Jag är inte tillräckligt gammal för att veta om det har spelat tjecker i DIF tidigare än 80-talet. Men från 80-talet och framåt så är han den första, hittils har vi bara haft slovaker.
Drömscenariot vore ju att han höjde laget så att vi tar oss till slutspel. Men hörni, vi får inte lägga för stor press på honom. Ska detta funka, så måste de andra också börja agera, allt Jiri kan göra är att peppa de andra och spela sitt spel, men om inte de andra börjar lira också så är det lönlöst. Det är trots allt en lagsport, men vi får hoppas attt han väcker liv i DIF igen. Det ser ljust ut med Sjögren också. Bra att de som drar i trådarna verkligen har börjat agera!
Kall-El skrev:Skulle själv gärna se Tjecken lira ihop med Timmy.
Timmy - Tjecken
Ronnie - Ribben
Tompa - Lindman
Funkar det inte för Lindman i denna omgivning heller kan man lika gärna kicka killen.
Vi bör inte gå runt på fler än dessa backar då vi inte har några fler av acceptabel klass. Timmy, Ronnie och Tompa är ingen speedkulor, men smarta spelare. Lindman, Ribben och Tjecken skall du stå för farten i paren. Enda osäkerhetsmomentet är att varken Ribben eller Ronnie är direkt bra med klubban.
Nåväl för en gång skull vettigt agerat av styrlesen. Frågan är dock om det är too little too late. Vi skriker fortfarande i min mening mer efter hårt arbetande målskyttar.
edit kanske hade blivit än bättre att byta plats på Ribben och Lindman slår det mig nu.
Kall-El skrev:Skulle själv gärna se Tjecken lira ihop med Timmy.
Timmy - Tjecken
Ronnie - Ribben
Tompa - Lindman
Funkar det inte för Lindman i denna omgivning heller kan man lika gärna kicka killen.
Vi bör inte gå runt på fler än dessa backar då vi inte har några fler av acceptabel klass. Timmy, Ronnie och Tompa är ingen speedkulor, men smarta spelare. Lindman, Ribben och Tjecken skall du stå för farten i paren. Enda osäkerhetsmomentet är att varken Ribben eller Ronnie är direkt bra med klubban.
Nåväl för en gång skull vettigt agerat av styrlesen. Frågan är dock om det är too little too late. Vi skriker fortfarande i min mening mer efter hårt arbetande målskyttar.
edit kanske hade blivit än bättre att byta plats på Ribben och Lindman slår det mig nu.
Ferna?
Det är sinnessjukt att Kall-El glömmer Fernholm som just nu är vår klart bästa back.
Var bakis när jag skrev mitt inlägg och glömde helt bort Fernholm. Självklart skall han in på Lindmans bekostnad.
Egentligen borde vi kanske pröva att gå runt på bara 6 backar och skippa de mer osäkra korten.
Ronnie - Ribben
Timmy - Tjecken
Fernholm - Johansson
borde räcka som backpar för att undvika kvalserien.
Men känner jag Säcken rätt kommer Liwing och Lindman att blandas in i leken och förstöra det mesta totalt.
Ganska intressant att man under säsong valt att förstärka laget med två backar trots att man spenderade rätt feta kulor på Tompa och Lindman före säsongen. Känns som att man kanske inte träffade helt rätt i sina backinköp denna säsong heller.
Oki försvaret har stärkts, men det saknas fortfarande målskyttar av klass. Tror det i princip det krävs två anfallare av klass om vi vill att forwards delen av vårat lag skall hålla över kvalserien-klass.
Kall-El skrev:Var bakis när jag skrev mitt inlägg och glömde helt bort Fernholm. Självklart skall han in på Lindmans bekostnad.
Egentligen borde vi kanske pröva att gå runt på bara 6 backar och skippa de mer osäkra korten.
Ronnie - Ribben
Timmy - Tjecken
Fernholm - Johansson
borde räcka som backpar för att undvika kvalserien.
Men känner jag Säcken rätt kommer Liwing och Lindman att blandas in i leken och förstöra det mesta totalt.
Ganska intressant att man under säsong valt att förstärka laget med två backar trots att man spenderade rätt feta kulor på Tompa och Lindman före säsongen. Känns som att man kanske inte träffade helt rätt i sina backinköp denna säsong heller.
Oki försvaret har stärkts, men det saknas fortfarande målskyttar av klass. Tror det i princip det krävs två anfallare av klass om vi vill att forwards delen av vårat lag skall hålla över kvalserien-klass.
Kan du berätta för mig, du som alltid är så negativ, vad ska DIF göra?
Sen ser jag att du är rätt så skrattretande då du har Ronnie kvar, vad gör han så bra, hans namn?
Ronnie och Ribban.. ha ha ha... Kom för fan inte och säg att Liwing är sämre än ronnie??
Hör du till dom som vill ha Wikegård tillbaka......