Så du menar på fullaste allvar att du tycker mer om AIK(som klubb och förening) än t.ex. Tingsryd? ursäkta, men what?1962FenderStrat skrev:Måste säga att jag hyser större förakt för bönder från Örebro eller Tingsryd, de flesta AIK:are är ju trots allt 08:or.
Men om t.ex. Frölunda el. HV möter AIK, så vill man ju inte precis att AIK vinner matchen...
Hata aik
Re: Hata aik
Sv: Hata aik
Det finns enormt många djurgårdare som hellre ser att aik som stockholmslag vinner mot t.ex. växjö i elitserien. Kan tänka mig att aik var rätt populära i DIF-hem i matchen mot moskva.
Själv njöt jag när helsingborg torskade mot celtic. Då står aik betydligt lägre ner på listan än helsingborg.
Själv njöt jag när helsingborg torskade mot celtic. Då står aik betydligt lägre ner på listan än helsingborg.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Hata aik
Var det verkligen så tappar jag hoppet om mänskligheten.pulverapa skrev:Det finns enormt många djurgårdare som hellre ser att aik som stockholmslag vinner mot t.ex. växjö i elitserien. Kan tänka mig att aik var rätt populära i DIF-hem i matchen mot moskva.
Expert.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hata aik
I den bästa av världar är ajk vår motsvarighet till NHL-lagens AHL-lag. Vårt B-lag. Alla talanger som vill till Djurgården får inte plats, så vi sätter dem på tillväxt i solna. Bättre det än karlstad, jönköping eller ö-vik.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Sv: Hata aik
Vet åtminstone tre djurgårdare som hoppades på aik-seger. Vet flera aikare och hammarbyare som unnar/unnade DIF framgång i Europa...SirDIFalot skrev:Var det verkligen så tappar jag hoppet om mänskligheten.pulverapa skrev:Det finns enormt många djurgårdare som hellre ser att aik som stockholmslag vinner mot t.ex. växjö i elitserien. Kan tänka mig att aik var rätt populära i DIF-hem i matchen mot moskva.
Helt ärligt kan jag som svensk och sportintresserad se att vinster för svenska lag i Europa gynnar våran liga, men att det är ajk som faktiskt är det svenska laget.. det ligger verkligen fel i munnen.
Kan ju inte säga att jag hejade på ajk mot Moskva direkt, men tycker samtidigt att det bra för svensk Fotboll. Lite dilemma över det hela. (Tro mig, det sista jag vill är att det går bra för ajk, missförstå mig rätt så att säga!)
Kan ju inte säga att jag hejade på ajk mot Moskva direkt, men tycker samtidigt att det bra för svensk Fotboll. Lite dilemma över det hela. (Tro mig, det sista jag vill är att det går bra för ajk, missförstå mig rätt så att säga!)
Hata aik
Ääääh finns ingen vettig djurgårdare som sitter och hoppas på att aik vinner ute i Europa! Helst ska de förnedras! Alla vet redan vilken klass allsvenskan håller i europa, så ett avancemang eller inte spelar ingen roll!
2014-04-07, vad hände?
Precis(fast ändå inte haha), det sista jag vill är att ajk spelar i Europa, Men vill att Sverige etablerar sig... Aja, man får väl vänta på att gamla fina DIF går ut och röjer upp i Europa.Jepe skrev:Ääääh finns ingen vettig djurgårdare som sitter och hoppas på att aik vinner ute i Europa! Helst ska de förnedras! Alla vet redan vilken klass allsvenskan håller i europa, så ett avancemang eller inte spelar ingen roll!
Jag hatar faktiskt aik solna mest av allt. Ändå har jag väldigt många kompisar som håller på aik.
När det vankas derby så pratar jag inte med mina kompisar några dagar innan. Förlorar vi så undviker jag dom i en vecka. Minst. Synd men så kan det gå till om man väljer fel lag (aik).
När det vankas derby så pratar jag inte med mina kompisar några dagar innan. Förlorar vi så undviker jag dom i en vecka. Minst. Synd men så kan det gå till om man väljer fel lag (aik).
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hahaha.Lee Harvey Oswald skrev:Nej,Enbom skrev:Jag tolererar aik:are i jobbet. Jag är inte vän med någon aik:are. Jag hatar aik över allt annat.
Som det ska vara, med andra ord.
Här gäller det verkligen att passa sig, annars kanske man råkar lära känna en av misstag.
(precis som med negrer, bögar osv, sånt funkar ju inte liksom)
Jag kände en från Sundbyberg en gång, men han dog sen...
Nej, precis. AIK:aren kanske hjärntvättar dig och så plötsligt står du där och nynnar på aik-trubaduren och börjar tycka att svartgula mössor är snyggt i vintermörkret. Häxkonster.
Säg den glädje som varar
Magnus Nyströms tweet var lite rolig:
"HV vann med 5-4 inför drygt 4984 åskådare."
Vad menar han med drygt? Var det en lång rackare som nästan räknas som två?
Född till sportchef.
Hata aik
Han hann inte kontrollräkna den sista raden så i sann journalistanda safe:ade han helt enkelt.android skrev:Magnus Nyströms tweet var lite rolig:
- Soedergren22
Hata aik
Haha! Fyfan vad kul-daniel- skrev:http://m.expressen.se/sport/hockey/elit ... -ekonomin/
Undra vad Bosse Hansson tycker om det här!