Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

David1891 skrev:
Raus skrev:Mm, riktigt synd att den pajasramsan ska förstöra en annars ganska bra läktarinsats. Verkar som att fler och fler aktiva rör sig mot hovet nu.
Japp, många nygammla ansikten idag. Stabil insats på läktaren. Gnagarsvinramsan startar gång efter gång därifrån FBR brukade stå. Dessutom är det sjukt sorgligt att se att minst halva klacken satt ner. Såg ut som det från min position iaf.
Jag såg ingen som satt ner?

Gnagarsvin startades från övre vänster typ. Men... 80% verkar ju sjunga med. Vad ska man göra? Majoriteten vill uppenbarligen ha det så.
Expert.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av förevigtdjurgården »

Förstår inte meningen med folk som står tysta i klacken, exempelvis som på A18. Sjung eller dra, tack.

I övrigt, vi gör som klack en bra period (tredje), och sedan en mindre bra (första), samt en värdelös (andra).

Det största problemet är när två-tre ramsor är igång samtidigt. Hände flertalet gånger idag.

Challe Berglund & Tony Zabels järnkaminer var dock RIKTIGT TUNG idag. Mycket bra tryck!
25/4-2025
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Såg precis vilka det var som satte igång skiten efter slutsignalen. De tystnade några sekunder när jag sa åt dem att lägga av, men fortsatte när de märkte att det spred sig. Att gilla läget är inte acceptabelt. Är det någon som har någon bra idé på hur man kan få bort fekaliehoppramsan?

Annars tyckte jag att trycket var mer än godkänt över tre perioder, sett till att det faktiskt var den 12:e omgången och ett väldigt ointressant motstånd.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Användarvisningsbild
Jepe

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

soundboy skrev:Såg precis vilka det var som satte igång skiten efter slutsignalen. De tystnade några sekunder när jag sa åt dem att lägga av, men fortsatte när de märkte att det spred sig. Att gilla läget är inte acceptabelt. Är det någon som har någon bra idé på hur man kan få bort fekaliehoppramsan?

Annars tyckte jag att trycket var mer än godkänt över tre perioder, sett till att det faktiskt var den 12:e omgången och ett väldigt ointressant motstånd.
Sagt det förut och säger det igen - starta igång "Åh en sådan härlig dag" tidigare!
2014-04-07, vad hände?
Mash

Inlägg av Mash »

Liten grupp på rad 9-11 på A18 drog igång den, senare övre vänster.

Håller med föregående talare! Starta "Åh en sådan härlig dag" tidigare, dels så blir det härligare och så undviker vi "den som inte hoppar" (förhoppningsvis).

Det som vi dock måste bli bättre på är att sjunga vid ingång!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:Liten grupp på rad 9-11 på A18 drog igång den, senare övre vänster.

Håller med föregående talare! Starta "Åh en sådan härlig dag" tidigare, dels så blir det härligare och så undviker vi "den som inte hoppar" (förhoppningsvis).

Det som vi dock måste bli bättre på är att sjunga vid ingång!
Fast idag kördes den TVÅ gånger. Dels i slutminuten och sedan när spelarna stod framför klacken. Men när spelarna hade hunnit halvvägs ut började mupparna dra igång "den som inte hoppar".
Expert.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det är trist att bara sitta framför datorn och gnäll, men något som är värre än "den som inte hoppar" är att dra igång "sittplats ställ er upp" och sedan inte dra igång en efterföljande ramsa.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Stort kudos till klack och alla andra i tredje med Challe Berglunds järnkaminer. Under sina toppar tyckte jag synd om ordningsvakterna som stod i mitten av klacken. Var så otroligt högt ljud och magiskt tryck att jag och polarn nästan rodnade av kärlek. Tack!

ps. Vi var ju såklart delaktiga borta på A10 högst upp :) ds.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

seppuko skrev:Stort kudos till klack och alla andra i tredje med Challe Berglunds järnkaminer. Under sina toppar tyckte jag synd om ordningsvakterna som stod i mitten av klacken. Var så otroligt högt ljud och magiskt tryck att jag och polarn nästan rodnade av kärlek. Tack!

Trycket var riktigt bra under den, speciellt med tanke på att vi bara var strax över 5000. Hoppas på en grinig och högljudd match på söndag också!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Var det någon mer än mig som la märke till att ungefär halva khks bås stod och glodde mot klacken mitt under matchen, när vi hade som värst tryck i tredje? Ganska rolig syn :lol:
Losing all hope was freedom.
Kungen1891

Inlägg av Kungen1891 »

Raus skrev:Var det någon mer än mig som la märke till att ungefär halva khks bås stod och glodde mot klacken mitt under matchen, när vi hade som värst tryck i tredje? Ganska rolig syn :lol:
Som vanligt dåra när man möter ett random bonngäng.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Mash skrev:Liten grupp på rad 9-11 på A18 drog igång den, senare övre vänster.
Alltså, nån av dessa ungdomar som drar igång den borde väl ha koll på forumet?

Du/ni som känner er träffade: SKIT I DEN RAMSAN NU!
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

seppuko skrev:Stort kudos till klack och alla andra i tredje med Challe Berglunds järnkaminer. Under sina toppar tyckte jag synd om ordningsvakterna som stod i mitten av klacken. Var så otroligt högt ljud och magiskt tryck att jag och polarn nästan rodnade av kärlek. Tack!

Blir alltid bra tryck när de stänger puben tio minuter in i tredje och "A-laget" kommer ut på läktaren :D
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Edin skrev:Det är trist att bara sitta framför datorn och gnäll, men något som är värre än "den som inte hoppar" är att dra igång "sittplats ställ er upp" och sedan inte dra igång en efterföljande ramsa.
Håller med är lite som att vänta på tomten o sen bara få ett par strumpor.(nej jag är inte 5 år o tror på tomten)
Lyckas man med att få publiken att ställa sig upp, är det ju synd att inte ha en ramsa att dra igång med, hade man det så är det ju en garanterad stämnings höjdare.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Jag har tyvärr ett par polare som drar igång den där ramsan hela djävla tiden. Ofta de som lyckas få igång den också. Jag gör mitt bästa för att uppfostra dem. Det ska bli ordning på grabbarna vid övre vänster (lite ordning... Typ)
Skriv svar