minalman skrev:Jag hoppas laget tar detta på rätt sätt. Det finns inga lätta matcher i den här serien. Fortsätter vi att vinna fyra och förlora en så kommer vi långt. Otto och Jimmy var duktiga idag till dess att de tappade farten när det blev 2-2. Medgångsspelare? Det är spelare som blir bättre när det blir jobbigt som vi saknar. Fimpen blir bara dum när det blir jobbigt.
Ja det gäller att laget tar det på rätt sätt. Förhoppningsvis är detta ett uppvaknande om att man inte blir bäst efter bara fyra vinster. Tycker att vi slår av på tempot och bjuder in Almtuna i matchen igen så fort vi leder. Och en spelare med rutin borde veta att det är lättare att jaga en att bli jagad. Med tanke på att det är en del matcher som vi har lyckats komma ikapp så borde spelarna veta det. Kanske handlar om ödmjukhet? Sen att bli så pass grinig på plan som många blir gör ju bara motståndarna ännu mer taggade
Jim Morrison skrev:
Hmm. Är det du som är Robin på twitter?
Det finns väl en känsla av att du skulle twittra en del olämpliga saker till spelarna efter förluster.
Ja, det är nog bäst för mänskligheten att jag undviker twitter, då...
Från en överreagerande till en annan, eller?
Efter att ha studerat dig här ett par år så står jag fast vid att det inte är någon överreaktion.
Måste säga att du tenderar till översitteri ibland alltså...
Om jag är den enda här som ska våga säga det.
Jag kan också tycka att herr SirDIF kan vara lite hård/dryg ibland men jag håller helt med honom om att du fullständigt flippar vid torsk. Kan vara skönt att få skriva av sig i stridens hetta, visst men om du efter ett par dagar går igenom det du bankat fram på tangentbordet - känner du då inte själv att det blir snudd på maniskt?
18DIF91 skrev:
Sen är jag lite konfundersam på varför Shane Ward tar utvisning på två spelare om det nu är diving. Hade det varit diving borde ju inte almtuna fått en spelare utvisad, eftersom han i princip inte gjort fel i sånt fall. Blir ju lite konstigt att han utvisar en från DIF för diving, och sen tar en almtuna spelare för en situation som inte uppstått eftersom det var diving?
Därför att Almtuna-spelaren hade blivit utvisad ändå även om Blomstrand inte hade förstärkt situationen.
Mjo, kollade just igenom reglerna lite själv.
Tror väl det var detta han åkte på:
"Om domaren höjer armen direkt för exempelvis en hooking och ser att spelaren som
blir hakad filmar kan domaren visa ut båda spelarna för hooking respektive diving."
I princip tycker jag det är bra att man försöker göra något åt diving, dock så är jag lite tveksam till att ta diving utvisningar på situationer där domaren redan dömt utvisning och har armen uppe. Det går ju lixom inte att fuska till sig YTTERLIGARE en utvisning, inte på samma spelare i allafall.
JohanPez skrev:
Jag kan också tycka att herr SirDIF kan vara lite hård/dryg ibland men jag håller helt med honom om att du fullständigt flippar vid torsk. Kan vara skönt att få skriva av sig i stridens hetta, visst men om du efter ett par dagar går igenom det du bankat fram på tangentbordet - känner du då inte själv att det blir snudd på maniskt?
Jag ger kritik till dom som förtjänar kritik. Och jag tänker inte blunda bara för att det är DIF eller någon älskvärd spelare i DIF. Jag antar att det sticker i ögonen på många, men det är inte mycket jag kan göra åt. Det är såhär jag är.
Men visst, jag släpper det så fort jag har sovit på det i princip och startar om på ny kula. Men jag ångrar aldrig någonting. Jag tycker att mina sågningar är befogade. Jag skulle aldrig ge någon skit som inte förtjänade det.
Och mycket av det jag håller på med är just det, avskriva sig frustration. Men det betyder inte att jag inte ger rätt kritik.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-10-23 21:32:33, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag har visserligen noll temperament så förstår kanske inte hur det är. Visar inte känslor heller. Jublar inte vid mål och visar inte frustration vid insläppt mål/förlust. Jag är väl ingen känslomänniska helt enkelt och föredrar väl att diskutera det jag tycker är intressant med hockeyn istället för att använda forumet som ett ställa att förmedla glada eller upprörda känslor.
JohanPez skrev:
Jag ger kritik till dom som förtjänar kritik. Och jag tänker inte blunda bara för att det är DIF eller någon älskvärd spelare i DIF. Jag antar att det sticker i ögonen på många, men det är inte mycket jag kan göra åt. Det är såhär jag är.
Men visst, jag släpper det så fort jag har sovit på det i princip och startar om på ny kula. Men jag ångrar aldrig någonting. Jag tycker att mina sågningar är befogade. Jag skulle aldrig ge någon skit som inte förtjänade det.
Men om jag frågar dig imorgon. Tycker du fortfarande Blomstrand ska få sparken från DIF? Som du skrev för någon timme sedan. Det är väl en sak du måste ångra imorgon. Eller?
18DIF91 skrev:
Sen är jag lite konfundersam på varför Shane Ward tar utvisning på två spelare om det nu är diving. Hade det varit diving borde ju inte almtuna fått en spelare utvisad, eftersom han i princip inte gjort fel i sånt fall. Blir ju lite konstigt att han utvisar en från DIF för diving, och sen tar en almtuna spelare för en situation som inte uppstått eftersom det var diving?
Därför att Almtuna-spelaren hade blivit utvisad ändå även om Blomstrand inte hade förstärkt situationen.
Mjo, kollade just igenom reglerna lite själv.
Tror väl det var detta han åkte på:
"Om domaren höjer armen direkt för exempelvis en hooking och ser att spelaren som
blir hakad filmar kan domaren visa ut båda spelarna för hooking respektive diving."
I princip tycker jag det är bra att man försöker göra något åt diving, dock så är jag lite tveksam till att ta diving utvisningar på situationer där domaren redan dömt utvisning och har armen uppe. Det går ju lixom inte att fuska till sig YTTERLIGARE en utvisning, inte på samma spelare i allafall.
Nej, precis, men Blomstrand vet ju inte/ser inte om domaren håller uppe armen och känner sig därför tvungen att förstärka för att vi ska få fördel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JohanPez skrev:
Men om jag frågar dig imorgon. Tycker du fortfarande Blomstrand ska få sparken från DIF? Som du skrev för någon timme sedan. Det är väl en sak du måste ångra imorgon. Eller?
Sparken från A-laget, ja.
Jag tycker inte att han tillför någonting till A-laget. Alls. Han besitter ingen spetskompetens som vi kan tänkas dra nytta av. Faktiskt tycker jag att han är övertänd och för het för att helt enkelt kunna göra godo.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-10-23 21:36:46, redigerad totalt 1 gånger.
JohanPez skrev:
Well, till hans försvar får man väl säga så här, om inte hans hjärta brann för DIF skulle han inte reagera så starkt som han gjorde, trots alla hårda ord han häver ur sig så tror jag roten till det hela kommer ur att han faktiskt är Djurgårdare in i själen. Nu inte sagt att vi andra inte är det, men brinner man för något så kan även hårda ord komma ur kärlek.. vet att det låter lite luddigt men vafan.
JohanPez skrev:
Well, till hans försvar får man väl säga så här, om inte hans hjärta brann för DIF skulle han inte reagera så starkt som han gjorde, trots alla hårda ord han häver ur sig så tror jag roten till det hela kommer ur att han faktiskt är Djurgårdare in i själen. Nu inte sagt att vi andra inte är det, men brinner man för något så kan även hårda ord komma ur kärlek.. vet att det låter lite luddigt men vafan.
Jag förstår om det inte är många som tycker om mig här, men självfallet stämmer det du skriver.
JohanPez skrev:
Och mycket av det jag håller på med är just det, avskriva sig frustration. Men det betyder inte att jag inte ger rätt kritik.
Kritiken förstår jag med undantag för att matchbilden sabbades i samband med Fimpens hjärnsläpp, vad jag menar är att maniskt rabbla ett mantra i typ 10 inlägg i 2-3 olika trådar på kort tid är lite i överkant.