Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison/

Nu måste du väl lugna ner dig? Du kan ju inte vara lika förbannad fortfarande. Matchen är ju slut sedan länge.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av minalman »

Jag hoppas laget tar detta på rätt sätt. Det finns inga lätta matcher i den här serien. Fortsätter vi att vinna fyra och förlora en så kommer vi långt. Otto och Jimmy var duktiga idag till dess att de tappade farten när det blev 2-2. Medgångsspelare? Det är spelare som blir bättre när det blir jobbigt som vi saknar. Fimpen blir bara dum när det blir jobbigt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

18DIF91 skrev: Sen är jag lite konfundersam på varför Shane Ward tar utvisning på två spelare om det nu är diving. Hade det varit diving borde ju inte almtuna fått en spelare utvisad, eftersom han i princip inte gjort fel i sånt fall. Blir ju lite konstigt att han utvisar en från DIF för diving, och sen tar en almtuna spelare för en situation som inte uppstått eftersom det var diving?
Därför att Almtuna-spelaren hade blivit utvisad ändå även om Blomstrand inte hade förstärkt situationen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ja, herreghud vilka begravningsentreprenörer vi har här.

Jag ser det så här:

Fimpen tacklar inte Psalmtunas bur-pastor - hade han gjort det i den fart han höll hade killen fått träffa Sankte Pär i den smällen. Det som däremot händer är att han blir trängd, styrd av Psalmtuna-spelaren och alternativen Fimpen har att välja mellan är

1. Försöka mota killen som trycker honom MOT mål och försöka åstadkomma något.
2. Vika ner sig och slänga sig i målburen som en plattfotad, harmynt fjolla.
Vad tror ni Fimpen väljer?

Fimpen får i slutänden kasta sig för att inte köra rätt in i keepern och träffar honom lite ändå.

Att han sedan sitter ner och slår ut med armarna är enbart klokt. Han vet ju att man brukar få smörj när man åker på målvakter och förväntar sig lite gurgel där. Genom att förbli sittande blir det inget slagsmål.

Önskvärt är att instant-haters-användarna modererar sig själva lite. Ni sänker en redan rätt sänkt kväll ett par pinnhål till med ert trams.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av pulverapa »

Mötte just Shane Warschaw på Max på väg hem från uppsala. "You fucked up tonight Warschaw" fick jag ur mig. Sen gick jag.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Jag är spänd att se situationen igen. Fimpen verkar ju tycka att utvisningen var pinsam och ni att den är solklar.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:Jim Morrison/

Nu måste du väl lugna ner dig? Du kan ju inte vara lika förbannad fortfarande. Matchen är ju slut sedan länge.
Jag blir jävligt lack på folk som vägrar att erkänna att även guden Fimpen kan göra misstag. Som vägrar att erkänna att han förändrade matchbilden helt med sin utvisning. Jag klarar inte av att släppa sådana saker. Sorry, men så är det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Jim Morrison skrev:
Oaklund skrev:Alla som har hållit eller håller på med idrott vet att man ibland kan göra jävligt dumma saker när man är arg eller irriterad.

Det gäller att vara kylig och kunna utnyttja sin ilska men det gjorde varken Blomstrand eller Fimpen tråkigt nog. Det Fimpen gjorde är dåligt men att han skämmer ut DIF tycker jag inte, han skämmer bara ut sig själv och kommer säkert få stå till svars för det.

Att man inte vill se Blomstrand i en DIF-tröja igen är väl lite väl hårt? Han lär ju knappast stärkt sina aktier och vi har tre spelare som är skadade/sjuka som går före han så han är knappast given när dom är tillbaka.

Hur som helst ingen bra match och jag vill helst glömma den.
Han har på sig DIF-tröjan som en av dom största ikonerna som spelat för vår klubb. Han personifierar DIF. Det är väl klart som fan att han skämmer ut DIF (och även sig själv)

Jag tycker att det är förjävligt. Fyfan.

Att du sedan försvarar Blomstrand är väl inte konstigt... Du har väl varit en av dom som gång efter annan tjatat på att han ska vara med och "få chansen"?
Okej får ge mig när det gäller Fimpen efter lite samtal med vänner. Han skämmer ut sig själv och klubben. Det är jävligt dåligt det han gör men för mig är han fortfarande en favorit.

Angående Blomstrand har jag ju knappast försvarat han efter denna tillställning? Jag tror jag skrev innan matchen mot Malmö att jag tyckte Blomstrand skulle få chansen. Han gjorde trots allt en bra försäsong. Men som jag skrev så lär han ju knappast har stärkt sina aktier för att bli en ordinarie spelare i DIF.

Tyckte bara det var lite magstarkt att säga att man aldrig mer vill se han i en DIF-tröja. Men det får väl stå för var och en.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Magnutz skrev:Ja, herreghud vilka begravningsentreprenörer vi har här.

Jag ser det så här:

Fimpen tacklar inte Psalmtunas bur-pastor - hade han gjort det i den fart han höll hade killen fått träffa Sankte Pär i den smällen. Det som däremot händer är att han blir trängd, styrd av Psalmtuna-spelaren och alternativen Fimpen har att välja mellan är

Fimpen får i slutänden kasta sig för att inte köra rätt in i keepern och träffar honom lite ändå.

Att han sedan sitter ner och slår ut med armarna är enbart klokt. Han vet ju att man brukar få smörj när man åker på målvakter och förväntar sig lite gurgel där. Genom att förbli sittande blir det inget slagsmål.

Önskvärt är att instant-haters-användarna modererar sig själva lite. Ni sänker en redan rätt sänkt kväll ett par pinnhål till med ert trams.
Oj en som är inne på samma linje! Bra där
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hahah Jim Morrisson alltså
Spela fult
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oavsett om Fimpen ångrar sig i sista sekunden så bränner han full fart rakt in målvakten och med 20 års hockeyrutin vet han att han en kollision kommer uppstå och att han kommer bli utvisad.
Expert.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Christian Eklund ?@Fimpen20
Idiotiskt av mig, trots att jag tycker domslutet är pinsamt så får man inte agera som jag gjorde. Dåligt fimpen.
Hur kan han tycka att domslutet är pinsamt? Han åker på målvakten med flit för att han är arg.

Jag tycker att du är pinsam, Fimpen. Pinsam för DIF. Just nu.
Seriöst. Vi har förstått att du tycker Fimpen var pinsam, det framgår klart och tydligt i dina tidigare poster. Att sitta och besvara någons twitter på ett forum som personen förmodligen dessutom inte läser nu känns lite meningslöst?

Om du nu tycker som du gör så starkt, så ta och twittra det till Fimpen istället. :P
Alltid Oavsett.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Hade backen nu bara tryckt till Fimpen "ordentligt" i ryggen hade det antagligen inte ens resulterat i en utvisning mot oss utan snarare kanske med oss + en överkörd målvakt som i bästa fall kommit ur balans inför slutforseringen i matchen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Ja, herreghud vilka begravningsentreprenörer vi har här.

Jag ser det så här:

Jag har redan gett min åsikt om tacklingen, men vad tycker du om hans lite sköna "fuck-you" till domaren eller hans skrikande som man hörde på läktarna och tv-sändningen? Tycker du att det var bra agerat? Moget? För en sådan spelare som Fimpen?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

18DIF91 skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:Christian Eklund ?@Fimpen20
Idiotiskt av mig, trots att jag tycker domslutet är pinsamt så får man inte agera som jag gjorde. Dåligt fimpen.
Hur kan han tycka att domslutet är pinsamt? Han åker på målvakten med flit för att han är arg.

Jag tycker att du är pinsam, Fimpen. Pinsam för DIF. Just nu.
Seriöst. Vi har förstått att du tycker Fimpen var pinsam, det framgår klart och tydligt i dina tidigare poster. Att sitta och besvara någons twitter på ett forum som personen förmodligen dessutom inte läser nu känns lite meningslöst?

Om du nu tycker som du gör så starkt, så ta och twittra det till Fimpen istället. :P
Jag har inte twitter.
Skriv svar