Jag tror de sportsliga resultaten är den stora anledningen.sensei skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-starten/sensei skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5595821.ab
"Domarna äter bullar".
Suck. Vi har en elitserie som får allt svårare att locka publik till arenorna. Den här typen av pajaseri är så kontraproduktivt det kan bli. Det är så lite NHL det kan bli. Sådana här utspel är den perfekta motsatsen till NHL, som är en professionell liga där lagen, ligan och domare jobbar tillsammans med en produkt som de älskar. De sköter gnäbb internt, precis som vilket framgångsrikt företag som helst.
Janne Karlsson däremot, lever kvar i ett föreningstänk från ett socialdemokratiskt 70-tal. Tragiskt.
Ovan nämnda coach sparkas. Relaterat?
Elitserien 12/13
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Elitserien 12/13
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Du svarade aldrig på min post angående det här tidigare i tråden; vad tycker du Janne skulle göra istället för att gnälla offentligt eftersom det är omöjligt att få sin röst hörd här utan att typ bli avstängd eller något lika absurt?sensei skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-starten/sensei skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5595821.ab
"Domarna äter bullar".
Suck. Vi har en elitserie som får allt svårare att locka publik till arenorna. Den här typen av pajaseri är så kontraproduktivt det kan bli. Det är så lite NHL det kan bli. Sådana här utspel är den perfekta motsatsen till NHL, som är en professionell liga där lagen, ligan och domare jobbar tillsammans med en produkt som de älskar. De sköter gnäbb internt, precis som vilket framgångsrikt företag som helst.
Janne Karlsson däremot, lever kvar i ett föreningstänk från ett socialdemokratiskt 70-tal. Tragiskt.
Ovan nämnda coach sparkas. Relaterat?
Förövrigt tror jag du har lite rätt i frågan; hans något plumpa uttalanden spelade nog in men sportstliga resultatet (10 pinnar på 14 matcher, -19 i målskillnad) var naturligt helt avgörande för att han fick kicken.
- -daniel-
Riktigt starkt av Solna, vinna borta mot Brynäs med 5-1 (???). Får se om de lyfter nu eller om det är ett temporärt uppsving.
- SirDIFalot
Robin Rahm var sjukt dålig. Medan Daniel Larsson räddade närmare 40 skott.-daniel- skrev:Riktigt starkt av Solna, vinna borta mot Brynäs med 5-1 (???). Får se om de lyfter nu eller om det är ett temporärt uppsving.
Expert.
- -daniel-
Såg inte matchen så kan inte uttala mig, men det är likväl jävligt starkt att vinna borta mot Brynäs... något vi aldrig hade gjort förra säsongen - även om de spelat med en garden gnome i mål.
Kan man kalla för utklassning!Ja, Skellefteå har alltså gjort fem mål på knappt åtta minuter. Skotten just nu: 31-3.
Nils-Petter Dufva, Skellefteå Kraft Arena
Frölunda påminner mig lite om hur det såg ut för oss förra säsongen. Darrig defensiv och trubbig offensiv, trots stjärnspelare som Duchene och Stålberg i laget vilket vi inte hade förra säsongen. Skillnaden är att vi hade en grymt stabil målvakt, Frölundas släpper in allt. Blir nog ordning på det om Henke går dit men just nu ser det tungt ut för dem. Publiken sviker också just nu. Undra hur länge de har tålamod med Johansson?
Blir ju som med Växjö. Dom har ju redan gjort klart med nästa coach i R. Rönnberg. Så troligtvis får Kenta gå när som helst, bara Roger är klar med sin idé. Växjö tog ju in Sam Hallam inför denna säsong för att han ska ta över, dock inte så här fort.Staten skrev:Frölunda påminner mig lite om hur det såg ut för oss förra säsongen. Darrig defensiv och trubbig offensiv, trots stjärnspelare som Duchene och Stålberg i laget vilket vi inte hade förra säsongen. Skillnaden är att vi hade en grymt stabil målvakt, Frölundas släpper in allt. Blir nog ordning på det om Henke går dit men just nu ser det tungt ut för dem. Publiken sviker också just nu. Undra hur länge de har tålamod med Johansson?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Dock så har ju Rönnberg JVM över jul/nyår. Så innan det lär han ju inte börja? Men tror defintivt att han tar över efter JVM. Frölunda lider dock inte av tränarkris, snarare att deras två målvakter är ruggigt dåliga jämfört med den feta dansken de hade förra säsongen.seppuko skrev:Blir ju som med Växjö. Dom har ju redan gjort klart med nästa coach i R. Rönnberg. Så troligtvis får Kenta gå när som helst, bara Roger är klar med sin idé. Växjö tog ju in Sam Hallam inför denna säsong för att han ska ta över, dock inte så här fort.Staten skrev:Frölunda påminner mig lite om hur det såg ut för oss förra säsongen. Darrig defensiv och trubbig offensiv, trots stjärnspelare som Duchene och Stålberg i laget vilket vi inte hade förra säsongen. Skillnaden är att vi hade en grymt stabil målvakt, Frölundas släpper in allt. Blir nog ordning på det om Henke går dit men just nu ser det tungt ut för dem. Publiken sviker också just nu. Undra hur länge de har tålamod med Johansson?
Sitter och tittar på Modo-Brynäs, vilket jävla plastlag modo har blivit. Sveriges nya köpelag 

11 olika nationaliteter. Sveriges bästa ungdomsverksamhet?!Buford skrev:Sitter och tittar på Modo-Brynäs, vilket jävla plastlag modo har blivit. Sveriges nya köpelag
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- minalman
Elitserien 12/13
Såg att det är fbk - ajk idag. Tänk vad bra med att vi ligger i Hockeyallsvenskan. Jag hade glömt att fbk fanns!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skönt att timrå och rögle ligger i botten nu och kommer göra så resten av säsongen! Hur gärna jag än vill att vi spelar ner gnaget och vi går upp känns det faktiskt som de två lagen med klart lägst potential!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Aik har verkligen lyft sig senaste matcherna. Hoppas HV tar ner dom på jorden på tisdag. Nu har dom tuffa mather framför sig.
Avskaffa tre mot tre.
"Supportrarna: Henke är kung i Göteborg"
Jävlar vilket järngäng, hört att en spelare har en mormor som är "aktiv supporter" i goagubbar - verkar inte alltför långsökt..
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -goteborg/