göra med lite glöd under skridskorna) så är allt frid och fröjd igen.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:
Lucky Luke skrev:
18DIF91 skrev:Man skall klaga på domare när de håller samma jävla konstant pissdåliga nivå som Shame Warschaw.

Han utvisar en spelare för tripping när Ölvestad snubblar över denne spelares TAPPADE klubba.

Tar en divingutvisning när man inte brytt sig om att göra det under 13 omgångar tidigare. (Förmodligen enda Diving utvisningen vi kommer se i HA.)

Är konstant jävla ojämn i sina bedömningar.

Kort och gott.

Shame Warschaw - Go fuck yourself.
Now you´re taking. :D Sämre domare vettifan om jag någonsin har sett. Kan man inte anmäla fanskapet till nån nämnd eller nåt. Han skämmer ju ut hela domarkåren med sina idiotiska bedömningar. Gud bevare oss från honom framöver....
Lustigt hur man kan se saker olika, inte många sekvenser i matchen igår som kändes tveksamma från domarens sida i mitt tycke. Nivån tidigare har varit skrämmande mycket lägre, nu antar jag folk hängde upp sig på domaren för att vi förlorade?

Det var desto mer frapperande att se vårt lag sluta spela hockey efter att halva matchen hade avverkats.
Alltså.

Han tar ut en almtuna-spelare för tripping p.g.a att Ölvestad snubblar på en klubba som sagda spelare tappat och inte är i närheten utav.

Han tar en filmningsutvisning som även om det var filmning i det läget var rätt så onödig och ta då han redan bestämt sig för att ta utvisningen i vilket fall som helst. Lägg detta till att om nu filmningar var ett sådant stort problem som man vill komma åt, så borde det vara betydligt mycket mer utvisningar för filmning än vad det varit de senaste 13 omgångarna.

Har sett Fimpens utvisning i slutet mer och mer nu, och börjar faktiskt tycka den är lite väl hård, särskilt när vi redan har en utvisning. Fimpen har puck och åker in mot mål, sprätter iväg den och svänger inåt i banan samtidigt som målvakten (Som dessutom ser Fimpen klart och tydligt) beger sig ut i banan. I den fart Fimpen hade har han inte direkt möjligheten att bromsa in, plus att han har en almtunaspelare bakom sig, och en bredvid sig.

Han tar ut Gustavsson tror jag det var, för en boarding som inte var mycket till boarding, trots att almtuna lyckas med samma konststycke 2 gånger i matchen utan några påföljder.

Jag hänger inte upp mig på domaren för att vi förlorade, jag hänger upp mig på domaren för att jag tycker han varit konstant värdelös rakt igenom i de matcher han dömt för DIF.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

18DIF91 skrev:
Alltså.

Han tar ut en almtuna-spelare för tripping p.g.a att Ölvestad snubblar på en klubba som sagda spelare tappat och inte är i närhet
en utav.

Han tar en filmningsutvisning som även om det var filmning i det läget var rätt så onödig och ta då han redan bestämt sig för att ta utvisningen i vilket fall som helst. Lägg detta till att om nu filmningar var ett sådant stort problem som man vill komma åt, så borde det vara betydligt mycket mer utvisningar för filmning än vad det varit de senaste 13 omgångarna.

Har sett Fimpens utvisning i slutet mer och mer nu, och börjar faktiskt tycka den är lite väl hård, särskilt när vi redan har en utvisning. Fimpen har puck och åker in mot mål, sprätter iväg den och svänger inåt i banan samtidigt som målvakten (Som dessutom ser Fimpen klart och tydligt) beger sig ut i banan. I den fart Fimpen hade har han inte direkt möjligheten att bromsa in, plus att han har en almtunaspelare bakom sig, och en bredvid sig.

Han tar ut Gustavsson tror jag det var, för en boarding som inte var mycket till boarding, trots att almtuna lyckas med samma konststycke 2 gånger i matchen utan några påföljder.

Jag hänger inte upp mig på domaren för att vi förlorade, jag hänger upp mig på domaren för att jag tycker han varit konstant värdelös rakt igenom i de matcher han dömt för DIF.
Men det är ju så det står i regelboken.
Det är en lindrig hakning i förstaläget som är utv, sedan förstärker Blomstrand & ramlar en kvart senare.
Klockren bedömning den gången tycker jag, 2min hocking, 2min diving
Pinsamt att se såna fbk & modo-fasoner från DIF-fostrade spelare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är ju bara att inse att domarnivån i regel inte är speciellt konsekvent i Hockeyallsvenskan och sen acceptera det. Börjar vi (eller snarare spelarna) lägga energi på den faktorn så kan jag garantera att vi kommer bli kvar i det här skämtet till hockeyserie i många långa år framöver...

Vidhåller att jag tyckte nivån var överlag godkänd igår (finns exempel på andra matcher tidigare under säsongen där även jag reagerat).
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Lee Harvey Oswald skrev:
18DIF91 skrev:
Alltså.

Han tar ut en almtuna-spelare för tripping p.g.a att Ölvestad snubblar på en klubba som sagda spelare tappat och inte är i närhet
en utav.

Men det är ju så det står i regelboken.
Det är en lindrig hakning i förstaläget som är utv, sedan förstärker Blomstrand & ramlar en kvart senare.
Klockren bedömning den gången tycker jag, 2min hocking, 2min diving
Pinsamt att se såna fbk & modo-fasoner från DIF-fostrade spelare
Åter igen, varför tar man det inte oftare? De har ju klart och tydligt stipulerat att man skall ta hårdare tag mot filmning denna säsong, men att göra det så sporadiskt och inkonsekvent som man gjort det hitills stjälper ju snarare än hjälper något.

Jag hade inte haft några problem med utvisningen om man varit konsekvent med utvisningar för filmning under de tidigare omgångarna. Som någon sade här på forumet så har de hört om EN annan match där det blev en filmningsutvisning, så vi är uppe i 2 stycken matcher sen serien startade. Visst, det är ett steg upp mot inga utvisningar för filmning, men om nu detta är ett så stort problem inom hockeyn. (Vilket det är.) så borde man ta det oftare än vad man gjort hitills.

Det förekommer en hel del diving i princip varenda hockeymatch nu för tiden, alltså borde man se till att motsvara detta med att döma för filmning oftare. Skall man bara ta enstaka fall då och då som man gjort hitills kan man lika gärna låta bli då det inte fyller det syfte som var tänkt.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

-daniel- skrev:Det är ju bara att inse att domarnivån i regel inte är speciellt konsekvent i Hockeyallsvenskan och sen acceptera det. Börjar vi (eller snarare spelarna) lägga energi på den faktorn så kan jag garantera att vi kommer bli kvar i det här skämtet till hockeyserie i många långa år framöver...

Vidhåller att jag tyckte nivån var överlag godkänd igår (finns exempel på andra matcher tidigare under säsongen där även jag reagerat).
Att spelarna skall fokusera på spelet och inte domaren, ja. Att vi skall sitta tyst och acceptera att domarna inte sköter de jobb som de är ålagda att göra? Nej. Kommer vi (vilket jag innerligt INTE hoppas) bli kvar i det här jävla svarta hålet till träsklandskap som vi spelar i nu så vill jag bannemig se högre kvalité på de som dömer matcherna. Detta är väl om något sånt som vi som tittar på matcherna faktiskt kan påverka på sätt och vis genom att ställa krav och kritisera deras insatser.

Ser hellre att jag skriver till HA och gnäller mig förbannad över att domarna är värre än ett gäng försupna sumptroll än att spelarnas energi slösas på att gnälla på domarna. Enda anledningen till att jag gillar Fimpens gest igår var att det var PRECIS så jag kände mot domaren. Sen att det inte var världens klyftigaste drag är en annan femma.
Alltid Oavsett.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Domarnas dåliga , icke-konsekventa dömande sliter sönder matchbilderna. Det bättre laget som åker mer skridskor straffas eftersom tempot hackas sönder.

Det drabbar aldrig någonsin (eller jävligt sällan) lagen 50/50 om de inte är helt lika kunnande etc. Vi blev påverkade av alla utvisningar. Vårt PP är dåligt och då blir de många - och rätt knepiga - tvåorna en belastning. Vi är långsammare i 5-4 än i spel 5-5. Naturligtvis blir BB också en tempodödare. Allt detta passar ju det sämre laget bra eftersom de vill ha ett lägre tempo.

Bättre domare vore att önska.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

Magnutz skrev:Domarnas dåliga , icke-konsekventa dömande sliter sönder matchbilderna. Det bättre laget som åker mer skridskor straffas eftersom tempot hackas sönder.

Det drabbar aldrig någonsin (eller jävligt sällan) lagen 50/50 om de inte är helt lika kunnande etc. Vi blev påverkade av alla utvisningar. Vårt PP är dåligt och då blir de många - och rätt knepiga - tvåorna en belastning. Vi är långsammare i 5-4 än i spel 5-5. Naturligtvis blir BB också en tempodödare. Allt detta passar ju det sämre laget bra eftersom de vill ha ett lägre tempo.

Fick känslan av att han ibland väntade med o lyssna på vad publiken sa innan han dömde
Supportern

Inlägg av Supportern »

Håller inte med om Erik Gustafsson. Tycker att han varit en av våra absolut bästa backar hittills denna säsong. Granath var också på god väg, hoppas han inte blir borta länge. Gustafsson spelar aggressivt och bra och har en fin skridskoåkning och klubbtekning. Ett riktigt bra skott dessutom med bra kraft. Kunde kanske träffa mål lite oftare bara.

Gustafsson har spelat sig ur många svåra situationer i egen zon där andra kör fast. Trots sina 20 år spelar han moget. Bra i både PP och BP. Tuffhet i närkamper har han också. Såg ni att han stod upp igår när det hettade till?

Gillar honom skarpt och fattar inte de som har synpunkter på honom.
Användarvisningsbild
JohanPez

Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av JohanPez »

Alexander skrev:
Magnutz skrev:Domarnas dåliga , icke-konsekventa dömande sliter sönder matchbilderna. Det bättre laget som åker mer skridskor straffas eftersom tempot hackas sönder.

Fick känslan av att han ibland väntade med o lyssna på vad publiken sa innan han dömde
Jag kände precis samma sak, så fort det började härjas så flög armen upp.
Även om det var betänketid och inte pga publiken så inger det inget proffsigt intryck. Vi får testa honom ordentligt på hovet ;)
Vill tillägga att jag inte tyckte domarna förlorade matchen åt oss eller så, det skötte vi bra själva.
Skriv svar