Challe Berglund
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen Challe Berglund
Idag kändes det precis som att Challe sagt i bussen upp till matchen: "Ta det lugnt idag. Vi ska inte vara bäst just nu, utan spara er till slutspurten efter nyår". Vi ligger precis under sjunde plats. En seger och lite målskillnad från tredje. Kanske det sitter en räv bakom örat på Charles. I så fall är jag lugn. Det räcker att komma sjua, spela ihop laget, skapa vinnarstämning i januari-februari och sedan blåsa rakt igenom förkval och kval. Vi och leksand skåpar ut rövle och växjö utan vidare om formtoppen sitter rätt i vår.
Eller så blir det ettan mot VBK och Wings nästa år...
Eller så blir det ettan mot VBK och Wings nästa år...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Välkommen Challe Berglund
Håller med dig, denna kedja ska inte lira PP överhuvudtaget.SirDIFalot skrev:Förstår bara inte varför han ska spela Tim, Fimpen och Hank i PP? Visst. Det är en utmärkt bottom six formation som gör ett bra jobb och kan väl bidra med lite mål över en säsong. Men powerplay? Inte en chans. Sluta med det genast.
Mina PP lines med tanke på hur det sett ut på senare:
PP 1
Landeskog - Otto - Åberg
Pettersson - Lidström
En hel kedja med folk som kan skjuta och träffa mål, om inte dessa herrar gör mål så är något fundamentalt fel i vårt PP. Denna kedja ska köra snabbt spel och mycket skott. Dessutom en av våra bästa teckare som går in och vinner dem.
PP 2
Linkan - Johner - Honken
Lennhammer - Gustafsson
Linkan och Johner hittar varandra rätt bra i PP. Honken har hittills haft en näsa för mål och borde kunna pricka in ett par returer. Lennhammer är en av få rightare i laget och det behövs i PP. Gustafsson har ett bra skott och bör kunna få in en del mål.
Det bästa med dessa PP liner är att dem kan lira ungefär en minut var. Sen när PP är över så slänger vi in:
Tim - Fimpen - Hank
Murray - Granath
Motståndarna är väl förhoppningsvis trötta och då sätter vi in energikedjan som både kan smälla och fortsätta trycka ner motståndarna.
Linkan/Johner borde båda förhoppningsvis vara tillbaka snart och Landeskog spelar säkert redan på torsdag.
Ah, då så....då är vi nog rätt överens då.Jag har alltid varit tveksam till Challe som tränare och gillar inte vad han gjorde i Timrå eller Modo.
Jag tror också det finns mycket som är fel i hans lederskap. Men själva grejen att skylla på att spelarna inte kämpar tillräckligt känns alltid så okunnigt när det egentligen beror på att något inte klickar taktiskt som gör att spelarna alltid kommer in tvåa i duellerna. Exempelvis. Det behöver liksom inte vara så att spelarna åker runt och inte gör sitt bästa.

Det är precis det som jag efterfrågar, Lär man sig inte något, att begå misstag är en sak, att inte lära sig av det är en annan.SirDIFalot skrev:Hade vi sparkat Hardy lite tidigare hade vi nog haft en chans att klara oss. Nu var det alldeles för sent tyvärr.
Skall man agera så skall man göra det nu, inte om 30-40 omgångar. Det ser näst intill identiskt ut i varje match, det som skiljer är kvaliteten på motståndet.
Precis som du säger om hans tid i Timrå och Modo, vad tillförde han där, tog han de lagen framåt eller bakåkt eller hände det inte ett skit.
Att kräva någons huvud på ett fat bara för att några matcher går åt pipan är väl drastiskt, men det finns liksom ingen gnista, något saknas. Det bara maler på i samma gamla skit,
AGERA!
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Jag säger inte att du har fel men i min värld ska varje match i allsvenskan vara 10-0 till DIF!Rix skrev:Det jag tycker man kan lasta Challe för är PP och det faktum att vi innan vi fick in Landeskog knappt haft någon kedja som producerade mål. På de senaste fyra matcherna har vi 14-4 i målskillnad.
Nu verkar ju dessutom kedjan med Wennberg - Otto - Ölvestad komma igång. Det Challe måste ta tag i är PP spelet. Vi har skänkt bort ett par matcher denna säsong på grund utav att vi har haft alldeles för dåligt PP och inte har kunnat stänga matcherna.
Om vi fortfarande skulle ligga toksist så hade jag krävt Challes avgång, men inte nu när det ändå ser rätt bra ut under långa perioder.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Djurg%C3%A ... _1976/1977

Sv: Välkommen Challe Berglund
Det går inte att göra något. Våra dyraste spelare är 36+. Vi måste släppa dem nästa säsong och istället värva smart - typ Wiklander eller gärna andra spelare under 30 år som bevisat att de gör poäng. 3-4 såna spelare för samma pengar som för våra gamlingar.
Den är bara att vänta ut den här säsongen.
I övrigt måste fansen sluta skrika efter spelare som otto, fimpen och linkan. Supportrarna styr för mycket i den här klubben.
I övrigt måste fansen sluta skrika efter spelare som otto, fimpen och linkan. Supportrarna styr för mycket i den här klubben.
- SirDIFalot
Re: Sv: Välkommen Challe Berglund
Fast vår budget lär ju gå ner till nästa säsong. Tyvärr. Moras budget var på 35 mille på ES. Sedan första året i AS kunde de ha 17 miljoner. Sista året med Lückner var de tydligen nere på 7 mille...pulverapa skrev:Det går inte att göra något. Våra dyraste spelare är 36+. Vi måste släppa dem nästa säsong och istället värva smart - typ Wiklander eller gärna andra spelare under 30 år som bevisat att de gör poäng. 3-4 såna spelare för samma pengar som för våra gamlingar.
Expert.
- -daniel-
Vår budget kommer definitivt gå ner, men frågan är med hur mycket. Det beror naturligtvis på hur stor publiktillströmningen är under säsongen... vi måste ta oss till Kvalserien, annars tror jag definitivt vi ligger riktigt jävla risigt till inför nästa års budget (tänker mig mest att tar vi oss till kvalserien har vi spelat hyfsat och dragit rätt mycket publik under hela säsongen).
Vi kan inte höra något.. Vi får acceptera Hockeyallsvenskan några år nu.
Sv: Välkommen Challe Berglund
Vi måste fasa ut några spelare och värva smart - som örebro, karlskoga och leksand. Kolla på leksand, de hittar en snubbe i tyska andraligan vid namn Kapstad. Vi måste hitta såna också. I samma liga spelar en kille som heter carciola t.ex...
- SirDIFalot
Alltså jag har väldigt svårt att tycka att vi värvade fel i somras. Men det får väl framtiden utvisa. En skön mix av rutinerade spelare (Honken, Linkan, Granath, Timmy P etc), samt allsvenskt etablerade spelare(Lidström, Ljungh, Johner, Reideborn, Sörensen, Hank). Samt gav utrymme till ett gäng landslagsmeriterade juniorer. Den enda värvningen som var en tokchansning var ju förstås Pickard.
Expert.
- -daniel-
Re: Sv: Välkommen Challe Berglund
Ja, visst är det så att vi måste ändra värvningsfilosofi om den här säsongen slutar i fiasko...pulverapa skrev:Vi måste fasa ut några spelare och värva smart - som örebro, karlskoga och leksand. Kolla på leksand, de hittar en snubbe i tyska andraligan vid namn Kapstad. Vi måste hitta såna också. I samma liga spelar en kille som heter carciola t.ex...
AV dessa spelare har vi inte fått ut speciellt mycket utav: Honken, Linkan, Granath, Timmy, (Lidström Ljungh, Johner, Reideborn, Sörensen, Hank, det har visatSirDIFalot skrev:Alltså jag har väldigt svårt att tycka att vi värvade fel i somras. Men det får väl framtiden utvisa. En skön mix av rutinerade spelareP (Honken, Linkan, Granath, Timmy etc), samt allsvenskt etablerade spelare(Lidström, Ljungh, Johner, Reideborn, Sörensen, Hank). Samt gav utrymme till ett gäng landslagsmeriterade juniorer. Den enda värvningen som var en tokchansning var ju förstås Pickard.
- SirDIFalot
Ja, det är många som inte klivit fram än.Caveman skrev:AV dessa spelare har vi inte fått ut speciellt mycket utav: Honken, Linkan, Granath, Timmy, (Lidström Ljungh, Johner, Reideborn, Sörensen, Hank, det har visatSirDIFalot skrev:Alltså jag har väldigt svårt att tycka att vi värvade fel i somras. Men det får väl framtiden utvisa. En skön mix av rutinerade spelareP (Honken, Linkan, Granath, Timmy etc), samt allsvenskt etablerade spelare(Lidström, Ljungh, Johner, Reideborn, Sörensen, Hank). Samt gav utrymme till ett gäng landslagsmeriterade juniorer. Den enda värvningen som var en tokchansning var ju förstås Pickard.
Men tycker ändå det är en bra värvningsarbete, eller i alla fall såg ut så när det skedde. Sedan får ju framtiden utvisa om det är bra spelare eller inte.
Tidigare somrar har jag känt mig oerhört mycket mer orolig när värvningar som Carlsson och Almtorp trillade in.
Expert.
-
Visst man kan tycka att det är patetiskt att säga att spelarna inte kämpar. Men såg man matchen igår så tycker jag man kan ifrågasätta detta. Från att ha vunnit ett gäng matcher på rad till att gå till gårdagens prestation vägrar jag tro är coachens fel
Man kan inte bara hylla spelarna när vi vinner och sedan när vi förlorar är det bara Challes fel. Då tycker jag man är väldigt blåögd.
Ingen har skrivit i tråden på 10 dagar och sedan när vi förlorar ligger all skuld på Challe.
Man kan inte bara hylla spelarna när vi vinner och sedan när vi förlorar är det bara Challes fel. Då tycker jag man är väldigt blåögd.
Ingen har skrivit i tråden på 10 dagar och sedan när vi förlorar ligger all skuld på Challe.