Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Eriksson »

Med risk för att bli tjatig.....

Nu har det spelats 14 macther. Almtuna tog sin första seger hemma och att det skedde mot just Djurgården kan knappast varit en högoddsare.

När skall man vakna och se att det inte går åt rätt håll, en och annan match vinner man, men det är fanimej inte för att man spelar bra.

Vill man vinna mot Djurgården så är det bara att vänta ut laget, förr eller senare så kommer det att komma chanser på löpande band, och gör man tre mål på Djurgården då vinner man.

Nä, vill man få ändring så är det att spela på ett annat sätt än det man gör idag, det ligger nån gammal djäkla varböld och släpar från förra säsongen för mönstret är precis det samma.

Fatala misstag som motståndaren utnyttjar.
Oförmåga att göra mål på klara lägen
Ett Powerplay som får korpenspelare att skratta
Drar på sig idiotutvisningar.

Same procedure as last year Miss Sophie?

Är Challe rätt man att styra skutan, jag tror det inte.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
VäsbyMental
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av VäsbyMental »

Vi har vunnit ett gång matcher irad och torskar mot Almtuna och det har inte med Challe att göra utan för att spelarna underpresterar och tror att dom kan glida in och vinna utan att kämpa. Dagens match är den förslust jag är mest besviken på. Mest pga att spelarna lojhet gör mig så jävla förbannad. Verkar stundstals som om dom enda som bryr sig är de på djurgårdarna på läktaren.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

VäsbyMental skrev:Vi har vunnit ett gång matcher irad och torskar mot Almtuna och det har inte med Challe att göra utan för att spelarna underpresterar och tror att dom kan glida in och vinna utan att kämpa. Dagens match är den förslust jag är mest besviken på. Mest pga att spelarna lojhet gör mig så jävla förbannad. Verkar stundstals som om dom enda som bryr sig är de på djurgårdarna på läktaren.
Ska vi verkligen börja med det där att spelarna inte kämpar tillräckligt och inte bryr sig igen? Alltid lika pinsamt när det folk påstår det...
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Välkommen Challe Berglund

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
VäsbyMental skrev:Vi har vunnit ett gång matcher irad och torskar mot Almtuna och det har inte med Challe att göra utan för att spelarna underpresterar och tror att dom kan glida in och vinna utan att kämpa. Dagens match är den förslust jag är mest besviken på. Mest pga att spelarna lojhet gör mig så jävla förbannad. Verkar stundstals som om dom enda som bryr sig är de på djurgårdarna på läktaren.
Ska vi verkligen börja med det där att spelarna inte kämpar tillräckligt och inte bryr sig igen? Alltid lika pinsamt när det folk påstår det...
Det är coachens främsta uppgift att få sitt lag att kämpa. Taktik och kedjeuppställning behövs inte (i HA) om alla i laget kämpar på varje position i varje byte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi hade flera nyckelspelare borta. Visst ska vi vinna iallfall, men nu gjorde vi inte det. Nästa match vinner vi. Tur att Örebro förlorade så hamnade vi inte efter så mycket.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Det är coachens främsta uppgift att få sitt lag att kämpa. Taktik och kedjeuppställning behövs inte (i HA) om alla i laget kämpar på varje position i varje byte.
Ja, och själva grejen att påstå att spelarna inte kämpar är ju så extremt patetisk.
Expert.
Användarvisningsbild
Taskman

Re: Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Taskman »

SirDIFalot skrev:
Såg i och för sig ur så idag. Matchen var inte mycket bättre än den mot Tingsryd. Vi tog inga närkamper och kramades bara lite samt sköt utanför konstant.
Dock borde Challe gjort om kedjorna tidigare samt bänkat minst 2 spelare i 3:e.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Det som oroar mest är PP. Vi måste ha bland dom sämsta PP i hela AS? Målet idag var mer en slump än något som kom av bra spel. Det MÅSTE Challe få ordning på. Så är det bara. Försvarspelet funkar bättre nu mkt tack vare Douglas. Våra uppspel + PP är det som Challe måste styra upp rätt snabbt
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Det är väl förtusan tränaren som skall styra skutan, att sätta ihop laget på rätt sätt, uttnyttja potentialen som finns. Motivera spelarna osv...

De e ju som att sätta Zlatan som målis och säga att han inte är motiverad.

Skall man ändra något så skall man ändra då det går, att vänta in i halva säsongen är knappast en bra idé.

Ta fan lärdom av föra säsongen, sparka hardy i det läget man gjorde var bara så urbota dumt så att det inte finns ord för det, att sedan ändra ännu en gång till och ta challe i kvalet var ännu mera korkat.

Antingen så kör man hela vägen eller så ändrar man i tid. Spelarna har ett ansvar, men bilen åker dit chauffören styr
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Eriksson skrev:Det är väl förtusan tränaren som skall styra skutan, att sätta ihop laget på rätt sätt, uttnyttja potentialen som finns. Motivera spelarna osv...

De e ju som att sätta Zlatan som målis och säga att han inte är motiverad.

Skall man ändra något så skall man ändra då det går, att vänta in i halva säsongen är knappast en bra idé.

Ta fan lärdom av föra säsongen, sparka hardy i det läget man gjorde var bara så urbota dumt så att det inte finns ord för det, att sedan ändra ännu en gång till och ta challe i kvalet var ännu mera korkat.

Antingen så kör man hela vägen eller så ändrar man i tid. Spelarna har ett ansvar, men bilen åker dit chauffören styr
Hade vi sparkat Hardy lite tidigare hade vi nog haft en chans att klara oss. Nu var det alldeles för sent tyvärr.
Expert.
Tomasm

Inlägg av Tomasm »

Eriksson skrev:Med risk för att bli tjatig.....

Nu har det spelats 14 macther. Almtuna tog sin första seger hemma och att det skedde mot just Djurgården kan knappast varit en högoddsare.

När skall man vakna och se att det inte går åt rätt håll, en och annan match vinner man, men det är fanimej inte för att man spelar bra.

Vill man vinna mot Djurgården så är det bara att vänta ut laget, förr eller senare så kommer det att komma chanser på löpande band, och gör man tre mål på Djurgården då vinner man.

Nä, vill man få ändring så är det att spela på ett annat sätt än det man gör idag, det ligger nån gammal djäkla varböld och släpar från förra säsongen för mönstret är precis det samma.

Fatala misstag som motståndaren utnyttjar.
Oförmåga att göra mål på klara lägen
Ett Powerplay som får korpenspelare att skratta
Drar på sig idiotutvisningar.

Same procedure as last year Miss Sophie?

Är Challe rätt man att styra skutan, jag tror det inte.
Japp, AMEN på vartenda ord där och glöm inte heller Landeskogs insats för helheten.
Tomasm

Inlägg av Tomasm »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Ja, och själva grejen att påstå att spelarna inte kämpar är ju så extremt patetisk.
Så vad har du att komma med som är mindre patetiskt? Jag är med dig i att man ska hylla och tro på laget men vi ligger i allsvenskan och mitt i serien? Är det värdigt tycker du? Kolla truppen, det finns rutin, kunskap, kvalitet och mer därtill som borde innebära topplacering från första omgången så vad är fel?

Du vill inte lasta spelarna så vad är lösningen?

Challe är min största idol genom alla tider i DIF men jag tror inte han är rätt person här....
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Tomasm skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
Så vad har du att komma med som är mindre patetiskt? Jag är med dig i att man ska hylla och tro på laget men vi ligger i allsvenskan och mitt i serien? Är det värdigt tycker du? Kolla truppen, det finns rutin, kunskap, kvalitet och mer därtill som borde innebära topplacering från första omgången så vad är fel?

Du vill inte lasta spelarna så vad är lösningen?

Challe är min största idol genom alla tider i DIF men jag tror inte han är rätt person här....
Jag har alltid varit tveksam till Challe som tränare och gillar inte vad han gjorde i Timrå eller Modo.

Jag tror också det finns mycket som är fel i hans lederskap. Men själva grejen att skylla på att spelarna inte kämpar tillräckligt känns alltid så okunnigt när det egentligen beror på att något inte klickar taktiskt som gör att spelarna alltid kommer in tvåa i duellerna. Exempelvis. Det behöver liksom inte vara så att spelarna åker runt och inte gör sitt bästa.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Det jag tycker man kan lasta Challe för är PP och det faktum att vi innan vi fick in Landeskog knappt haft någon kedja som producerade mål. På de senaste fyra matcherna har vi 14-4 i målskillnad.

Nu verkar ju dessutom kedjan med Wennberg - Otto - Ölvestad komma igång. Det Challe måste ta tag i är PP spelet. Vi har skänkt bort ett par matcher denna säsong på grund utav att vi har haft alldeles för dåligt PP och inte har kunnat stänga matcherna.

Om vi fortfarande skulle ligga toksist så hade jag krävt Challes avgång, men inte nu när det ändå ser rätt bra ut under långa perioder.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Förstår bara inte varför han ska spela Tim, Fimpen och Hank i PP? Visst. Det är en utmärkt bottom six formation som gör ett bra jobb och kan väl bidra med lite mål över en säsong. Men powerplay? Inte en chans. Sluta med det genast.
Expert.
Skriv svar