Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
Blomstrand 6 min utvisning!? WTF håller han på med? Såg ej matchen, men det är fan inte okej.
Han har ju inte producerat nånting hitills och så drar han dessutom på sig 6 min under en match. Skicka tillbaka honom till J20.
I övrigt så var en förlust inte oväntad. Så fort Landeskog är borta så faller laget ihop som ett korthus.
Han har ju inte producerat nånting hitills och så drar han dessutom på sig 6 min under en match. Skicka tillbaka honom till J20.
I övrigt så var en förlust inte oväntad. Så fort Landeskog är borta så faller laget ihop som ett korthus.
- Jim Morrison
Inget påhopp eller något personligt så, men nu märker man verkligen skillnad på vilka som gillar DIF och vilka som gillar sköna grejer eller sköna karaktärer.Sandra Blom ?@SandraaBlom
Hahaha, underbart @Fimpen20! Skönt att någon visar känslor iallafall! #kung
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Säsongskort: Ja
vem ska spela istället? Blomstrand?Mash skrev:http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 2262686.abSirDIFalot skrev: Efterspel för Fimpen? Att peka fuck you till domaren när man är på väg ut är väl knappast något som brukar gillas av förbundet. Vad fick Andreas Pihl när han gjorde det mot oss i slutspelet 09/10?
Får Fimpen flera matcher avstängning är det dags att överklaga. Alla ska behandlas lika!I går fick Linköpings Andreas Pihl matchstraff efter att ha pekat finger mot domaren.
I dag står det klart att det inte blir någon längre avstäning för 37-åringen.
– Det är en intern situation som LHC själva får ta hand om, säger tävlingschefen Mikael Lundström.
Straffa honom i DIF istället, låt han vara bänkvärmare ett par matcher, städa omklädningsrum, leka materialförvaltare eller vad som. Ut på is ska han inte i alla fall.
Djurgårdens IF
Alla som har hållit eller håller på med idrott vet att man ibland kan göra jävligt dumma saker när man är arg eller irriterad.
Det gäller att vara kylig och kunna utnyttja sin ilska men det gjorde varken Blomstrand eller Fimpen tråkigt nog. Det Fimpen gjorde är dåligt men att han skämmer ut DIF tycker jag inte, han skämmer bara ut sig själv och kommer säkert få stå till svars för det.
Att man inte vill se Blomstrand i en DIF-tröja igen är väl lite väl hårt? Han lär ju knappast stärkt sina aktier och vi har tre spelare som är skadade/sjuka som går före han så han är knappast given när dom är tillbaka.
Hur som helst ingen bra match och jag vill helst glömma den.
Det gäller att vara kylig och kunna utnyttja sin ilska men det gjorde varken Blomstrand eller Fimpen tråkigt nog. Det Fimpen gjorde är dåligt men att han skämmer ut DIF tycker jag inte, han skämmer bara ut sig själv och kommer säkert få stå till svars för det.
Att man inte vill se Blomstrand i en DIF-tröja igen är väl lite väl hårt? Han lär ju knappast stärkt sina aktier och vi har tre spelare som är skadade/sjuka som går före han så han är knappast given när dom är tillbaka.
- Jim Morrison
Han har på sig DIF-tröjan som en av dom största ikonerna som spelat för vår klubb. Han personifierar DIF. Det är väl klart som fan att han skämmer ut DIF (och även sig själv)Oaklund skrev:Alla som har hållit eller håller på med idrott vet att man ibland kan göra jävligt dumma saker när man är arg eller irriterad.
Jag tycker att det är förjävligt. Fyfan.
Att du sedan försvarar Blomstrand är väl inte konstigt... Du har väl varit en av dom som gång efter annan tjatat på att han ska vara med och "få chansen"?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2012-10-23 20:46:06, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror folk är bara för gnälliga och "fina"
Håller fast i att jag hellre ser en övertaggad Fimpen göra någon dum grej än att hela laget ska lalla runt som fjollor på isen.
Och ni som ska såga Fimpen vid fotknölarna kan ju skita i att ge han beröm framöver när han kämpar och sliter på samma sätt som ikväll fast med vinst som utgång!
Håller fast i att jag hellre ser en övertaggad Fimpen göra någon dum grej än att hela laget ska lalla runt som fjollor på isen.
Och ni som ska såga Fimpen vid fotknölarna kan ju skita i att ge han beröm framöver när han kämpar och sliter på samma sätt som ikväll fast med vinst som utgång!
Först så tänkte jag skriva nåt syrligt fyndigt... Men det får bli så här i stället.
Nånting är djävligt fel i det här laget och tränarstaben, när spelare som Fimpen och Blomstrand agerar som de gör.
Nånting är djävligt fel i det här laget och tränarstaben, när spelare som Fimpen och Blomstrand agerar som de gör.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Johner kommer förhoppningsvis tillbaka. Holmqvist eller Ljungh fyller Fimpens plats - Inga problem alls. Kvalité framför kvantitet.DIFVästertorp skrev:vem ska spela istället? Blomstrand?Mash skrev:http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 2262686.abSirDIFalot skrev: Efterspel för Fimpen? Att peka fuck you till domaren när man är på väg ut är väl knappast något som brukar gillas av förbundet. Vad fick Andreas Pihl när han gjorde det mot oss i slutspelet 09/10?
Får Fimpen flera matcher avstängning är det dags att överklaga. Alla ska behandlas lika!I går fick Linköpings Andreas Pihl matchstraff efter att ha pekat finger mot domaren.
I dag står det klart att det inte blir någon längre avstäning för 37-åringen.
– Det är en intern situation som LHC själva får ta hand om, säger tävlingschefen Mikael Lundström.
Straffa honom i DIF istället, låt han vara bänkvärmare ett par matcher, städa omklädningsrum, leka materialförvaltare eller vad som. Ut på is ska han inte i alla fall.
- Jim Morrison
Varför i helvete då? Gör man något dåligt ska man få höra det och gör man något bra så ska man få höra det också? Det var en jävligt konstig grej du drar, lust att utveckla den? Ska Fimpen vara immun för kritik menar du?easer90 skrev:Tror folk är bara för gnälliga och "fina"
Almtuna låg näst sist i allsvenskan. Inte en enda poäng på hemmaplan. Då kommer DIF på besök. Ni vet laget som satsat på att ta sig tillbaka direkt. Vad händer. Självklart blir vi totalt utspelade andra halvan av matchen. FRUKTANSVÄRT JÄVLA DÅLIGT!!!!!!!!!!! VI HAR INGET EGET SPEL OCH ALLDELES FÖR DÅLIGA SPELARE.
- Lee Harvey Oswald
Tufft och jävligt grabbigt av Fimpen att göra Fuck Off till domaren (pucko).
Haha, precis om BOMBOM säger.
Vi tar alltså några segrar mot före detta div 1 lag & vips tror väldigt många både i laget och här på forumet att "nu har det äntligen släppt".
Utan #92 ligger vi på kvalplats (fast på fel kvalplats)
Det saknas så otroligt mycket i detta lag, vi spelar fortfarande fel hockey i de avgörande lägena i matcherna.
Reideborn ett av få glädjeämnen, undrar om han är nöjd med flytten en dag som denna.
Orkar snart inte mer, då är det inte ens november än.
Haha, precis om BOMBOM säger.
Vi tar alltså några segrar mot före detta div 1 lag & vips tror väldigt många både i laget och här på forumet att "nu har det äntligen släppt".
Utan #92 ligger vi på kvalplats (fast på fel kvalplats)
Det saknas så otroligt mycket i detta lag, vi spelar fortfarande fel hockey i de avgörande lägena i matcherna.
Reideborn ett av få glädjeämnen, undrar om han är nöjd med flytten en dag som denna.
Orkar snart inte mer, då är det inte ens november än.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Jag tycker Fimpen varit en av de bättre spelarna så att peta honom nu vore som att skjuta sig själv i huvudet. Men men. Folk verkar ju duktigt upprörda på honom så...
Personligen bänkar jag hellre Blomstrand och Sörensen om Johner och Gabbe kommer tillbaka nästa match
Personligen bänkar jag hellre Blomstrand och Sörensen om Johner och Gabbe kommer tillbaka nästa match
Djurgårdens IF
Nej ingen är immun mot kritik, men är ju en jävla häxjakt på killen bara för att han var övertänd och gjorde något dumt. Är ju inte ens nästan hans fel att vi förlorade matchen idag.Jim Morrison skrev:Varför i helvete då? Gör man något dåligt ska man få höra det och gör man något bra så ska man få höra det också? Det var en jävligt konstig grej du drar, lust att utveckla den? Ska Fimpen vara immun för kritik menar du?easer90 skrev:Tror folk är bara för gnälliga och "fina"
Jag tycker bara det är onödigt mycket kritik mot en spelare som är en av de bättre under matchen.
EDIT: Hur som helst ger jag upp diskussionen, bara onödigt att ödsla energi på att bråka om vad man tycker om någon som pekar finger.
Senast redigerad av easer90 den 2012-10-23 20:51:36, redigerad totalt 1 gånger.
-
Ungefär så ja. Peta nån för 1 misstag?? Då skulle många eller ja alla hänga lösteaser90 skrev:Nej ingen är immun mot kritik, men är ju en jävla häxjakt på killen bara för att han var övertänd och gjorde något dumt. Är ju inte ens nästan hans fel att vi förlorade matchen idag.Jim Morrison skrev:Varför i helvete då? Gör man något dåligt ska man få höra det och gör man något bra så ska man få höra det också? Det var en jävligt konstig grej du drar, lust att utveckla den? Ska Fimpen vara immun för kritik menar du?easer90 skrev:Tror folk är bara för gnälliga och "fina"
Jag tycker bara det är onödigt mycket kritik mot en spelare som är en av de bättre under matchen.
Djurgårdens IF
- SirDIFalot
Det var ju det Charles gjorde med Sörensen.DIFVästertorp skrev:Ungefär så ja. Peta nån för 1 misstag?? Då skulle många eller ja alla hänga lösteaser90 skrev:Nej ingen är immun mot kritik, men är ju en jävla häxjakt på killen bara för att han var övertänd och gjorde något dumt. Är ju inte ens nästan hans fel att vi förlorade matchen idag.Jim Morrison skrev:Varför i helvete då? Gör man något dåligt ska man få höra det och gör man något bra så ska man få höra det också? Det var en jävligt konstig grej du drar, lust att utveckla den? Ska Fimpen vara immun för kritik menar du?easer90 skrev:Tror folk är bara för gnälliga och "fina"
Expert.