#87 skrev:Usch och fy. Dagen är kommen då vi möter allsvenskans motsvarighet till Gnaget. Asplöven är en förening jag hatar av hela mitt hjärta. Hela föreningen är helt inavlad, Per Kenttä, Conny Strömberg, Anton Gustafsson!? Nej usch.
Jag hoppas verkligen DIF visar sig från sin bästa sida idag och totalkrossar sopgänget från norr.
8-1 DIF.
Hur kan man ens ha en hatrelation till såna lag som Asplöven, Karlskrona och Troja. Lag som ingen någonsin hört talas om, ett lag som absolut inte har något att vara stolta över? Möjligtvis att de kan vara stolta för att de nu äntligen får spela mot lag som faktiskt har åstadkommit någonting i sina livshistorier.
Just därför jag avskyr lag som Färjestad och Hiv. Medan lag som Lulää, Asplöven och Aik inte rör mig i ryggen
Är det bara jag som tycker att lag som Troja, Karlskrona, Asplöven och Almtuna är gulliga?
Så gulligt att se hur de försöker och försöker. Lite som barnen som spelar match under periodpausen på Hovet.
Om vi går in med den inställningen så vinner dessa "barn" mot oss alla dagar i veckan. Vi får inte underskatta motståndarna, vi själva är ju inte bättre än att vi spelat ner oss i denna gärdsgårdsserie.
Jag tror dock inte vi underskattar Asplöven och DIF vinner med försikta 3-1
#87 skrev:Usch och fy. Dagen är kommen då vi möter allsvenskans motsvarighet till Gnaget. Asplöven är en förening jag hatar av hela mitt hjärta. Hela föreningen är helt inavlad, Per Kenttä, Conny Strömberg, Anton Gustafsson!? Nej usch.
Jag hoppas verkligen DIF visar sig från sin bästa sida idag och totalkrossar sopgänget från norr.
8-1 DIF.
Hur kan man ens ha en hatrelation till såna lag som Asplöven, Karlskrona och Troja. Lag som ingen någonsin hört talas om, ett lag som absolut inte har något att vara stolta över? Möjligtvis att de kan vara stolta för att de nu äntligen får spela mot lag som faktiskt har åstadkommit någonting i sina livshistorier.
Just därför jag avskyr lag som Färjestad och Hiv. Medan lag som Lulää, Asplöven och Aik inte rör mig i ryggen
Är det bara jag som tycker att lag som Troja, Karlskrona, Asplöven och Almtuna är gulliga?
Så gulligt att se hur de försöker och försöker. Lite som barnen som spelar match under periodpausen på Hovet.
Om vi går in med den inställningen så vinner dessa "barn" mot oss alla dagar i veckan. Vi får inte underskatta motståndarna, vi själva är ju inte bättre än att vi spelat ner oss i denna gärdsgårdsserie.
Jag tror dock inte vi underskattar Asplöven och DIF vinner med försikta 3-1
Du missförstod mig, jag menade att det är den känslan man har över klubbarna. De spelar ju bra hockey, annars hade de inte varit i Sveriges andraliga.
Jag hade ju inte tyckt att det varit svårare att möta HV eller FBK med Asplövens trupp än vad jag tycker det är att möta Asplöven idag. Och jag hade inte tyckt att det var lättare att möta Asplöven med HV's eller FBK's trupp än att möta HV eller FBK.
8-1 DIF.
M.t.p. att vi torskade mot Troja, inte hade det alltför smärtfritt mot Almtuna så tycker jag du har väldigt fel. Dessa "barn" gör allt för att vinna över oss och det räcker med 2-3 misstag eller ett minimalt misstag så straffar det sig. Det såg vi i matchen mot Troja. Så gulliga barn är de verkligen inte.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Spännande uppställning, tänkte faktiskt att det kanske skulle vara bra med Adam i mål den här eller matchen på tisdag så det känns "OK" att Chet är sjuk.
Dock mycket trisst att läsa diverse inlägg som beskriver hur mycket man "hatar" och "ser ner" på våra motståndare. De är en sak att vara macho och försöka spela tuff. Men man kommer så oerhört mycket längre om man visar ödmjukhet.
Bäst av allt... Murray knockar h*ran Deilert på läppen efter hans "krock" med Ölvestad. Förstår att han flippade med tanke på fettots fega påhopp långt ifrån spelet. Usch! Hyll hyll till Murray...
Landeskog, Otto, Åberg, Gustafsson(tack så mycket), Tim och återigen Lennhammer suveräna.
Hoppas allt är bra med Granath! Litar inte på Arnesson.