android skrev:Vill rekommendera alla som har tänkt att se en J20-match att gå på lördag 15.00. DIF - aik på hovet. Mycket känslor och rolig ishockey.
Förhoppningsvis kommer det upp mer info här på DIFhockey.se i dagarna.
Ryktet säger ju annars att DIF inte vill ha för mycket folk på sina J20 matcher...
Varför vill man inte ha det?
Vill o vill, det handlar gissningsvis om kostnader för SÄK-frågor.
Nu lät det ju som att de inte vill ha publik rent allmänt, hur ofta inträffar incidenter när vi möter lag som inte är AIK? Man skulle inte behöva ha någon nämnvärd vaktstyrka med andra ord även fast matcherna blev mer välbesökta.
Om mer publik innebär ett minusresultat för att man måste ha vakter får man väl se över sin modell, mer publik ska ju alltid vara positivt.
Jag tror Fubar syftade på derbyt, antar det anses vara en högriskmatch och att DIF inte "vågar" pusha för den eftersom man inte vet hur många vakter man skulle vara tvingade att hyra in för det eventets skull...
Sen är det naturligtvis precis som du säger; hur ofta har vi incidenter på matcher? Men DIF säk tycker ju bevisligen annorlunda (föga förvånande då det är jäviga i frågan...)
Efter att ha sett Juniorlaget spela ett par matcher så är det ett solklart fall för mig, peta Philip Holm och Kim Lenhammer! In med Oscar Lindstedt och våran största talang Marcus Bohman.
Harold Camping skrev:Efter att ha sett Juniorlaget spela ett par matcher så är det ett solklart fall för mig, peta Philip Holm och Kim Lenhammer! In med Oscar Lindstedt och våran största talang Marcus Bohman.
Kan ju visserligen bemötas med att både Lennhammer och Holm var dominerande i J20 rätt nyligen.
FFFHTB skrev:Hur ser intresset ut här mellan DIF mot aik på lördag? Blir nog att ta sig till hovet iaf.
Ett viktigt möte då AIK ligger på sista slutspelsplatsen och Djurgården på precis under. Visst är det tidigt på säsongen, men ändå dags för råttorkross!
It's easier to be an asshole to words than to people