Snarare för spelsinnet. Brukar vara klokt drag att ha en defensiv center vid blå och en stor back på mål i PP. Men en som träffar mål med hästsparkar från blå behövs också.Datsyuk_13 skrev:Ja, för Otto har ju som vi alla vet ett alldeles fantastiskt direkt-/slagskott som han utnyttjar ofta.minalman skrev:Otto är en perfekt PP-back. Stärk defensivt!
Eller helst, satsa på målgörande forwards.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag är skeptisk till att skola om Otto till back, speciellt nu när han senast 6-7 matcherna (och framförallt på slutet) visat att han utan tvekan är en av våra bästa centrar. Han kan så klart gå ner och spela om det behövs men jag ser hellre att vi försöker få våra nuvarande "riktiga" backar att utvecklas.
-
Kan vi få Mika över hela säsongen till en rimlig peng så är det klockrent. Förstår inte allt prat om att han är en Hank kopia, jag lovar det skiljer ljusår mellan dessa herrar....Hank är ju helt talanglös (dock en ok brunkare)
- -daniel-
What? Vem har jämfört Henrik med Hannula? Extremt olika spelartyper.Steelmountain skrev:Kan vi få Mika över hela säsongen till en rimlig peng så är det klockrent. Förstår inte allt prat om att han är en Hank kopia, jag lovar det skiljer ljusår mellan dessa herrar....Hank är ju helt talanglös (dock en ok brunkare)
Eller hur. Det är Chet och Mika som jämförts.-daniel- skrev:What? Vem har jämfört Henrik med Hannula? Extremt olika spelartyper.Steelmountain skrev:Kan vi få Mika över hela säsongen till en rimlig peng så är det klockrent. Förstår inte allt prat om att han är en Hank kopia, jag lovar det skiljer ljusår mellan dessa herrar....Hank är ju helt talanglös (dock en ok brunkare)
Född till sportchef.
Hannula är ju en klassisk powerforward. Hank är väl lite mer brunkar-stilen (grinder).
Jag tror att det är så här... Hannula har som vanligt inget kontrakt när säsongen drar igång och vill därför komma igång lite nu. Därför är han beredd att spela någon månad med oss för väldigt lite pengar. Jag tycker det är värt att ta in honom en månad om han är så billig. Sen får man se vad som händer.
Jag tror att det är så här... Hannula har som vanligt inget kontrakt när säsongen drar igång och vill därför komma igång lite nu. Därför är han beredd att spela någon månad med oss för väldigt lite pengar. Jag tycker det är värt att ta in honom en månad om han är så billig. Sen får man se vad som händer.
Kan det kanske vara värt att ta in Janne Karlsson som nyss fick sparken om det skiter sig med Challe? Han var väl b.la med och tog upp Växjö
Håller inte alls med om att man måste skjuta hårt för att vara en bra PP back! Det gäller att träffa mål och ha folk som skymmer målvakten. Niklas Lidström är ett utmärkt exempel på det! Många av hans mål gjordes på grund av Tomas Holmström. Träffa mål och mer trafik på mål så lossnar det tillslut.
-
Hannula känns som en väldigt konstig värvning. Bra spelare visst, men han är en legosoldat som spelar där pengarna är bäst. Dessutom är det ju främst backar vi behöver.
Är det inte dags att avskaffa legosoldat-uttrycket snart? Gång på gång så ser vi ju att ordet är helt meningslöst. Professionalitet ligger inte i att man gillar att få lön för sitt arbete. Är man flexibel och nyfiken på världen så provar man på sina vingar i olika ligor. Trivs man bäst hemma i tryggheten och ogärna byter dagis för ungarna så stannar man i samma förening.jensa öhling skrev:Hannula känns som en väldigt konstig värvning. Bra spelare visst, men han är en legosoldat som spelar där pengarna är bäst. Dessutom är det ju främst backar vi behöver.
Inget av detta har med att göra hur man presterar på isen och vad man är villig att offra för att vinna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Kunde inte sagt det bättre själv. Så länge man presterar så förtjänar man inget öknamn.sensei skrev:Är det inte dags att avskaffa legosoldat-uttrycket snart? Gång på gång så ser vi ju att ordet är helt meningslöst. Professionalitet ligger inte i att man gillar att få lön för sitt arbete. Är man flexibel och nyfiken på världen så provar man på sina vingar i olika ligor. Trivs man bäst hemma i tryggheten och ogärna byter dagis för ungarna så stannar man i samma förening.jensa öhling skrev:Hannula känns som en väldigt konstig värvning. Bra spelare visst, men han är en legosoldat som spelar där pengarna är bäst. Dessutom är det ju främst backar vi behöver.
Inget av detta har med att göra hur man presterar på isen och vad man är villig att offra för att vinna.
Palla jävla Hannula... Är less på den där spelarens vara och icke-vara i DIF.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- -daniel-
Jag håller med er, men var inte just benämningen "legosoldat" menat att han är dyr och att just pengar som vanligt är en bristvara i den här föreningen?pulverapa skrev:Kunde inte sagt det bättre själv. Så länge man presterar så förtjänar man inget öknamn.sensei skrev:Är det inte dags att avskaffa legosoldat-uttrycket snart? Gång på gång så ser vi ju att ordet är helt meningslöst. Professionalitet ligger inte i att man gillar att få lön för sitt arbete. Är man flexibel och nyfiken på världen så provar man på sina vingar i olika ligor. Trivs man bäst hemma i tryggheten och ogärna byter dagis för ungarna så stannar man i samma förening.jensa öhling skrev:Hannula känns som en väldigt konstig värvning. Bra spelare visst, men han är en legosoldat som spelar där pengarna är bäst. Dessutom är det ju främst backar vi behöver.
- SirDIFalot
Legosoldat är inte något öknamn för mig. Att kalla honom för hora vore väl starkt men legosoldat är han ju. Det är fakta. Spelar hos dom som betalar bäst och gör alltid bra i från sig och går vidare till nästa jobb som betalar bäst. Typ så.
Expert.
Varför ska Hannula få skit men 99,9% av alla andra hockeyspelare klarar sig? De flesta hockeyspelare går väl dit man får bäst betalt. Som sensei säger, vissa gillar att stanna i samma tillvaro, andra gillar att åka ut och se mycket. Hade jag varit hockeyspelare och inte varit psykiskt sjuk och hållt på DIF så hade jag nog definitivt rest runt en hel del...