Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Sitter och kollar på inspelning av matchen. Kul och se Gabbe åka och sjunga med i "rött för blodet genom hjärta och ven" låten... innan andra perioden.
2014-04-07, vad hände?
Oaklund

Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av Oaklund »

Jepe skrev:Sitter och kollar på inspelning av matchen. Kul och se Gabbe åka och sjunga med i "rött för blodet genom hjärta och ven" låten... innan andra perioden.
Brorsan uppmärksamma mig om det när vi satt och kolla reprisen så var tvungen att spola tillbaka och mycket riktigt så sjunger han med :) Blev genuint glad, en riktig stämningshöjare verkar Landeskog vara!

Inte världens roligaste match men väl genomförd. Tycker dom flesta spelarna tar för sig mer och mer varje match, kul att se! Länge sedan man såg Ölvestad åka så snabbt efter en puck, han har verkligen lyft sig dom senaste matcherna. Men det som är roligaste att se är när någon i motståndarlaget är på väg in i en situation och får syn på Murray, ser ut som dom vill sjunka genom isen och försvinna haha.

Bara jag som tycker att linjemännen har blivit otroligt snabba på att gå in i lite gruff? Tycker att dom gör dåliga avvägningar och spelarna blir nästa mer sura på linjemännen för att dom är otroligt klumpiga.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Nu har man sett matchen 2 gånger, live på Hovet och reprisen på TV =D Första perioden var väl inte nån höjdare, men de två sista var grymma! Skönt att se Murray m.fl. som smäller på!
Härligt Djurgården! Kämpa på!!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Oaklund skrev:
Jepe skrev:Sitter och kollar på inspelning av matchen. Kul och se Gabbe åka och sjunga med i "rött för blodet genom hjärta och ven" låten... innan andra perioden.
Brorsan uppmärksamma mig om det när vi satt och kolla reprisen så var tvungen att spola tillbaka och mycket riktigt så sjunger han med :) Blev genuint glad, en riktig stämningshöjare verkar Landeskog vara!

Inte världens roligaste match men väl genomförd. Tycker dom flesta spelarna tar för sig mer och mer varje match, kul att se! Länge sedan man såg Ölvestad åka så snabbt efter en puck, han har verkligen lyft sig dom senaste matcherna. Men det som är roligaste att se är när någon i motståndarlaget är på väg in i en situation och får syn på Murray, ser ut som dom vill sjunka genom isen och försvinna haha.

Bara jag som tycker att linjemännen har blivit otroligt snabba på att gå in i lite gruff? Tycker att dom gör dåliga avvägningar och spelarna blir nästa mer sura på linjemännen för att dom är otroligt klumpiga.
Håller med gällande gruffet. Det är bättre att de får veva av sig lite än att bygga upp irritationen och kanske dra en armbåge eller liknande senare i matchen, sen har jag hört att publiken gillar det också..? :O
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

SirDIFalot skrev:Var det bara jag som tyckte Asplövens målvakt såg sjukligt liten ut? Har aldrig sett en målvakt som ser så liten ut i målet. Han var ändå 181 cm lång.
Ha ha håller med, men då har du inte sett mini ekoxen Timo Leinonen, som är KHK:s målvakt! Han tar fan hem priset! Han är också 181 cm lång och ser ut som att vara tre puckar (äpplen) hög.. :P
Bild
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Var inte där så vet ej hur han såg ut på plats, men tycker Herr Tim Sandberg var en jävel på att se liten ut också
Användarvisningsbild
Peter North

Inlägg av Peter North »

tomten skrev:
SirDIFalot skrev:
tomten skrev:Tycker ingen av Hank, Eklund eller Tim platsar i pp. Speciellt inte med 2 defensiva backar som Murray och Granath.

Är det någon som fatta vad som hände med utvisningarna i samband med Jimmies matchstraff? Jimmie får 5 min (matchstraff) och Deilert får 2 min utvisning. men 2:an dök aldrig upp? Eller var det en annan Djurgårdsspelare som fick 2 min så att de kvittade bort den?

Adam gör en bra första match i Allsvenskan. Tror fan att Chet hade släppt en balja om han hade vart frisk och stått idag.

Murray, Otto, Landerskog får extra +

Övrigt: bra med 3p. :)
Jimmie fick 2+5+20
Deilert fick 2 min.

2 minutarna kvittades bort och Asplöven fick 5 min PP.
Aha, då fick han 2:an innan matchstraffet va? Går väl inte att få mer än matchstraff i en situation?
2+5+10 fick han väl? Inte 20.

I’m not saying I’m batman,
but answer me this.
have you ever seen me and batman in the same room...?
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Inte en människa saknar den överskattade Linkan, skönt..... Tim Eriksson skulle inte göra skillnad i Bajen fans , (plocka bort honom). Jag har följt NHL länge (antagligen längre än vad SirDIFalot funnits på denna jord), men det måste sägas, vilka hjältar Murray & Landeskog är, kan inte minnas när DIF hade två så här bra spelare... DIFalot kanske kan berätta för mig, han har ändå varit med i några år....
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

Det är skönt att vi de dagar pucken inte vill studsa på rätt sida om mållinjen har en poängspelare som Landeskog. Får vi behålla honom så kommer han bli ovärderlig i kvalserien.

Folk säger att vi ska dominera, det är aldrig lätt att göra det. J18 kan få iväg 49 skott men endast göra sex mål. Fotbollen kan möta division 2-lag och ändå få det till match. Det är alltid lättare sagt än gjort.

Kul att se hur vi har höjt oss, framför allt i mittzon där vi håller tätt bakåt och har fart framåt. Det som saknas är längre anfall. Jag gillar Fimpen-kedjan men de måste komma in er i slottet. Ännu märkligare blir det när de ska leda oss i PP. Här måste vi fundera på hur vi ska få ut det mesta av laget i det spelsättet, för nu fungerar det inte alls.

Jag gillar det spelet som Lennhammer har visat upp på sistone, hur han vågar dra sig nedåt i anfallszon för att skapa överbelastning. Dessutom vågar han skjuta och i rätt ögonblick! Gillar hur halva läktaren ropar på skott för varje litet läge. Vi måste låta helt desperata!

Förövrigt måste domarna ha puckmagneter på sig. Minus till dem och till deras smurfmålvakt som gillar att leka karate med plocken.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Rojk skrev:Det är skönt att vi de dagar pucken inte vill studsa på rätt sida om mållinjen har en poängspelare som Landeskog. Får vi behålla honom så kommer han bli ovärderlig i kvalserien.

Folk säger att vi ska dominera, det är aldrig lätt att göra det. J18 kan få iväg 49 skott men endast göra sex mål. Fotbollen kan möta division 2-lag och ändå få det till match. Det är alltid lättare sagt än gjort.

Kul att se hur vi har höjt oss, framför allt i mittzon där vi håller tätt bakåt och har fart framåt. Det som saknas är längre anfall. Jag gillar Fimpen-kedjan men de måste komma in er i slottet. Ännu märkligare blir det när de ska leda oss i PP. Här måste vi fundera på hur vi ska få ut det mesta av laget i det spelsättet, för nu fungerar det inte alls.

Jag gillar det spelet som Lennhammer har visat upp på sistone, hur han vågar dra sig nedåt i anfallszon för att skapa överbelastning. Dessutom vågar han skjuta och i rätt ögonblick! Gillar hur halva läktaren ropar på skott för varje litet läge. Vi måste låta helt desperata!

Förövrigt måste domarna ha puckmagneter på sig. Minus till dem och till deras smurfmålvakt som gillar att leka karate med plocken.

Jag förstår inte detta, varför är "Fimpen" kedjan bra? Visst dom gjorde någon bra match där i början, men idag te.x så var dom inte speciellt bra... Tim är helt jävla impotent.. Titta på en sådan som Wennberg, han är allt det som Tim bara drömmer om.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Två matcher i rad som man kunnat sitta avslappnad och njuta av segerns sötma i slutperioden, underbart! När hände det senast? Även om folk verkar kräva mer så är ändå fyra mål dubbelt så många som vi brukar göra.

Framstående idag var Douglas, Gabe92, Kim, Adam och Wennberg.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:Inte en människa saknar den överskattade Linkan, skönt..... Tim Eriksson skulle inte göra skillnad i Bajen fans , (plocka bort honom). Jag har följt NHL länge (antagligen längre än vad SirDIFalot funnits på denna jord), men det måste sägas, vilka hjältar Murray & Landeskog är, kan inte minnas när DIF hade två så här bra spelare... DIFalot kanske kan berätta för mig, han har ändå varit med i några år....
Haha, jag vet inte varför du riktar hela inlägget till mig men.. Kör på. :)
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Landeskog är ett fenomen. Jag kan inte komma på något moment där han inte dominerar. Han håller yttersta internationella elitklass på allt ta mig fan.

Det är bara att passa på att njuta under denna sejour, det samma gäller Murray.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av pulverapa »

SirDIFalot skrev:I matchtrådarna kommer det alltid se ut som att domedagen är här. Oavsett säsong.

Var det bara jag som tyckte Asplövens målvakt såg sjukligt liten ut? Har aldrig sett en målvakt som ser så liten ut i målet. Han var ändå 181 cm lång.
Ja. Han var väldigt liten. Vi drog paralleller till Tim Thomas på läktaren till en början. :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Djurgårdens IF - Asplöven 21/10 2012

Inlägg av pulverapa »

Lägg upp detta på youtube om du kan!!
Skriv svar