Är inte den stora träningsanläggningen det som redan är klart vid Hjorthagen?sthlm1891 skrev:Dessutom är ju fotbollen i planeringsstadiet till en stor träningsanläggning i stan också, om inte det las ner.android skrev:Kan vi inte få en helt egen arena borde vi försöka få till en träningsanläggning i alla fall. Räcker ju med en rink med tält runt egentligen. Så vi kan styra över våra egna istider. Ska självklart kunna nyttjas av ungdomarna också. Men just det Murray (?) snackade om, i NHL står målskyttarna kvar och skjuter 100 direktskott för att nöta in timingen. Våra målskyttar har inte den möjligheten då andra lag ska träna på hovet.
Hockeyn borde se över hur fotbollen har gjort när dom byggt sin inomhushall.
Men ja ett eget ställe att träna på är sjukt viktigt, nu tränar man väl på flera olika ställen och har ingen flexibilitet för dem som vill träna extra.
Drömmen är fortfarande en egen arena, hovet blir bara äldre och verkar ju inte som vi någonsin får den renoverad, vi behöver en ny arena helst egen ägd.
Om inte tältet redan smällts upp kommer det att ske vilken dag som helst.
och ja något liknande hade hockeyn behövt också.
I övrigt bryr jag mig inte om om Hovet är sunkigt det duger gott åt mig, problemet är hyresnivåerna.