Pajas!Daniel942 skrev:942 kommer garanterat vara med!Salas skrev:SJ Regional från Centralstationen 17:23. Hur många blir vi på det tåget?
Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
Sv: Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
vad är landeskog för sjuk?
Visar de inte matchen på tv!? Hittar inget om det i alla fall..
Matchen visas på S24 om jag inte missminner mighagganh skrev:Visar de inte matchen på tv!? Hittar inget om det i alla fall..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Jag tror att Gabbe har ett riktigt Djurgårds-hjärta. Därför valde han att spela gratis(?) här istället för att tjäna pengar i t.ex. Ryssland. Tror även att han resonerar så att han inte är i någon ekonomisk knipa och behöver således inga pengar för att spela just nu (Han har ju säkert 15-20år framför sig i NHL där han kommer tjäna multum) och valde DIF pga hjärtatzetterberg_88 skrev:Jag tror inte Gabbe kommer byta klubb så länge spelet inte är igång i NHL. Det hoppas jag på i alla fall.
Men att han redan skulle förhandla med en ryska klubb låter ju bara sjukt, i så fall hade han väl förhandlat med någon annan klubb direkt om han inte ville lira i Djurgården?

Kämpa nu DIF, vänd hem med 3 underbart sköna poäng!!!
- SirDIFalot
1. Landeskog har aldrig utgett sig för att vara Djurgårdare. Förmodligen ett medvetet drag.DIF#1 skrev:Jag tror att Gabbe har ett riktigt Djurgårds-hjärta. Därför valde han att spela gratis(?) här istället för att tjäna pengar i t.ex. Ryssland. Tror även att han resonerar så att han inte är i någon ekonomisk knipa och behöver således inga pengar för att spela just nu (Han har ju säkert 15-20år framför sig i NHL där han kommer tjäna multum) och valde DIF pga hjärtatzetterberg_88 skrev:Jag tror inte Gabbe kommer byta klubb så länge spelet inte är igång i NHL. Det hoppas jag på i alla fall.
Men att han redan skulle förhandla med en ryska klubb låter ju bara sjukt, i så fall hade han väl förhandlat med någon annan klubb direkt om han inte ville lira i Djurgården?Så tror jag att det ligger till. Så finns nog ingen risk alls att han skulle lämna för någon annan klubb förutom Colorado om NHL drar igång igen.
2. Huvudanledningen till att han spelar här är att några av hans bästa vänner spelar i laget och han har lägenhet i Stockholm med sin bror och hela hans familj bor i närheten. Så visst, hjärta för familj och vänner kanske.
3. Han har sagt att det kanske inte är bäst för hans utveckling att spela mer än två månader i Allsvenskan. Och Landeskog har ALLTID gjorde det som är bäst för hans utveckling.
Expert.
.. Men han är ju redan färdigutvecklad. Han behöver ju inte bli bättre 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Tycker det är lite märkligt att han varit förvånansvärt tyst på Twitter senaste dagarna. Man hade ju förväntat sig kanske ett "synd att jag missar matchen" eller nåt, inte för att han på något sätt måste eller är skyldiga oss det, men man kan ju inte låta bli att undra lite ...
Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
Det sjuka är att det nästan är sant.sensei skrev:.. Men han är ju redan färdigutvecklad. Han behöver ju inte bli bättre
Jag håller med. Så otroligt komplett redan vid 19års ålder! Han har en ljus framtidJohanPez skrev:Det sjuka är att det nästan är sant.sensei skrev:.. Men han är ju redan färdigutvecklad. Han behöver ju inte bli bättre

Okej. Jag har inte koll på all fakta, jag skrev bara det som JAG trodde. Men men, så länge han är i DIF är jag nöjdSirDIFalot skrev:1. Landeskog har aldrig utgett sig för att vara Djurgårdare. Förmodligen ett medvetet drag.DIF#1 skrev:Jag tror att Gabbe har ett riktigt Djurgårds-hjärta. Därför valde han att spela gratis(?) här istället för att tjäna pengar i t.ex. Ryssland. Tror även att han resonerar så att han inte är i någon ekonomisk knipa och behöver således inga pengar för att spela just nu (Han har ju säkert 15-20år framför sig i NHL där han kommer tjäna multum) och valde DIF pga hjärtatzetterberg_88 skrev:Jag tror inte Gabbe kommer byta klubb så länge spelet inte är igång i NHL. Det hoppas jag på i alla fall.
Men att han redan skulle förhandla med en ryska klubb låter ju bara sjukt, i så fall hade han väl förhandlat med någon annan klubb direkt om han inte ville lira i Djurgården?Så tror jag att det ligger till. Så finns nog ingen risk alls att han skulle lämna för någon annan klubb förutom Colorado om NHL drar igång igen.
2. Huvudanledningen till att han spelar här är att några av hans bästa vänner spelar i laget och han har lägenhet i Stockholm med sin bror och hela hans familj bor i närheten. Så visst, hjärta för familj och vänner kanske.
3. Han har sagt att det kanske inte är bäst för hans utveckling att spela mer än två månader i Allsvenskan. Och Landeskog har ALLTID gjorde det som är bäst för hans utveckling.

- SirDIFalot
Det tror inte jag heller. Då hade han gått dit direkt eller om två månader. Inte göra kontraktsbrott.DIF#1 skrev:Okej. Jag har inte koll på all fakta, jag skrev bara det som JAG trodde. Men men, så länge han är i DIF är jag nöjdSirDIFalot skrev:1. Landeskog har aldrig utgett sig för att vara Djurgårdare. Förmodligen ett medvetet drag.DIF#1 skrev:Jag tror att Gabbe har ett riktigt Djurgårds-hjärta. Därför valde han att spela gratis(?) här istället för att tjäna pengar i t.ex. Ryssland. Tror även att han resonerar så att han inte är i någon ekonomisk knipa och behöver således inga pengar för att spela just nu (Han har ju säkert 15-20år framför sig i NHL där han kommer tjäna multum) och valde DIF pga hjärtatzetterberg_88 skrev:Jag tror inte Gabbe kommer byta klubb så länge spelet inte är igång i NHL. Det hoppas jag på i alla fall.
3. Han har sagt att det kanske inte är bäst för hans utveckling att spela mer än två månader i Allsvenskan. Och Landeskog har ALLTID gjorde det som är bäst för hans utveckling.Tror dock inte på det som folk skriver att han missar matchen för att han förhandlar om kontrakt i Ryssland.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Slänger in några slantar på 4-2.
Inte mycket som talar för DIF-vinst, tyvärr.
Inte mycket som talar för DIF-vinst, tyvärr.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SkönaDjurgårn
Sv: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
2-1 till oss idag, en riktig gnetseger med Adam som matchhjälte. Målskyttar blir Pontus och Fimpen.
Här lirar vi idag. TAGGA!