Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Mattias_87 »

1962FenderStrat skrev:Jag hatar inte AIK eller AIK:are överlag, gör det mig till en usel Djurgårdare?
Inte direkt. Jag älskar att hata AIK och dom får gärna hålla sig kvar i Elitserien om vi också går upp. Det gynnar Djurgården och Stockholmshockeyn enormt med derbyn. Den största anledningen till att våra publiksiffror sjönk under 2000-talet var för att det inte fanns några derbyn. Media började skriva som fan om hockeyn när det blev derbyn igen, och vi sålde fler säsongskort än någonsin även fast det gick dåligt för oss sportsligt.

Ja tack till att vi spelar i samma serie!
Avskaffa tre mot tre.
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av 1962FenderStrat »

Mattias_87 skrev:
1962FenderStrat skrev:Jag hatar inte AIK eller AIK:are överlag, gör det mig till en usel Djurgårdare?
Inte direkt. Jag älskar att hata AIK och dom får gärna hålla sig kvar i Elitserien om vi också går upp. Det gynnar Djurgården och Stockholmshockeyn enormt med derbyn. Den största anledningen till att våra publiksiffror sjönk under 2000-talet var för att det inte fanns några derbyn. Media började skriva som fan om hockeyn när det blev derbyn igen, och vi sålde fler säsongskort än någonsin även fast det gick dåligt för oss sportsligt.

Ja tack till att vi spelar i samma serie!
Vore riktigt kul att få uppleva Stockholmsderbyn igen, då får vi nog se ett fullsatt Hovet varje gång.
Synd att Landeskog inte kommer att hinna få uppleva det (om det inte blir lockout nästa år också när vi spelar i Elitserien igen) ;)
HomeOfSvenTumba

Hata aik

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Fast frågan är om biljettintäkcterna från derbyn osv överstiger poliskostnaderna?
Jag ser ett mönster...
1962FenderStrat

Helt sjukt att klubbarna ska stå för poliskostnader. VI har ju inte tvingat dom att vara på plats.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi får hoppas att dom drar tillbaka det där med poliskostnaderna. Men i övrigt så tror jag som sagt att det säljs fler biljetter till samtliga matcher om vi spelar i samma serie som AIK.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bild
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez

Hata aik

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
Bild
Akta dig, nu när Bjurre inte är kvar är bildpostare sifferdaniels nya hatobjekt ;)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag HATAR AIK. Jag gör verkligen det. Jag känner dock många AIK:are och har inget emot dem naturligtvis. Däremot HATAR jag AIK. Och det beror inte, Dif_soldier, på att jag tar illa upp när de retas med mig. AIK är smuts.
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Alltså, jag "hatar" inte heller AIK på det sättet som de flesta gör, jag föraktar dem enbart som våra rivaler.

Att hata AIK:are enbart för att de hejar på en annan klubb (oturligtvis våra rivaler) vore bara dumt.
1962FenderStrat

Måste säga att jag hyser större förakt för bönder från Örebro eller Tingsryd, de flesta AIK:are är ju trots allt 08:or.

Men om t.ex. Frölunda el. HV möter AIK, så vill man ju inte precis att AIK vinner matchen...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det handlar inte om förakt för enskilda individer, utan att man bara känner väldigt illa för Solna Aik som klubb. Det ligger på något sätt i generna för oss Djurgårdare; allt med den föreningen känns jävligt fel, äckligt och falskt.

Förstår faktiskt inte hur man kan tycka annorlunda... :shock:
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag tolererar aik:are i jobbet. Jag är inte vän med någon aik:are. Jag hatar aik över allt annat.

Som det ska vara, med andra ord.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enbom skrev:Jag tolererar aik:are i jobbet. Jag är inte vän med någon aik:are. Jag hatar aik över allt annat.

Som det ska vara, med andra ord.
Nej,
Här gäller det verkligen att passa sig, annars kanske man råkar lära känna en av misstag.
(precis som med negrer, bögar osv, sånt funkar ju inte liksom)

Jag kände en från Sundbyberg en gång, men han dog sen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
vonz

Hata aik

Inlägg av vonz »

1962FenderStrat skrev:Måste säga att jag hyser större förakt för bönder från Örebro eller Tingsryd, de flesta AIK:are är ju trots allt 08:or.

Men om t.ex. Frölunda el. HV möter AIK, så vill man ju inte precis att AIK vinner matchen...
Större förakt för Örebro och Tingsryd? Avgå fö fan!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

1962FenderStrat skrev:Måste säga att jag hyser större förakt för bönder från Örebro eller Tingsryd, de flesta AIK:are är ju trots allt 08:or.

Å herre...
DIF!
Skriv svar