Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012
Då börjar vi om igen då. Alla bondegäng ska vi möta igen, bondegäng för bondegäng. Låt oss göra det på riktigt denna gången DIF.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Inte en förlust sedan Kung Landeskog anslöt sig till laget. Blir det 5:e raka på tisdag? Jag tror det.
4-1 blir det till oss.
Btw, fick svar från Dustin Johner på twitter ang. När han ska vara tillbaka:
"Hopefully play Tuesday"
4-1 blir det till oss.
Btw, fick svar från Dustin Johner på twitter ang. När han ska vara tillbaka:
"Hopefully play Tuesday"
Krossa bönder
Almtuna ska ju inte heller vara något större problem. Skillnade mellan dom och Karlskrona/Asplöven är väl att dom checkar hårdare och är mer vältränade. Dom är ofta bra i sista perioden. Däremot har dom problem med målskyttet och deras keeper har väl inte direkt varit strålande.
Tror att vi vinner med 3-1.
Tror att vi vinner med 3-1.
Född till sportchef.
Kan vi bara få till ett bättre PP så bör vi klara detta tycker jag.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- zetterberg_88
Bara vi inte åker ut och tror vi är kungar nu efter fyra vinster. Hårt jobb och ännu mer hårt jobb är vad som krävs. Frågan är hur laguppställningar ser ut till nästa match? Om linkan och Johner spelar?
Förstafemman
46. Pontus Åberg - 83. Dustin Johner - 92. Gabriel Landeskog
56. Erik Gustafsson - 28. Kim Lennhammer
Andrafemman
23. Fredrik Bremberg - 9. Kristofer Ottosson - 10. Alexander Wennberg
51. David Lidström - 33. Timmy Pettersson
Tredjefemman
26. Tim Eriksson - 20. Christian Eklund - 17. Henrik Eriksson
3. Douglas Murray - 4. Elias Granath
Fjärdekedjan
66. Marcus Sörensen - 18. Michael Holmqvist - 61. Markus Ljungh
Förstafemman
Andrafemman
Tredjefemman
Fjärdekedjan
Ölvestad? Inte blev han väl avstängd för den där skiten mot Björklö....Menar Asplöven?zetterberg_88 skrev:Bara vi inte åker ut och tror vi är kungar nu efter fyra vinster. Hårt jobb och ännu mer hårt jobb är vad som krävs. Frågan är hur laguppställningar ser ut till nästa match? Om linkan och Johner spelar?
Förstafemman
Andrafemman
Tredjefemman
Fjärdekedjan
Tror inte det. Han åkte väl på Game Miscounduct. Det ger väl ingen automatisk avstängning? Kan aldrig tänka mig att det kommer bli något mer heller.Manijock skrev:Ölvestad? Inte blev han väl avstängd för den där skiten mot Björklö....Menar Asplöven?zetterberg_88 skrev:Bara vi inte åker ut och tror vi är kungar nu efter fyra vinster. Hårt jobb och ännu mer hårt jobb är vad som krävs. Frågan är hur laguppställningar ser ut till nästa match? Om linkan och Johner spelar?
Förstafemman
Andrafemman
Tredjefemman
Fjärdekedjan
Född till sportchef.
- zetterberg_88
Brukar det inte bli en matchs avstängning efter matchpenalty eller är jag ute och cyklar?
- zetterberg_88
Då glömmer vi det. Ingen avstängning på Jimmie. Hade dock för mig att det hände flera gånger förra säsongen att ett matchstaff genererade en matchs avstänging.
Matchstraff, 20 min (Game Misconduct penalty) – Efter vårdslöst spel. (Personligt straff.)
Stort straff, 5 min – Efter mycket vårdslöst spel. Oftast brukar automatiskt matchstraff (20 min, personligt) tillkomma vid förseelser som leder till fem minuter utvisning. (Betecknas 5+20 min, och resulterar då i fem minuters spel i numerärt underläge.)
(Match)avstängning, under ett visst antal matcher (Match Penalty) – Efter mycket farligt och/eller vårdslöst spel, som orsakat större skada på motståndarspelare.
Matchstraff, 20 min (Game Misconduct penalty) – Efter vårdslöst spel. (Personligt straff.)
Stort straff, 5 min – Efter mycket vårdslöst spel. Oftast brukar automatiskt matchstraff (20 min, personligt) tillkomma vid förseelser som leder till fem minuter utvisning. (Betecknas 5+20 min, och resulterar då i fem minuters spel i numerärt underläge.)
(Match)avstängning, under ett visst antal matcher (Match Penalty) – Efter mycket farligt och/eller vårdslöst spel, som orsakat större skada på motståndarspelare.
- Silverminken
Djurgården kommer äntligen på besök till staden jag bor i men då glömmer jag naturligtvis bort att köpa biljett.. Så bedrövligt irriterande
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Tre kedjor fungerar ju just nu och i mitt tycke bör man inte ändra på dem alls.
Är Johner - Bremberg tillbaka föreslår jag helt enkelt att man sätter dem tillsammans med någon av Sörensen, Honken eller Blomstrand.
Att pilla i linor som fungerar är som att be om onödiga problem enligt mig.
Är bara Bremberg tillbaka förordar jag att han enbart matchas i PP och låt han då spela 100% av just dessa hela tiden. Är ju där han gör sig som bäst i alla fall.
Är bara Johner tillbaka föreslår jag att han går med Blomstrand och Sörensen i en fjärde lina.
Är Johner - Bremberg tillbaka föreslår jag helt enkelt att man sätter dem tillsammans med någon av Sörensen, Honken eller Blomstrand.
Att pilla i linor som fungerar är som att be om onödiga problem enligt mig.
Är bara Bremberg tillbaka förordar jag att han enbart matchas i PP och låt han då spela 100% av just dessa hela tiden. Är ju där han gör sig som bäst i alla fall.
Är bara Johner tillbaka föreslår jag att han går med Blomstrand och Sörensen i en fjärde lina.
Om Johner är tillbaka i speldugligt skick vill jag ha in honom direkt då han är en sniper och sådana har vi inte allt för många av Linkan är dock mer svårplacerad och jag skulle nog också matcha honom sparsamt med fokus på PP