Haha vad i helvete ?
What grinds your gears?
- reservjesus
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: What grinds your gears?
Haha, slappna av förfan. Skön gliring till den här primitiva kulturen som man ändå får säga att det är.
Säg den glädje som varar
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Speaking of idiomatic expression here's another one; as useful as a cock-flavored lollipop.
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4011
Fundera på de finanskriser vi har att se fram emot i framtiden när dagens ungdomar kommer ut i arbetslivet vid 35+ års ålder och så småningom skall fatta beslut baserade på oförmågan att ens kunna räkna procent.
En övning de flesta inte klarar av idag:
Om en aktie stiger med 50% och sedan faller med 50%, hur stor är vinsten?
Om en aktie faller med 20% och sedan stiger med 20%, hur stor är vinsten?
Lite svårare:
Om en aktie stiger med 50% och sedan faller med 20% och staten skall ha 30% av vinsten i skatt, hur stor är vinsten efter skatt?
Jag avslutar med lite grundläggande gymnasiematte, sådant man lärde sig första terminen i ettan förr i tiden:
Derivera f(x)=2x^3-2x-3
http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=4011
Fundera på de finanskriser vi har att se fram emot i framtiden när dagens ungdomar kommer ut i arbetslivet vid 35+ års ålder och så småningom skall fatta beslut baserade på oförmågan att ens kunna räkna procent.
En övning de flesta inte klarar av idag:
Om en aktie stiger med 50% och sedan faller med 50%, hur stor är vinsten?
Om en aktie faller med 20% och sedan stiger med 20%, hur stor är vinsten?
Lite svårare:
Om en aktie stiger med 50% och sedan faller med 20% och staten skall ha 30% av vinsten i skatt, hur stor är vinsten efter skatt?
Jag avslutar med lite grundläggande gymnasiematte, sådant man lärde sig första terminen i ettan förr i tiden:
Derivera f(x)=2x^3-2x-3
Blue Saints...
What grinds your gears?
Får man fråga hur gammal herrn själv är?
Med tanke på hur det ekonomiska klimatet i världen ser ut i dagsläget så kanske man inte ska vara för kaxig som 40-,50- och 60-talist.
Nu tror jag inte att jag räknas in i den grupp du nämner, men kan berätta för dig att när du var ungdom så gnällde dom äldre generationerna på din generation. Så har det varit i alla tider och så kommer det fortsätta att vara.
Trevlig lördag köttberg.
Med tanke på hur det ekonomiska klimatet i världen ser ut i dagsläget så kanske man inte ska vara för kaxig som 40-,50- och 60-talist.
Nu tror jag inte att jag räknas in i den grupp du nämner, men kan berätta för dig att när du var ungdom så gnällde dom äldre generationerna på din generation. Så har det varit i alla tider och så kommer det fortsätta att vara.
Trevlig lördag köttberg.
Född till sportchef.
Lite synd bara att fädernas synder ska rättfärdiga sönernas synder. (och döttrarnas). Det blir ju fullkomligt ohållbart om den spiralen fortsätter menar jag.(Vilket den nog kommer att göra - avd. Bitter)android skrev:Får man fråga hur gammal herrn själv är?
Trevlig lördag köttberg.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Sv: Re: What grinds your gears?
Kul lördagspyssel! Få se nu. Börja med hundra. Det brukar va enklast. Det blir hundrafemtio. Sedan sjunker det med trettio. Tjugo kvar i vinst. Sex i skatt. Det blir fjorton!Blå Helgonet skrev:
Procent.
Senast redigerad av minalman den 2012-10-13 12:04:54, redigerad totalt 2 gång.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- minalman
Sv: Re: What grinds your gears?
Måste bli sex extvå minus två? Det var ett tag sen.Blå Helgonet skrev:
Derivera f(x)=2x^3-2x-3
Sv: Re: Sv: Re: What grinds your gears?
f'(x)=6x^2-2 menar du va?minalman skrev:Måste bli sex extvå minus två? Det var ett tag sen.Blå Helgonet skrev:
Derivera f(x)=2x^3-2x-3

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
- minalman
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: What grinds your gears?
Precis! Förstår bara inte hur man skriver siffror på min Galaxy.David1891 skrev:f'(x)=6x^2-2 menar du va?minalman skrev:Måste bli sex extvå minus två? Det var ett tag sen.Blå Helgonet skrev:
Derivera f(x)=2x^3-2x-3![]()
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Vem är den här Jensa Bergh som kommenterar allt på aftonbladet.se? Lika irriterande som Daniel Hellberg.
- DIF_Soldier
Ja, fyfan. Jensa Bergh, om du läser här (vilket du förmodligen gör): Var TYST.pulverapa skrev:Vem är den här Jensa Bergh som kommenterar allt på aftonbladet.se? Lika irriterande som Daniel Hellberg.
Säg den glädje som varar
- Daniel942
http://www.facebook.com/DjurgardareOavsettVad
Kan man inte bara stänga ner de där skitsidorna på nåt sätt?
DIF!
What grinds your gears?
Gärna skaparen också.. Att göra reklam på ABs kommentarfält borde det vara dödsstraff påDaniel942 skrev:http://www.facebook.com/DjurgardareOavsettVad
- minalman
What grinds your gears?
Så länge begreppet falsk surdeg inte finns definierat spelar det väl ingen roll om brödet är bakat med äkta surdeg?
What grinds your gears?
För att spinna vidare på detta har jag alltid undrat om det finns ketchup som inte är gjort på tomat.minalman skrev:Så länge begreppet falsk surdeg inte finns definierat spelar det väl ingen roll om brödet är bakat med äkta surdeg?