Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
1.65 i odds hos Betsson på att DIF vinner
Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
Båda varianter är vedertagna, din har dock rötter i 1600-talet medan PulversGrimster skrev:När vi ändå är i farten så är det "Dra alla över samma KAM"pulverapa skrev:Dra inte alla över en och samma KANT!-daniel- skrev:Jag hatar att gnälla på sånt här men det är typ andra gången på en dag jag ser det; man går på PUMPEN men kan få EN PLUMP I PROTOKOLLET.Rix skrev:Hade vi mött något starkare lag än Almtuna så hade vi kunnat gått på plumpen nu, brukar bli så när det går såhär bra.
![]()
uppfanns i Sköndal på sent 60-tal.
Ingen Landeskog idag alltså.. Hoppas det inte är något allvarligt.
Ska bli intressant att se hur laget klarar sig utan honom.
Ska bli intressant att se hur laget klarar sig utan honom.
Någon som vet varför inte nummer 92 ska spela kvällens match?
Han har säkert dragit på sig en förkyldning eller något..
Kan det vara så att man vill testa laget utan honom också, och att man väljer en "enkel" match för att göra det? Fast det kanske är dumt med tanke på att Johner och Bremberg också är borta. Intressant i alla fall att se hur vi står oss utan honom just nu. Visserligen har vi ju klippan Murray där bak.
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
Uppskattar den vinklingen som ca 0% trolig. Challe spelar alltid bästa laget som jag förstått det. Han har ju inte heller speciellt ofta "provat" med Adam i mål osv.Staten skrev:Kan det vara så att man vill testa laget utan honom också, och att man väljer en "enkel" match för att göra det? Fast det kanske är dumt med tanke på att Johner och Bremberg också är borta. Intressant i alla fall att se hur vi står oss utan honom just nu. Visserligen har vi ju klippan Murray där bak.

Jag är inte orolig. Det känns som att hela laget fått en höjning på senare tid och det borde fortsätta så även utan Gabbe denna matchen.
- SkönaDjurgårn
Solklart Ragge för mig, han var mer komplett (och spelade ju åtta säsonger i DIF.)sensei skrev:Varje gång jag hör namnet Ragnarsson vill jag vrida tillbaks tiden till 09/10. Fyfan vad jag saknar honom. Tur att vi har Murray som temporär kompensation, jag brukar roa mig med att fundera på vilken spelare av dem jag gillar mest.Acke83 skrev:Kung Ragge inför matchen:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5652769.ab
"– Självklart hoppas jag att Dif går upp, de hör hemma i elitserien, säger Almtuna-tränaren."
"– När vi mötte dem i premiären på Hovet kändes det konstigt att stå i bortabåset, måste jag erkänna. Men jag har aldrig mött Dif som spelare och det tror jag hade varit tuffare och känts ännu konstigare."
Det förringar dock inte Douglas hemkommande. Jag älskar att se honom spela och han är en stor hjälte.
Varför spelar inte Landeskog?
Dessutom borde väl Jimmie vara avstängd denna match? Han fick väl ändå match straff sist?
Det hela känns väldigt märkligt
Dessutom borde väl Jimmie vara avstängd denna match? Han fick väl ändå match straff sist?
Det hela känns väldigt märkligt

Om det kom till i Sköndal eller ej vet jag inte men "dra alla över samma kant" har uppkommit på grund av brister i språkförståelse, för många har helt enkelt inte fattat vad ordspråket innebär och gjort sin egen tolkning på det.JohanPez skrev:Båda varianter är vedertagna, din har dock rötter i 1600-talet medan PulversGrimster skrev:När vi ändå är i farten så är det "Dra alla över samma KAM"pulverapa skrev:Dra inte alla över en och samma KANT!-daniel- skrev:Jag hatar att gnälla på sånt här men det är typ andra gången på en dag jag ser det; man går på PUMPEN men kan få EN PLUMP I PROTOKOLLET.Rix skrev:Hade vi mött något starkare lag än Almtuna så hade vi kunnat gått på plumpen nu, brukar bli så när det går såhär bra.
![]()
uppfanns i Sköndal på sent 60-tal.
Ska man hårddra det så är egentligen "dra alla över samma kam" fel också då det egentligen ska vara "skära alla/allt över samma kam". Att "dra alla över samma kam" skulle vara korrekt är egentligen fel det har bara börjats ansetts som korrekt för att tillräckligt många tillämpar felsägningen.
Sorry för OT förresten.

- Lee Harvey Oswald
Inte ett dugg intressant, det vet vi redan.Staten skrev:Kan det vara så att man vill testa laget utan honom också, och att man väljer en "enkel" match för att göra det? Fast det kanske är dumt med tanke på att Johner och Bremberg också är borta. Intressant i alla fall att se hur vi står oss utan honom just nu. Visserligen har vi ju klippan Murray där bak.
Utan en viss #92 så är DIF:s offensiv på låg Allsvensk nivå, blir en helt jämn match ikväll med andra ord
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Angående Landeskog; hur kommer det sig att det inte står "förkyld"/"sjuk"/"skadad" vid hans namn, som det gör hos dem andra som saknas till kvällen?
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
ta guldet ingen pärs
Lite det som var poängen om det inte framgick...Grimster skrev:När vi ändå är i farten så är det "Dra alla över samma KAM"pulverapa skrev:Dra inte alla över en och samma KANT!-daniel- skrev:Jag hatar att gnälla på sånt här men det är typ andra gången på en dag jag ser det; man går på PUMPEN men kan få EN PLUMP I PROTOKOLLET.Rix skrev:Hade vi mött något starkare lag än Almtuna så hade vi kunnat gått på plumpen nu, brukar bli så när det går såhär bra.
![]()
-
Låter inte bra att #92 inte är med. Kanske NHL-förhandlingar. Han är inte skadad i alla fall, då skulle det ha stått.