Silly season
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hmmm här kan jag ha fel , men en spelare som bara fick kontrakt i danmark(?) torde inte ha några större hockeykunskaper. Om han satt inne med det skulle givetvis något lag från en bättre serien än danskaligan signat killen.
Är helt övertygad om att en junis hade kunnat göra det Sjögren är tilltänkt att göra och detta till ett mycket lägre pris. Dessutom hade uppflyttande av en junis sänt rätt signaler till ungtupparna, krigarna ni på så kommer ni få chansen även i a-laget.
Är helt övertygad om att en junis hade kunnat göra det Sjögren är tilltänkt att göra och detta till ett mycket lägre pris. Dessutom hade uppflyttande av en junis sänt rätt signaler till ungtupparna, krigarna ni på så kommer ni få chansen även i a-laget.
-
Jag håller med dig kring resonemanget med att flytta upp en junior istället för Sjögren. Men hur duktig junioren än är så saknar den något som Sjögren har massor utav, rutin. Med tanke på dagens prekära läge i tabellen så behöver vi fler spelare i "mellanåldern", dvs spelare mellan 25-29 som kan hålla ihop laget. I dagsläget har vi alldelles för få spelare i den åldersgruppen. Vi har i år redan många unga spelare, personligen tycker jag att man nästa säsong ska byta ut de juniorer som har floppat, t.ex. Löfberg och Thörn mot t.ex. Lundh och Jensen. Det vi behöver i dagsläget är spelare i "mellanåldern" och klasspelare (tjecker någon?) och ingenting annat.

- Ritterwand
- Bjurling_39
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Anledningen till det är nog Nilsons efterhängsna knäskador. Förhoppningsvis kommer han tillbaka om några år, men jag tvivlar på att han vill ge upp livet därborta i första taget.Bjurling_39 skrev:Sjögren är nog en hyffsad värvning. men en spelare som dif är ute efter är en sån som Marcus nilsson. Nilsson har inte gjort nåt extra i nhl i år heller. ta hem han vet jag!
Och Sjögren? Tja...
Håller med, och vi har gott om spelare som vistas alldeles för mycket i utvisningsbåset för idiotiska utvisningar, som tex utvisningar i PP, utvisningar i offensiv zon, och de jävlarna som inte orkar att använda sina egna skridskor utan hakar sig fram m.mhardrocker35 skrev:isolerad skrev:Du skämtar va? Killen fick dubbla matchstraff...robin_dif skrev:Med såna här tacklingar ska sjögren väcka DIF!
Den som gör något sånt där är en fegis
Sjögren kanske kan bidra med erfarenhet och få igång laget och inte vika ner sig varannan match
Men det vi behöver är en målskytt.
- Jack Daniel
Av alla de matcher som hittills spelats, tycker jag inte en målskytt behövs, utan fler SPELFÖRDELARE, sådana som har förmågan att hitta öppningar i anfallszon.
Om man tänker efter, så har DIF i många matcher var väldigt effektiva, sett till spelet.
Jag anser vi främst behöver backar.
Men ändå vore Sjögren ett helt ok nyförvärv.
Om man tänker efter, så har DIF i många matcher var väldigt effektiva, sett till spelet.
Jag anser vi främst behöver backar.
Men ändå vore Sjögren ett helt ok nyförvärv.