1962FenderStrat skrev:Jag hatar inte AIK eller AIK:are överlag, gör det mig till en usel Djurgårdare?
Inte direkt. Jag älskar att hata AIK och dom får gärna hålla sig kvar i Elitserien om vi också går upp. Det gynnar Djurgården och Stockholmshockeyn enormt med derbyn. Den största anledningen till att våra publiksiffror sjönk under 2000-talet var för att det inte fanns några derbyn. Media började skriva som fan om hockeyn när det blev derbyn igen, och vi sålde fler säsongskort än någonsin även fast det gick dåligt för oss sportsligt.
1962FenderStrat skrev:Jag hatar inte AIK eller AIK:are överlag, gör det mig till en usel Djurgårdare?
Inte direkt. Jag älskar att hata AIK och dom får gärna hålla sig kvar i Elitserien om vi också går upp. Det gynnar Djurgården och Stockholmshockeyn enormt med derbyn. Den största anledningen till att våra publiksiffror sjönk under 2000-talet var för att det inte fanns några derbyn. Media började skriva som fan om hockeyn när det blev derbyn igen, och vi sålde fler säsongskort än någonsin även fast det gick dåligt för oss sportsligt.
Ja tack till att vi spelar i samma serie!
Vore riktigt kul att få uppleva Stockholmsderbyn igen, då får vi nog se ett fullsatt Hovet varje gång.
Synd att Landeskog inte kommer att hinna få uppleva det (om det inte blir lockout nästa år också när vi spelar i Elitserien igen)
Vi får hoppas att dom drar tillbaka det där med poliskostnaderna. Men i övrigt så tror jag som sagt att det säljs fler biljetter till samtliga matcher om vi spelar i samma serie som AIK.
Jag HATAR AIK. Jag gör verkligen det. Jag känner dock många AIK:are och har inget emot dem naturligtvis. Däremot HATAR jag AIK. Och det beror inte, Dif_soldier, på att jag tar illa upp när de retas med mig. AIK är smuts.
Det handlar inte om förakt för enskilda individer, utan att man bara känner väldigt illa för Solna Aik som klubb. Det ligger på något sätt i generna för oss Djurgårdare; allt med den föreningen känns jävligt fel, äckligt och falskt.
Förstår faktiskt inte hur man kan tycka annorlunda...
Enbom skrev:Jag tolererar aik:are i jobbet. Jag är inte vän med någon aik:are. Jag hatar aik över allt annat.
Som det ska vara, med andra ord.
Nej,
Här gäller det verkligen att passa sig, annars kanske man råkar lära känna en av misstag.
(precis som med negrer, bögar osv, sånt funkar ju inte liksom)
Jag kände en från Sundbyberg en gång, men han dog sen...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan